تور ایتالیا ارزان: مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو و سوزوکی گرند ویتارا

به گزارش پزشکی مدرن، نیسان رونیز در بازار خودروهای کارکرده هواخواهان خاص خودش را دارد و دراین بین، باتوجه به کلاس و قیمت آن می توان رونیز را با خودروهایی مثل سانگ یانگ موسو، سوزوکی گرند ویتارا، پاژن، لندمارک V7 و … مقایسه کرد. در این مقاله، ما به مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو و سوزوکی گرند ویتارا می پردازیم.

تور ایتالیا ارزان: مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو و سوزوکی گرند ویتارا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مقدمه ای بر مقایسه نیسان رونیز

با تغییر ذائقهٔ ایرانیان در خرید خودرو و تمایل به داشتن خودروهای شاسی بلند، هم اکنون شاهد حضور چشم گیر شاسی بلندهای برندهای مختلف وارداتی و فراوری داخل در بازار خودروی کشور هستیم. گویا حتی افرادی که به اجبار به لحاظ فنی احتیاج به خودرویی کم سرعت و پرقدرت ندارند، با خرید شاسی بلندی متناسب با بودجه شان آن را به داشتن دیگر مدل های پرسرعت و کم قدرت متناسب با ترددهای شهری ترجیح می دهند و خیلی ها هم رویای داشتن شاسی بلندی چشم نواز را در سر می پرورانند.

نیسان رونیز از نمای روبه رو

با آغاز چنین تمایلی از سوی خریداران رونیز با داشتن بدنه ای کراس اوور از سوی پارس خودرو فراوری و عرضه شد. شاید رونیز به عنوان خودرویی آفرود نتوانست مثل پاترول در بازار ایران خیلی پیروز باشد، ولی در دوره کوتاه مونتاژ و عرضه اش توفیق کمی هم نصیب آن نشد؛ زیرا این محصولِ مشترک بین صنعت خودروسازی ژاپن و ایران، قدرت موتور و جعبه دنده مناسبی دارد و رانندگی با آن در جاده و بیابان بسیار نرم و آسان است.

این خودرو همچنان در بازار خودروهای کارکرده هواخواهان خاص خودش را دارد و دراین بین باتوجه به کلاس و قیمت آن می توان رونیز را با خودروهایی مثل سانگ یانگ موسو، سوزوکی گرند ویتارا، پاژن، لندمارک V7 و … مقایسه کرد. در این جا به مقایسه با دو نمونه از این کراس اوورها پرداخته ایم.

مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو

مدل های موجود از رونیز و موسو در بازار ایران در واقع، مناسب خریدارانی است که در پی خرید خودرویی شاسی بلند هستند؛ ولی گزینه های زیاد و مبلغ قابل توجهی برای پرداخت ندارند. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که این دو رقیب تفاوت های زیادی با یکدیگر دارد؛ چون موسو خودرویی نرم و با امکانات زیاد محسوب می گردد، اما رونیز محصولی با سواری خشک، امکانات کم و مناسب برای رانندگی آفرود است (شاید نباشد که نگاهی به لیست رجحانن شاسی بلندهای بازار ایران و لیست ارزان ترین شاسی بلندهای بازار ایران هم بیاندازید).

چیزی که بین این دو رقیب مشترک است کم استهلاک بودن در کنار اشتهای زیاد برای مصرف سوخت است. اما رونیز باتوجه به داشتن قطعاتی که در بازار فراوان تر است خریدی مطمئن تر به حساب می آید. این در حالی است که موسو با داشتن موتوری پرقدرت و جعبه دنده اتوماتیک و البته امکانات بسیار بیشتر در مقایسه نیسان رونیز وسوسه کننده تر به نظر می رسد؛ به خصوص اینکه موتور آن متعلق به مرسدس بنز است و با تبلیغات و اتکا بر همین قلب تپنده از نوع مرسدس بنز بود که این خودروی کره ای در ابتدای عرضه اش توانست نظر خیلی ها را به خود جلب کند و با وجود طراحی به دور از هرگونه هیجان در بازار کم تنوع آن سال های ایران خریدارانی دست و پا کند.

نمای داخلی نیسان رونیز

موسوهای موجود در ایران با دو نوع موتور و دو نوع جعبه دنده 6 سیلندر 3200 سی سی و 4 سیلندر 2300 سی سی از آپشن هایی برخوردار است که در مقایسه نیسان رونیز متناسب با هزینه پرداخت شده برای آن بسیار ارزان جلوه می نماید. نسخه 4 سیلندر موسو قدرت و کشش زیادی ندارد و جعبه دنده دستی آن با مسائل زیادی همراه است و چندان هماهنگ عمل نمی نماید. درمقابل نسخه 6 سیلندر آن بسیار قوی است و با چشم پوشی از مسائل برقی معمول آن می تواند متناسب با پول پرداخت شده در قبال آن انتظارات را تا حد زیادی برآورده کند و رقیب سرسخت و پیروزی دربرابر رونیز باشد.

در بحث سر و صدای زیاد داخل کابین رونیز و موسو چندان تفاوتی باهم ندارد و هر دو از این مشکل رنج می برد. در بحث ظاهر در مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو هرچند تفاوت سلیقه ها حرف اول را می زند؛ ولی به گواه نظر عمده کارشناسان و خودرودوستان رونیز از این نظر سَرتر است.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش سانگ یانگ موسو به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه نیسان رونیز با سوزوکی گرند ویتارا

رونیز و ویتارا برای خیلی از کسانی که رویای داشتن شاسی بلندی را در سر می پرورانند ولی جیب پرپولی هم ندارند، همچنان می تواند انتخابی منطقی باشد. دو شاسی بلند مطرح سال های نه چندان دور که در آن روزها به قول قدیمی ها برای خود دَبدَبه و کَبکَبه ای داشت؛ روزهایی که خبری از شاسی بلندهای پرزرق و برق امروزی نبود.

رونیز دارای موتوری با حجم 2400 سی سی است که قدرتی برابر 150 اسب بخار را فراوری می نماید. در مقابل ویتارا که محصول سوزوکی ژاپن است و در ایران خودرو خراسان فراوری می گردد، با موتور 2000 سی سی فقط توانایی فراوری قدرتی برابر با 140 اسب بخار را دارد؛ پس از این نظر رجحان با رونیز است.

از سوی دیگر حداکثر وقتی که برای رسیدن به شتاب 100 کیلومتر سوزوکی صرف خواهید کرد 12 ثانیه است اما 15.2 ثانیه طول می کشد تا رونیز به این شتاب دست یابد و این در حالی است که رونیز در کل سبک تر از سوزوکی محسوب می گردد.

نمای پشتی نیسان رونیز

هردوی این شاسی بلندها دارای سرعت به نسبت محدودی است و شما نمی توانید بیش از 160 تا 170 کیلومتر بر ساعت با رونیز و سوزوکی گاز بدهید. یکی از تفاوت های آپشن و امکانات میان این دو محصول سیستم ترمز آنهاست؛ سوزوکی از ترمز ضدقفل ABS بهره می برد، درحالی که رونیز فاقد این آپشن ایمنی است.

کم بودن فضای جلوی پا برای سرنشینان عقب و عدم راحتی جایگاه های ویتارا منجر به ایجاد خستگی و ناخوشایندی در سفرهای طولانی می گردد که رونیز از این نظر ایراد کمتری در طراحی کابینش دارد. دید جلو و اطراف این مدل سوزوکی همانند شاسی بلند نیسان مناسب و پذیرفتنی است؛ هرچند دید عقب آن در مقایسه نیسان رونیز کمی ضعیف تر است.

فنربندی ضعیف ویتارا تمامی تکان ها و نوسانات حاصل از عبور از ناهمواری ها را به داخل اتاق منتقل می نماید و اگر هم بخواهید آن را با نمونه های نرم تر و باکیفیت تر تعویض کنید، هزینه زیادی را باید بپردازید. با وجود تسلط کامل در پیچ ها، سواری با ویتارا چندان نرم و جالب نیست و عملکرد فرمان آن در مقایسه نیسان رونیز ضعیف تر است.

در کل با آنالیز همهٔ جهات، ویتارا یار خوبی برای شما در سفرهای شهری و جاده هایی با ناهمواری های نه چندان زیاد است و در مقابل رونیز شما را در دل طبیعت وحشی، سفر در جاده های ناهموار و پرتلاطم تنها نمی گذارد.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش سوزوکی گرند ویتارا مونتاژ به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه نیسان رونیز در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

قیمت خرید و فروش نیسان رونیز

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1150

به "تور ایتالیا ارزان: مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو و سوزوکی گرند ویتارا" امتیاز دهید

1 کاربر به "تور ایتالیا ارزان: مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو و سوزوکی گرند ویتارا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: مقایسه نیسان رونیز با سانگ یانگ موسو و سوزوکی گرند ویتارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید