گفتگوی مقامات آمریکا و چین درباره ایران و دیگر مسائل دنیا

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و یانگ جیه چی رئیس کمیسیون امور خارجه مرکزی حزب حاکم کمونیست چین، در گفتگویی تلفنی در مورد مهمترین مسائل دنیا از جمله ایران، میانمار، هنگ کنگ، تایوان، کره شمالی و ویروس کرونا رایزنی کردند.

گفتگوی مقامات آمریکا و چین درباره ایران و دیگر مسائل دنیا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا در تبادل نظری تلفنی با یانگ جیه چی٬ رئیس کمیسیون امور خارجه مرکزی حزب حاکم کمونیست چین ضمن تاکید بر ضرورت همکاری و شفافیت در مورد منشاء ویروس کرونا موضوعات حساس دیگری نظیر مذاکرات وین در مورد برجام، برخورد حکومت چین با مسلمانان اویغور، هنگ کنگ و تایوان را عنوان کرد.

رسانه های دولتی چین گزارش دادند که یانگ جیه چی در این مذاکرات حساسیت پکن را در مورد ادعای نشت ویروس کرونا از آزمایشگاه ووهان توسط بعضی در آمریکا عنوان و این ادعا را داستان مضحکی توصیف کرد.

به گزارش این رسانه ها، یانگ جیه چی به وزیر خارجه آمریکا گفته است که واشنگتن با مسایل مربوط به تایوان باید با احتیاط و مناسب برخورد کند.

رویترز می نویسد این مذاکره تلفنی در شرایطی انجام می گردد که مناسبات دو کشور به دلایل گوناگون، از جمله اختلافات تجاری، مسئله حقوق بشر و منشاء ویروس کرونا دچار تنش شده است.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهار داشت: دیپلمات های ارشد دو کشور در مورد کره شمالی نیز تبادل نظر نموده و آنتونی بلینکن نگرانی های واشنگتن را در مورد وخامت موازین دموکراتیک در هنگ کنگ و اویغورها مطرح نموده است.

وزارت خارجه آمریکا اضافه نمود که آنتونی بلینکن از چین خواسته است کارزار اعمال فشار بر تایوان را متوقف نموده و شهروندان آمریکایی و کانادایی را که از دید واشنگتن غیر قانونی بازداشت شده اند آزاد کند.

در این بیانیه آمده است: موضوع اصلی سخنان وزیر خارجه این کشور در مورد کره شمالی تاکید بر ضرورت همکاری پکن و واشنگتن برای خلع سلاح هسته کره شمالی بوده است.

به گفته وزارت خارجه آمریکا دیپلمات های ارشد دو کشور در این تبادل نظر به سایر موضوعات مهم بین المللی از جمله ایران و میانمار نیز پرداخته اند.

وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از بیانیه خود یادآوری کرد که آنتونی بلینکن در مورد منشاء ویروس کرونا بر ضرورت همکاری و شفافیت، از جمله انجام مرحله دوم تحقیقات هیئت علمی سازمان بهداشت جهانی در چین تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 726

به "گفتگوی مقامات آمریکا و چین درباره ایران و دیگر مسائل دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی مقامات آمریکا و چین درباره ایران و دیگر مسائل دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید