هر آنچه که باید در خصوص یخچال توکار بدانید!

به گزارش پزشکی مدرن، آیا دوست دارید یخچال شما با طراحی آشپزخانه تان هماهنگ باشد؟ در این حالت برترین انتخاب، یخچال توکار است. در این مقاله به طور کامل با ویژگی یخچال توکار آشنا شوید!

هر آنچه که باید در خصوص یخچال توکار بدانید!

یخچال های توکار به علت ظاهر مجذوب کنندهی که دارند، توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده اند. این نوع یخچال در داخل کابینت نصب می گردد و به صورت یک دست با پیشخوان ها و کابینت های کناری طراحی خواهد شد.

اما قبل از اینکه تصمیم نهایی خودتان را بگیرید، باید با این نوع یخچال بیشتر آشنا شوید؟ در این مقاله از خبرنگاران به معایب، ابعاد، تفاوت یخچال درون کابینتی با سایر یخچال ها و بسیار نکات دیگر پرداخته ایم؛ پس تا آخر مطلب همراه ما باشید.

چنانچه برای نصب و تعمیر یخچال توکار یا معمولی خود احتیاج به تعمیرکار یخچال حرفه ای و خدمات ارزان دارید، درخواست خود را در وبسایت خبرنگاران ثبت کنید تا در اسرع وقت متخصص موردنظر به محل اعزام گردد.

نکات کلیدی

  • یخچال توکار در کنار زیبایی که دارد، می تواند معایبی مانند قیمت بالا، فضای کم، جابه جایی و تعمیر سخت داشته باشد.
  • ابعاد یخچال درون کابینتی با توجه به مدل، سبک و ظرفیت دستگاه فرق دارد.
  • یخچال توکار برای آشپزخانه هایی لوکس و امروزی گزینه بسیار خوبی است.
  • عمق یخچال توکار در مقایسه یخچال معمولی کمتر است؛ اما معمولا ارتفاع بیشتری دارد.

معایب یخچال توکار

اگرچه یخچال توکار از نظر طراحی بسیار زیباست و کاربرد مناسبی دارد؛ اما شناخت معایب آن هم می تواند در انتخاب شما مهم باشد. در ادامه به معرفی مهم ترین معایب یخچال توکار پرداخته ایم:

1. قیمت یخچال توکار بالاتر است

یخچال های توکار گران تر از مدل های استاندارد هستند. پس شما باید انتظار داشته باشید که دو تا سه برابر بیشتر برای یک مدل توکار هزینه کنید؛ اما در ازای آن، طراحی، کیفیت و عمر بالاتری دریافت خواهید کرد.

2. فضای نگه داری کمتری دارد

یکی دیگر از معایب یخچال های توکار این است که به علت عمق کم، فضای ذخیره سازی کمتری نسبت به مدل های استاندارد دارد. پس شما نسبت به سایر مدل ها، ظرفیت کمتری در اختیار دارید. معمولا باتوجه به ابعاد آشپزخانه، طراحان از یخچال های عریض تر استفاده می نمایند تا این مشکل رفع گردد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

3. انعطاف پذیری کمتری دارد

یخچال های توکار به علت نصب دائمی در داخل کابینت ها، انعطاف پذیری کمتری نسبت به یخچال های معمولی دارند. پس در صورت تغییر چیدمان آشپزخانه، جابه جایی یا تعویض آن ها سختتر است.

4. تعمیر آن سخت است

تعمیر یخچال توکار به علت فضای محدود و احتیاج به جابه جایی احتمالی کابینت ها، می تواند سخت و پرهزینه باشد.

5. نصب آن سخت است

نصب یخچال توکار به علت اینکه به کابینت کار و برق کار ماهر احتیاج دارد، می تواند کاری پیچیده و پرهزینه باشد.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب یخچال استیلون که به شما نمی گویند!

ابعاد یخچال توکار

ابعاد یخچال های توکار می تواند باتوجه به مدل، سبک و ظرفیت مورد نظر شما متفاوت باشد. در زمان انتخاب یخچال درون کابینتی باید چند نکته مهم را در نظر داشته باشید. این نکات شما موارد زیر است:

  • فضای کابینت: هنگام انتخاب یخچال توکار، حتما فضای موجود کابینت های خودتان را برای قرارگیری آن میزان بگیرید.
  • فضای باز شدن درب: قبل از نصب یخچال باید مطمئن شوید که فضای کافی برای بازشدن کامل درب های یخچال و کشوها وجود دارد.
  • دسترسی به پریز برق: باید پریز برق در نزدیکی محل نصب یخچال توکار باشد.
  • ملاحظات لوله کشی: اگر به یخچال توکار با یخ ساز یا آبسردکن احتیاج دارید، باید آب سرد و فاضلاب را هم در نظر بگیرید.

همان طور که قبلا گفته شد، یخچال های توکار به میزان یخچال های معمولی عمیق نیستند؛ به همین علت، برای جبران فضای ذخیره سازی از دست رفته، آن ها را بلندتر می سازند. ابعاد رایج برای این نوع یخچال به صورت زیر است:

  • ارتفاع: 170 تا 203 سانتی متر
  • عرض: 56 تا 122 سانتی متر
  • عمق: 56 تا 89 سانتی متر

یخچال درون کابینتی در مقایسه با یخچال های معمولی که عرض آن ها بین 76 تا 91 سانتی متر و ارتفاع شان بین 152 تا 170 سانتی متر است، مدل های توکار به فضای بیشتری بالای خود احتیاج دارند.

مدل کابینت یخچال توکار

معمولا مدل کابینت یخچال توکار به سبک و طراحی آشپزخانه و کابینت های موجود بستگی دارد. این مدل ها ممکن است شامل کابینت های یکپارچه با درب های یخچال، کابینت های با درب های مشابه با کابینت های دیگر آشپزخانه یا حتی کابینت هایی با سیستم اسلایدر یا دراور برای نصب یخچال باشند.

البته شما می توانید مدل هایی با جزئیات چوبی، فلزی یا دیگر متریال ها را بر اساس احتیاجها و سلیقه های خود انتخاب کنید. برترین راه برای پیدا کردن مدل کابینت یخچال توکار مناسب، مراجعه به فروشگاه های تخصصی یا مشاوره با طراحان داخلی است.

بیشتر بخوانید: حداقل فاصله بین یخچال و گاز

بیشتر بخوانید: یخچال سامسونگ یا ال جی؟!

تفاوت یخچال درون کابینتی با سایر یخچال ها چیست؟

یخچال های ایستاده معمولی، رایج ترین مدل یخچال هستند. معمولا این مدل یخچال نسبت به مدل های توکار ارزان تر است و جابه جایی آن ها در صورت تغییر دکوراسیون راحت تر خواهد بود. ی

خچال های ایستاده در دو مدل با عمق کامل و کم عمق فراوری می شوند. یخچال ایستاده با عمق کامل از کابینت های آشپزخانه شما بیرون می زند؛ اما مدل کم عمق به میزان عمق کابینت طراحی می گردد و از آن بیرون نمی زند.

یکی از مزایای یخچال های ایستاده، گزینه عمق آن است؛ در نتیجه افرادی که فضای داخلی جادار را برای یخچال ترجیح می دهند، مناسب خواهد بود. این مدل از یخچال در عرض های مختلف و با گزینه های مجذوب کننده درب عرضه می شوند. این مزیت ها در کنار این واقعیت که یخچال ایستاده به نصب حرفه ای احتیاجی ندارد، از ویژگی های مجذوب کننده آن است.

یخچال های توکار در بین افرادی که عاشق طراحی آشپزخانه ای یکپارچه و لوکس هستند، محبوبیت دارند. در این یخچال، برخلاف مدل های ایستاده که ممکن است کمپرسور در پایین قرار داشته باشد، کمپرسور در قسمت بالا قرار می گیرد.

به طور کلی، یخچال های توکار بلندتر از مدل های ایستاده هستند. البته عمق آن ها باتوجه به عمق کابینت محدود می گردد تا بتوان آن ها را به طور کامل هم سطح با کابینت های آشپزخانه نصب کرد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم خبرنگاران

جمع بندی

یخچال های توکار یخچال هایی هستند که در داخل کابینت قرار می گیرند و ظاهری لوکس و مجذوب کننده دارند. این نوع یخچال در کنار زیبایی و کاربرد بسیاری خوبی که دارد، می تواند عیب هایی هم داشته باشد.

در این مقاله علاوه بر معایب یخچال توکار، ابعاد آن و بعلاوه تفاوت یخچال درون کابینتی با سایر یخچال ها را آنالیز کردیم. اگر قصد خرید این نوع یخچال را دارید، حتما قبل از خرید، نکات ذکرشده را در نظر بگیرید.

تعمیر یخچال فریزر

تعمیر یخچال فریزر

منبع: آچاره
انتشار: 23 تیر 1403 بروزرسانی: 23 تیر 1403 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1361

به "هر آنچه که باید در خصوص یخچال توکار بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آنچه که باید در خصوص یخچال توکار بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید