5 علت که گلکسی تب S8 اولترا می تواند آیپد پرو را شکست دهد

به گزارش پزشکی مدرن، سری گلکسی تب S8 اولترا دقایقی پیش رسما در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا معرفی گردید. قدرتمندترین تبلت این سری یعنی گلکسی تب S8 اولترا قرار است رقیبی سرسخت برای آیپد پرو باشد اما پرسش اینجاست که چگونه قرار است این کار را انجام دهد؟

5 علت که گلکسی تب S8 اولترا می تواند آیپد پرو را شکست دهد

اگرچه توجه تعداد زیادی از کاربران روی گلکسی S22 اولترا معروف شده اما رویداد آنپکد 2022 فقط در رابطه با این گوشی نبود. یک محصول دیگر با پسوند اولترا هم رونمایی شد که گلکسی تب S8 اولترا نام دارد و در واقع باید از آن به عنوان فزونین تبلت اندرویدی تاریخ یاد کرد. در نتیجه در دنیای اندروید هیچ تبلتی یارای رقابت با آن را ندارد اما در زیست بوم شرکت رقیب یعنی اپل، آیپد پرو با توان سخت افزاری بی نظیر و امکانات نرم افزاری بی سرانجام حضور دارد. اگرچه از لحاظ میزان، آیپد پرو در مقابل گلکسی تب S8 اولترا یک تبلت مینی به نظر می رسد اما امکانات و قابلیت های نماینده اپل آن قدر زیاد است که به سادگی این مبارزه را نبازد.

البته نقاط مثبت گلکسی تب S8 اولترا فقط میزان آن نیست. بلکه یک سری قابلیت های مجذوب کننده دیگر هم وجود دارد که این محصول را برای کاربران و علاقه مندان به زیست بوم اندروید به یک محصول فوق العاده مجذوب کننده و ارزشمند تبدیل می نماید. این تبلت از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به عنوان قلب تپنده خود بهره می برد که در گوشی های سری گلکسی S22 هم شاهد به کارگیری آن هستیم. بنابراین از لحاظ قدرت پردازشی فزونی خاصی به گوشی های این سری ندارد. بعلاوه یک قلم S-Pen هم درون جعبه آن قرار گرفته تا کاربر مجبور نباشد هزینه جدا برای آن بپردازد. با میزان 14.6 اینچی هم که این محصول دارد، بعید به نظر می رسد کاربرانی که به قصد انجام کارهای سبک و معمولی در پی لپ تاپ هستند اصلا احتیاجی هم به لپ تاپ داشته باشند.

معمولا تبلت های اندرویدی چیز هیجان انگیزی ندارند که بخواهیم در رابطه با آن ها مطلبی اختصاصی بنویسیم اما به نظر می رسد گلکسی تب S8 اولترا از این قاعده مستثنی باشد. در نتیجه تصمیم گرفتیم در این مطلب به آنالیز 5 قابلیتی بپردازیم که گلکسی تب S8 اولترا به لطف آن ها می تواند آیپد پرو را از لحاظ ارزش خرید از میان بردارد.

1. نمایشگر 14.6 اینچی بسیار بزرگ اما میزان کلی کوچک

یکی از مهم ترین عوامل فزونی گلکسی تب S8 اولترا میزان بزرگ آن است. اپل برای آیپد پرو از یک نمایشگر 12.9 اینچی استفاده کرد که در مقابل نمایشگر نماینده سامسونگ واقعا کوچک به نظر می رسد. البته تبلت سامسونگ حتی از مک بوک پرو 14 اینچی هم بزرگ تر است. بعلاوه سامسونگ برای این نمایشگر از پنل AMOLED بسیار باکیفیتی استفاده نموده که کار کردن با آن را فوق العاده لذت بخش می نماید.

نمایشگر گلکسی تب S8 اولترا از رفرش ریت 120 هرتز هم پشتیبانی می نماید و وضوح تصویر در آن هم به 1848 × 2960 می رسد که اندکی پایین تر از وضوح تصویر آیپد پرو است (2048 × 2732). اما به طور کلی برای محصولی با آن ابعاد، چنین وضوحی کاملا راضی کننده و عالی ارزیابی می گردد. البته شاید ناچ کوچکی که قرار است در نمایشگر بزرگ این گوشی قرار بگیرد کمی توی ذوق بزند اما خوشبختانه این پنل آن قدر بزرگ هست که ناچ به آن کوچکی هیچ مسئله ای بوجود نیاورد.

2. قلم S-Pen درون جعبه با قابلیت های فراوان

اپل برای قلم اپل پنسل نسل 2 که با آیپد پرو سازگاری دارد مبلغ هنگفت 130 دلار را در نظر گرفته است. این در حالی است که گلکسی تب S8 اولترا درون جعبه خود از قلم S-Pen بهره می برد. بعلاوه گفته می گردد زمان تأخیر این قلم فقط 2.8 میلی ثانیه است که بی نظیر به نظر می رسد چرا که تا حد زیادی حس نوشتن با اتوماتیک واقعی را به کاربر القا می نماید. بنابراین به نظر می رسد از این حیث گلکسی تب S8 اولترا گزینه ارزشمندتری است چرا که بعید است قلم اپل به میزان S-Pen کارایی داشته باشد.

3. وزن پایین نسبت به ابعاد

یکی دیگر از عوامل مهم و واقعا تأثیرگذار در انتخاب، وزن گلکسی تب S8 اولترا است که در مقایسه با آیپد پرو واقعا کمتر است. در حالی که این تبلت به میزان یک لپ تاپ بزرگ است، وزن آن به 1 کیلوگرم هم نمی رسد (726 گرم) که همین موضوع سبب می گردد نگه داری آن در دست بسیار کار ساده ای باشد. این در حالی است که نماینده اپل با میزان 12.9 اینچی حدودا 690 گرم وزن دارد. البته اگر بخواهیم وزن صفحه کلید را هم حساب کنیم به طور کلی مجموعه گلکسی تب S8 اولترا تقریبا به 1.5 کیلوگرم می رسد اما باز هم برای یک محصول 14.6 اینچی چنین وزنی کاملا ایدئال به نظر می رسد.

4. شارژر سریع تر

یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث فزونی گلکسی تب S8 اولترا به آیپد پرو می گردد، شارژر سریع تر آن است. آیپد پرو البته ادعای داشتن سریع ترین شارژر را ندارد چرا که سرعت آن فقط به 20 وات می رسد. این شارژر برای شارژ باتری بزرگ آیپد پرو اصلا مناسب به نظر نمی رسد در حالی که گلکسی تب S8 اولترا از شارژر 45 واتی سریع پشتیبانی می نماید. بنابراین کاربر با سرعت بیشتری (80 دقیقه) قادر خواهد بود باتری 11200 میلی آمپر ساعتی آن را شارژ کند. البته این شارژر متأسفانه درون جعبه قرار ندارد و باید آن را به صورت جداگانه بخرید.

5. مناسب برای تماس تصویری

اگرچه تبلت لزوما برای برقراری تماس تصویری ساخته نشده و اگر این قابلیت را داشته باشد نمی توانیم آن را فزونی خاصی به حساب بیاوریم اما با این حال از لحاظ تعداد دوربین و انعطاف پذیری بیشتر، گلکسی تب S8 اولترا ظاهرا دست بالاتر را به نسبت رقیب دارد. سامسونگ برای نماینده خود از دو دوربین 12 مگاپیکسلی عریض و فوق عریض استفاده نموده که کاربر به لطف آن می تواند تصاویر بسیار گسترده ای را به ثبت برساند و در برقراری تماس های تصویری هم تعداد زیادی از کاربران می توانند روبه روی دوربین حضور داشته باشند.

نتیجه

به نظر می رسد گلکسی تب S8 اولترا بتواند سامسونگ را در بازار تبلت ها اندکی به اپل نزدیک کند. بسیاری از کاربران به خاطر شرایط دور کاری که البته این روزها به سرانجام خود هم نزدیک می گردد به تبلت احتیاج دارند و اگر سامسونگ بتواند استراتژی خوبی را در پیش بگیرد قطعا می تواند نظر مثبت کاربران را جلب کند چرا که این محصول می تواند برای خیلی از کاربران یک جایگزین عالی برای لپ تاپ اما با سیستم عامل اندروید باشد. حال باید دید استقبال کاربران از آن چگونه خواهد بود.

البته رقیب گلکسی تب S8 اولترا آیپد پرو 2022 خواهد بود که گفته می گردد توانایی سخت افزاری بی نظیری دارد. قطعا مبارزه بین دو تبلت بزرگ شرکت های کره ای و آمریکایی در آن موقع مجذوب کننده خواهد بود. فعلا سامسونگ می تواند با تب S8 اولترا در بازار خودنمایی کند تا ببینیم پاسخ اپل بعدا به آن چه خواهد بود.

نظر شما چیست؟ آیا فکر می کنید گلکسی تب S8 اولترا می تواند آیپد پرو را شکست دهد یا نماینده اپل همچنان انتخاب ارزشمندتری است؟

منبع: Toms Guide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1117

به "5 علت که گلکسی تب S8 اولترا می تواند آیپد پرو را شکست دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت که گلکسی تب S8 اولترا می تواند آیپد پرو را شکست دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید