راهنمای انتخاب برترین کاغذ دیواری

به گزارش پزشکی مدرن، امروزه بیشتر خانواده ها برای قشنگ تر و زیبا تر شدن منزل خود به جای رنگ کردن که یک روش قدیمی محسوب می شود به استفاده از کاغذ دیواری روی آورده اند . در گذشته به علت اینکه روی صنعت کاغذ دیواری توجه کمتری اجرا شده بود و تنوع زیادی نداشت ، افراد کمتری سراغ استفاده از آن می رفتند اما امروزه قضیه به کلی تغییر نموده و صنعت کاغذ دیواری مدرن تر شده است و قادر است انواع کاغذ دیواری را برای انواع سلیقه ها محیا سازد . در این مقاله قصد داریم تا مطالبی را مطرح کنیم تا راهنمای انتخاب برترین کاغذ دیواری برای منزل شما محسوب شود .

راهنمای انتخاب برترین کاغذ دیواری

علت اینکه مردم به استفاده از کاغذ دیواری روی آورده اند چیست ؟

با توجه به مزایای بیشماری که کاغذ دیواری نسبت به رنگ دارد بیشتر مردم به استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوار ها و زیبایی بخشی به منزل خود اقدام می کنند . علت اینکه مردم به استفاده از کاغذ دیواری روی اورده اند این است که کاغذ دیواری به سادگی روی دیوار ها نصب می شود و دیگر لازم نیست تا مراحل پیشاحتیاجی که برای رنگ مورد استفاده قرار می گرفت برای کاغذ دیواری نیز استفاده شود . کاغذ دیواری دیگر بوی تند رنگ را ندارد و باعث اذیت شدن افراد نمی شود . بعضی از کاغذ دیواری ها قابلیت شستشو را دارند و ضد آب می باشند . برای انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری ضروری است تا به رنگ و طرح وسایل منزلتان نیز توجه کنید و مطابق با آنها طرح و رنگ کاغذ دیواری را انتخاب نمایید زیرا باید بین آنها هماهنگی وجود داشته باشد چون پس از خرید و نصب دیگر نمی توان کاری انجام داد .

کاغذ دیواری در متراژ مورد احتیاج

بهتر است قبل از خرید کاغذ دیواری از یک کارشناس در این حوزه یاری بگیرید و از وی بخواهید تا متراژ واقعی مورد احتیاج دیوارهای منزلتان را میزان گیری کند و فضای غیر مفید را از آن کم کند و مطابق با آن ، متراژ کاغذ دیواری را در حد احتیاجتان بخرید . البته ضروری است تا اندازه بیشتر از کاغذ دیواری بخرید تا بعد ها در صورت خرابی بخشی از کاغذ دیواری از این اندازه اضافه جهت ترمیم بخش آسیب دیده استفاده نمایید .

کاغذ دیواری مرغوب چه ویژگی هایی دارد ؟

  1. قابلیت شستشو دارد
  2. پس از نسب ، سطح صاف و بدون درزی را در دیوار ایجاد می نماید .
  3. وزن آن کم می باشد
  4. مقاومت بالا دارد و در مقابل هر گونه کششی از خود مقاومت نشان می دهد .
  5. گرد و غبار محیط را به خود جذب نمی نماید و به همین علت ضد آلرژی می باشد .

انتخاب مناسب ترین طرح

قبل از اینکه اقدام به خرید کاغذ دیواری نمایید بهتر است تا از طرح ها و رنگ های مختلفی که از کاغذ دیواری در فضای اینترنت وجود دارد تماشا کنید تا مناسب ترین طرح و رنگ را برای دیوار های منزلتان انتخاب نمائید . کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های متنوع در بازار موجود است و بهتر است قبل خرید طرح و رنگ مورد نظرتان مشخص شده باشد و مطابق با آن به انتخاب مناسب ترین کاغذ دیواری اقدام نمائید .

قیمت کاغذ دیواری چقدر است ؟

همانطور که قبلاً نیز به آن اشاره شد کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ های مختلفی همراه میزان و سایز گوناگون می باشد و قیمت آن با توجه به همین پارامتر ها قیمتش مشخص می شود . کاغذ دیواری هایی که دارای طول و عرض زیادتری باشند در مقایسه با آنهایی که دارای طول و عرض کمتری هستن دارای قیمت بالاتری می باشد بعلاوه کاغذ دیواری هایی که دارای کیفیت بالایی هستند دارای قیمت گرانتری نیز می باشند . هر رول کاغذ دیواری دارای متراژ طول 10 متر در 53 سانتی متر می باشد و بعضی دیگر دارای سایز بیشتری نسبت به این اندازه می باشد . کاغذ دیواری های ساده که دارای خط های با طرح های عمودی و افقی است قیمت مناسبتری دارد ولی در مقابل طرح هایی که دارای اشکال هندسی و تصاویر گرافیکی می باشند دارای قیمت بالاتری می باشند .

کاغذ دیواری چه رنگی بزنم

بسیاری از افراد در انتخاب رنگ کاغذ دیواری دچار مشکل می شوند و نمی توانند از بین رنگ های متنوعی که وجود دارد یکی را انتخاب کنند و دچار شک و تردید می شوند . برای اینکه از شک و تردید خارج شوید و برترین رنگ کاغذ دیواری را انتخاب نمائید بهتر است با توجه به رنگ وسایل منزلتان رنگ کاغذ دیواری را نیز انتخاب کنید . با توجه به اینکه رنگ ، یک پارامتر مهم در انتخاب کاغذ دیواری است از اینرو ضروری است تا برای جلوگیری از بی نظمی و آشفتگی ، هارمونی رنگ های وسایل منزلتان را در نظر داشته باشید و مطابق با آن ، کاغذ دیواری با رنگ مناسب انتخاب نمائید .

عوامل تاثیر گذار بر انتخاب کاغذ دیواری

عوامل متعددی مثل کیفیت ، سایز ، رنگ و طرح در انتخاب کاغذ دیواری تاثیر گذار است . بسیاری از افراد مطابق با سلیقه و دکوراسیون منزل خود اقدام به انتخاب کاغذ دیواری می کنند . اما پارامتری که از همه بیشتر مهم تر است همانا رنگ آن می باشد . رنگ کاغذ دیواری در کوچک و بزرگ نشان دادن فضای خانه نقش بسزایی دارد برای آن دسته از افرادی که فضای خانه آنها بیشتر است پیشنهاد می شود تا از کاغذ دیواری با رنگ تیره استفاده کنند و آن دسته از افرادی که فضای کوچکتری دارند بهتر است تا از رنگ روشن استفاده کنند تا منزلشان بزرگتر جلوه نماید .

راهنمای انتخاب کاغذ دیواری پذیرایی

بعد از اینکه تمام طرح ها و رنگ های موجود را آنالیز کردید ضروری است تا برای پذیرایی خود از برترین و مناسب ترین کاغذ دیواری ها بهره ببرید . در هنگام نسب کاغذ دیواری در پذیرایی دقت لازم را داشته باشید و آنرا شکیل تر نسب نمائید . در انتخاب رنگ کاغذ دیواری پذیرایی ضروری است تا با در نظر داشت اینکه این بخش از منزل باید دارای تزئینات بیشتری باشد از اینرو بهتر است از کاغذ دیواری هایی با رنگ هایی که جنبه تزئینی دارند استفاده نمائید .

بعد از انتخاب رنگ کاغذ دیواری حالا نوبت انتخاب طرح آن می باشد . افراد باید به محل پذیرایی خود دقت کنند و ببینند که اگر در پذیرایی وسایل زیادی قرار داده اید و فضای آن شلوغ می باشد بهتر است از طرح های ساده بهره ببرید . اما اگر فضای پذیرایی خلوت می باشد می توانید از طرح های شلوغ در کاغذ دیواری استفاده نمایید .

کدام کاغذ دیواری برای اتاق خواب مناسب است؟

اتاق خواب نیز جزء آن بخش هایی از منزل محسوب می شود که باید در انتخاب رنگ و طرح آن دقت لازم صورت بگیرد . از آنجایی که اتاق خواب محل استراحت و به آرامش رسیدن است باید از کاغذ دیواری استفاده شود که دارای رنگ های ملایمی می باشد زیرا رنگ های درخشان باعث مزاحمت در موقع استراحت شما می شود . البته نباید فراموش کرد که بعضی از افراد نسبت به رنگ های درخشان کاغذ دیواری در اتاق خواب حساسیتی ندارند و به راحتی می توانند با آن کنار بیایند . لازم شما با توجه به روحیات خود در انتخاب رنگ کاغذ دیواری تصمیم بگیرید . در کل رنگ های سرد و ملایم مناسب ترین گزینه برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری می باشد .

نحوه تشخیص کاغذ دیواری مرغوب

استفاده از کاغذ دیواری در این اواخر محبوبیت بیشتری در بین افراد پیدا نموده است و افراد تمایل بیشتری به استفاده از آن را دارند اما در تشخیص کیفیت و مرغوبیت کاغذ دیواری در بیشتر مواقع دچار شک می شوند . در این قسمت به راه کارهایی خواهیم پرداخت که باعث می شود کاغذ دیواری مرغوب را از نا مرغوب تشخیص دهید .

1- نوع روکش جز مواردی محسوب می شود که در مشخص کیفیت کاغذ دیواری نقش مهمی ایفا می نماید . روکش سطح فوقانی اگر از نوع وینیل باشد آن کاغذ دیواری جز انواع مرغوب به حساب می آید .

2- کاغذ دیواری بعد از هر چند وقت یکبار احتیاج به شستشو دارد و لازم می شود تا انرا شستشو داد از اینرو نوع کاغذ دیواری خیلی مهم می باشد زیرا هر نوع کاغذ دیواری قابلیت شستشو را ندارند و بر اثر خیس شدن دچار آسیب می شوند . کاغذ دیواری مرغوب است که قابلیت شستشو را داشته باشد .

3- کاغذ دیواری هایی که ضد آلرژی باشند مناسب خانواده هایی است که فرزند خردسال دارند از اینرو انواع ضد آلرژی جز پارامتر هایی محسوب می شود که مرغوب بودن کاغذ دیواری را نشان می دهد .

4- کاغذ دیواری با کیفیت می باشد که بعد از نصب ، صاف و بدون درز روی دیوار گسترانیده شده باشد .

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانید برترین نوع کاغذ دیواری را انتخاب نمائید بهتر است تا به پارامتر هایی مثل کیفیت ، رنگ ، مقاومت ، قابلیت شستشو داشتن و موارد دیگری را در نظر داشته باشید تا بتوانید برترین نوع کاغذ دیواری را انتخاب نمائید .

منبع: هومتیک
انتشار: 10 مرداد 1401 بروزرسانی: 10 مرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1154

به "راهنمای انتخاب برترین کاغذ دیواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب برترین کاغذ دیواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید