چین از آمریکا در آزمایش و توسعه موشک های مافوق صوت پیشی گرفت

به گزارش پزشکی مدرن، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به 24 تن از مدیران عامل بزرگترین شرکت های تولیدکننده تسلیحات در این کشور گفته است که واشنگتن در توسعه و آزمایش موشک های مافوق صوت از چین عقب افتاده است.

چین از آمریکا در آزمایش و توسعه موشک های مافوق صوت پیشی گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه خبری نیوزنت کره جنوبی گزارش داده که مدیران عامل و پیمانکاران نظامی آمریکایی در پاسخ به وزیر دفاع آمریکا گفته اند که کمبود تونل های باد به یکی از گلوگاه های آزمایش های لازم برای فراوری موشک های مافوق صوت در این کشور تبدیل شده است.

براساس این گزارش، فعالان صنایع دفاعی آمریکا به وزیر دفاع این کشور گفته اند که در حال حاضر چین دارای 12 تونل باد برای آزمایش موشک های مافوق صوت است و برنامه دارد تا هر 6 ماه یکبار یک تونل تازه را راه اندازی کند.

این نشست به ریاست کاتلین هیکس معاون وزیر دفاع آمریکا و با حضور مدیران عامل شرکت های لاکهید مارتین، ریتئون تکنولوژی، نورث راپ گرومان، بوئینگ، لی دئوس، ایروجت راکت داین، BAE سیستم و L 3هریس و دیگر پیمانکاران بزرگ صنایع دفاعی آمریکا برگزار شده است.

یکی از مسائل موجود در این زمینه ترس از شکست در پیشرفت های تکنولوژیک در این زمینه هم در بین دولت و نیرو های مسلح و هم در فعالان صنایع دفاعی خصوصی است. در سال 2022 آمریکا بودجه ای معادل 3.8 میلیارد دلار برای تحقیقات در زمینه تسحلیات مافوق صوت اختصاص داده که 600 میلیون دلار از بودجه سال قبل بیشتر است.

براساس این گزارش، در ماه اکتبر سال 2021، آزمایش یکی از موشک های مافوق صوت آمریکا به علت نقص فنی در موتور موشک با شکست روبرو شد. بعلاوه در ماه آوریل سال گذشته هم یک موشک مافوق صوت در آزمایشی در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در استان کالیفرنیا از بمب افکن B-52 H جدا نشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1043

به "چین از آمریکا در آزمایش و توسعه موشک های مافوق صوت پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از آمریکا در آزمایش و توسعه موشک های مافوق صوت پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید