خوابگاه 10 هزار متری دانشگاه ارومیه به بهره برداری رسید

به گزارش پزشکی مدرن، خوابگاه تازه و 10 هزار متر مربعی 15 خرداد دانشگاه ارومیه با حضورمجازی محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم به صورت مجازی افتتاح شد.

خوابگاه 10 هزار متری دانشگاه ارومیه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، خوابگاه تازه و 10 هزار متر مربعی 15 خرداد دانشگاه ارومیه با حضور مجازی محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم افتتاح شد.

رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در این رابطه گفت: این خوابگاه به همت و نیت خیرخواهانه بنیاد 15 خرداد ستاد فرمان حضرت امام (ره) ساخته شده است.

حب نقی ادامه داد: خوابگاه بنیاد 15 خرداد دانشگاه ارومیه با فضایی بالغ بر 10 هزار مترمربع زیربنا و در 2 طبقه در محوطه خوابگاه های دختران پردیس نازلوی دانشگاه ارومیه احداث شده است.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه این خوابگاه شامل 52 اتاق دانشجو، هفت اتاق ویژه دانشجویان معلول و هفت سوئیت مهمان است، بیان نمود: سه سالن مطالعه، نمازخانه، سایت کامپیوتری، اتاق نمایش فیلم، اتاق بهداری، اتاق مشاوره، سالن های ورزشی بدن سازی و تندرستی، محوطه باز در طبقه اول برای برگزاری مراسم مختلف فرهنگی و هنری با بروزترین سیستم های تاسیساتی و ایمنی از دیگر امکانات این خوابگاه است. با ساخت این خوابگاه 9 درصد به ظرفیت خوابگاه های دانشگاه ارومیه اضافه نموده شد.

در این مراسم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز که به صورت مجازی حضور داشت، در سخنانی گفت: رجحانن سرمایه گذاری در کشور، هزینه برای آینده سازان و نخبگانی است که نیروی انسانی و سرمایه اصلی کشور را خواهند ساخت.

زلفی گل اضافه نمود: از دکتر مخبر و ستاد اجرایی فرمان امام واقعاً ممنونم بابت بر عهده گرفتن مسئله ساخت خوابگاه های دانشجویی دختران و برطرف دغدغه خانواده ها و دانشجویان، آن هم در شرایطی که ستاد درگیر پروژه های بزرگ و ملی متعدد دیگری است که هر کدام یک پروژه بزرگ به حساب می آیند.

وزیر علوم ادامه داد: نهضت ساخت خوابگاه را باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم و سایر خیرین و نهاد ها را هم به این جهت بیاوریم، دشمن می داند که اگر ایران در زمینه علم و فناوری رجحان پیدا کند شکست ناپذیر می گردد، پس باید با تمام توان به این سمت پیش برویم همانطور که بعد از انقلاب با سرعت قابل قبولی حرکت رو به جلو داشته ایم.

وی با بیان اینکه اگر ما هزینه لازم را برای توسعه علم و فناوری، کارآفرینی و اشتغالزایی صرف کنیم، بلاشک با کشور های پیشرفته هیچ اختلافی نخواهیم داشت، اضافه نمود: ما از نعماتی برخورداریم که جهانی پیشرفته آن را ندارد؛ ما از تمدن، تاریخ و ریشه ای برخورداریم که بسیاری از کشور های پیشرفته آن را ندارند.

زلفی گل با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران در منطقه رتبه اول را دارد، ادامه داد: در بدو انقلاب 170 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و بعضاً کارشناسی ارشد داشتیم، اما امروز بالغ بر 150 هزار دانشجوی دکتری شاغل به تحصیل داریم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تعداد اعضای هیئت علمی کشور به 80 هزار نفر رسیده و دانشگاه های ما در آسیا و رنکینگ جهان سری در سر ها دارند و این نشان می دهد سرمایه گذاری ایران در بخش علمی مؤثر بوده است.

وزر علوم با اشاره به ضرورت حمایت از بنیان خانواده، گفت: ساخت و توسعه خوابگاه های متاهلی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و قدم های موثری در این زمینه برداشته گردد. دانشجویان و جوانان ما باید ضمن تحصیل علم و دانش بتوانند به تشکیل زندگی مشترک خود نیز فکر نمایند و دغدغه ای از بابت تامین محل زندگی متاهلی نداشته باشند.

زلفی گل با بیان اینکه طبق برنامه توسعه ششم باید بخشی از عایدی ناخالص ملی را صرف تحقیقات می کردیم، اما طبق آمار کمتر از نیم درصد آن صرف تحقیقات شده است، اضافه نمود: دولت سیزدهم مصمم است که در این مبحث ورود جدی و متفاوتی داشته باشد و برای ایجاد جهش در این زمینه به همکاری نهادهایی، چون ستاد اجرایی فرمان امام نیازمندیم.

آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی همزمان در ارومیه، سنندج و سمنان به وسیله وزیر علوم به وسیله ویدیو کنفرانس برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 906

به "خوابگاه 10 هزار متری دانشگاه ارومیه به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوابگاه 10 هزار متری دانشگاه ارومیه به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید