مشاغل مورد احتیاج برای کسب اقامت ترکیه در سال 2023 (تور ترکیه ارزان)

به گزارش پزشکی مدرن، کشور ترکیه یکی از مقاصد محبوب برای ایرانیان است. به همین دلیل ایرانیان بسیاری به این کشور مهاجرت می نمایند.

مشاغل مورد احتیاج برای کسب اقامت ترکیه در سال 2023 (تور ترکیه ارزان)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

بدون شک ترکیه یکی از زیباترین و مجذوب نماینده ترین کشورهای جهان از دید گردشگر ها و گردشگران خارجی می باشد. این کشور دارای منظره ها طبیعی، سواحل زیبا و جاذبه های تاریخی و فرهنگی خارق العاده ای است که باعث شده تا سالانه گردشگر ها و گردشگران زیادی برای بازدید آنها به ترکیه سفر نمایند. از سوی دیگر کشور ترکیه یک پل مهاجرتی بین کشورهای آسیایی و اروپایی محسوب می گردد.

از این رو بسیاری از افراد در پی کار، تحصیل و زندگی در این کشور زیبا هستند. برای افرادی که می خواهند در ترکیه مشغول به کار شوند شناخت مشاغل و حرفه های مورد احتیاج در این کشور اهمیت بسیار زیادی دارد. در این نوشتار با ما همراه باشید تا با فهرست مشاغل مورد احتیاج برای مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت آن آشنا شوید.

کار در ترکیه در سال 2023

این روزها بسیاری از افراد ترکیه را به عنوان مسیری برای گذر از آسیا به اروپا می بینند و هدف آنها از مهاجرت به این کشور ورود به قاره اروپا می باشد. فرقی نمی کند که هدف افراد رفتن به اروپا یا اقامت دائم در ترکیه باشد، در هر حال آنها برای مدتی که در این کشور ساکن هستند احتیاج به شغل و عایدی دارند. خوشبختانه در زمینه های متنوعی امکان کاریابی در ترکیه وجود دارد. از ترجمه و ویراستاری گرفته تا کار در شرکت های مسافرتی، رستوران ها، بازاریابی، فروش و غیره.

گرچه نرخ بیکاری در کشور ترکیه نسبتاً بالا می باشد اما به علت گردشگری و گردشگری بودن اغلب شهرهای این کشور، همچنان پیدا کردن کار در بسیاری از زمینه ها به ویژه برای مهاجرانی که به بیش از یک زبان تسلط دارند آسان می باشد. کارفرماهای مختلف، معمولاً یک دوره آموزشی کوتاه برای نیروهای کار خود تدارک می بینند تا به این ترتیب این افراد بتوانند با مهارت بیشتری کار خود را شروع نمایند.

یکی از دلایل محبوبیت ترکیه برای کار دربین ایرانیان، تفاوت قیمت لیر در برابر ریال ایران است. در حال حاضر هر یک لیر ترکیه 30 هزار ریال ایران می باشد. از این رو بسیاری از ایرانیان در پی مهاجرت به ترکیه و مشغول به کار شدن در این کشور زیبا هستند.

فهرست مشاغل مورد احتیاج کشور ترکیه

برای این که مهاجران خارجی بتوانند در کشور ترکیه مشغول به کار شوند ابتدا باید یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای ترک داشته باشند. با ارائه نامه پیشنهاد شغلی یا قراردادی که شخص با کارفرمای خود امضا نموده، ویزای کار و مجوز کار در ترکیه برای شخص صادر می گردد.

بنابراین در قدم اول متقاضی باید یک شغل در کشور ترکیه پیدا کند. در ادامه فهرستی از مشاغل مورد احتیاج کشور ترکیه در سال 2023 را مشاهده می کنید. چنانچه در یکی از زمینه های یاد شده دارای تخصص و مهارت هستید شانس شما برای کاریابی در این کشور بالاتر می رود.

  • نجاری
  • کاشی کاری
  • نقاشی ساختمان
  • حسابداری
  • فناوری اطلاعات
  • کارشناس بیمه
  • ام دی اف کار
  • آشپز ماهر
  • گارسون
  • تورلیدر
  • مدیر فروش
  • مترجم
  • پرستار کودک
  • آموزش زبان

مقدار دستمزدها در ترکیه چقدر است؟

در سال های اخیر کشور ترکیه یکی از مقاصد محبوب برای ایرانیان بوده است. شرایط تحصیل در ترکیه و کار در این کشور همچنان مناسب است و به همین علت هم بسیاری از مهاجران بین المللی در پی کار و تحصیل در این کشور خوش آب و هوا هستند.

یکی از سوالاتی که برای متقاضیان کار در ترکیه پیش می آید این است که مقدار حقوق و دستمزد را در این کشور چقدر است؟ مقدار حقوق و دستمزد ها در ترکیه تا حدود زیادی به تجربه فرد، حوزه کاری و حتی شهر محل سکونت بستگی دارد. با این حال حقوق پایه در شهر استانبول 8500 لیر می باشد. در جدول زیر میانگین حقوق مشاغل مختلف را در ترکیه مشاهده می کنید.

عنوان شغلعایدی ماهیانه
حسابدار15000 لیر در ماه
دستیار اداری9000 لیر در ماه
معمار17900 لیر در ماه
وکیل23500 لیر در ماه
صندوقدار10000 لیر در ماه
سرآشپز15000 لیر در ماه
مدیر اجرایی21500 لیر در ماه
مدیر ارشد مالی19400 لیر در ماه
مهندس عمران22900 لیر در ماه
دندانپزشک60000 لیر در ماه
برنامه نویس34000 لیر در ماه
مهندس برق35800 لیر در ماه
معلم دبستان12000 لیر در ماه

ساعات کاری و تعطیلات مشاغل در ترکیه

ساعت کاری در نهادهای مختلف ترکیه تقریباً حدود 45 ساعت در هفته می باشد و این ساعات در شش روز هفته تقسیم می گردد؛ اما تجربه نشان داده است که مهاجران بر اساس شرایط کاری خود مجبور هستند بیشتر از 45 ساعت در هفته کار نمایند.

ساعت کاری در این کشور از 8:30 صبح تا 5:30 بعد از ظهر به طول می انجامد. بعلاوه از آنجا که بخش زیادی از جمعیت ترکیه را مسلمانان تشکیل می دهند، اعیاد مذهبی از جمله جشن خاتمه ماه مبارک رمضان و جشن عید قربان در این کشور تعطیل رسمی می باشد.

نحوه کاریابی در ترکیه

برای پیدا کردن کار در ترکیه دو راه پیش روی متقاضیان وجود دارد. در روش اول متقاضی می تواند وارد ترکیه شده و به صورت فیزیکی به کاریابی در این کشور بپردازد. با توجه به این که این روش هزینه بر و وقتگیر می باشد اغلب افراد از روش دوم یعنی یاری گرفتن از موسسات و وب سایت های کاریابی استفاده می نمایند.

این موسسات یا وب سایت ها، موقعیت ها و فرصت های شغلی موجود در شهرهای مختلف ترکیه را به متقاضیان معرفی می نمایند. در فهرست زیر تعدادی از موسسات کاریابی معتبر در کشور ترکیه را مشاهده می کنید:

  • com
  • iskur
  • jobs in istanbul
  • learn4good
  • marmaris recruitment
  • com
  • yenibiris

سخن آخر

همانطور که گفتیم گرچه در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالا می باشد اما همچنان در بسیاری از مشاغل احتیاج به نیروی کار خارجی احساس می گردد. اگر شما علاقه مند به مهاجرت به ترکیه و کار در این کشور هستید می توانید با پیدا کردن یک موقعیت شغلی مناسب به این کشور زیبا مهاجرت کنید.

چنانچه در زمینه کاریابی در ترکیه و اخذ ویزای کاری این کشور به مشاوره یا یاری به افراد متخصص احتیاج دارید می توانید با مشاورین و وکلای با تجربه ما در موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشورت نمایید. ما در تمامی مراحل کاریابی و اخذ ویزای کار کشور ترکیه در کنار شما هستیم.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1250

به "مشاغل مورد احتیاج برای کسب اقامت ترکیه در سال 2023 (تور ترکیه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل مورد احتیاج برای کسب اقامت ترکیه در سال 2023 (تور ترکیه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید