چرا آیفون 12 می تواند گلکسی نوت 20 را شکست دهد؟

به گزارش پزشکی مدرن، گلکسی نوت 20 و آیفون 12 قرار است به عنوان پرچم داران جدید و قدرتمند دو شرکت سامسونگ و اپل راهی بازار شوند و این یعنی امکانات زیاد در کنار قدرت و البته قیمت بسیار بالا. اما اینطور که به نظر می رسد، نماینده های اپل می توانند به 5 دلیل پیروز این رقابت باشند.

چرا آیفون 12 می تواند گلکسی نوت 20 را شکست دهد؟

آیفون 12 به احتمال زیاد پاییز سال جاری معرفی می گردد و اگر شایعات حقیقت داشته باشد، ماه اکتبر راهی بازار خواهد شد. گلکسی نوت 20 اما داستان متفاوتی دارد. این گوشی به احتمال بسیار زیاد در تابستان رونمایی و راهی بازار می گردد و تقریبا می توان گفت شکی در آن نیست.

تا به امروز شایعات زیاد در رابطه با گلکسی نوت 20 و آیفون 12 منتشر شده که از جمله مهم ترین وجه اشتراک این دو می توان به بهره مندی از اینترنت 5G و به احتمال زیاد نمایشگری با رفرش ریت 120 هرتز اشاره نمود. اما سوال اینجاست در نهایت کدام محصول می تواند بیشتر از دیگری توجه کاربران و علاقه مندان را جلب کند؟

گلکسی نوت 20 پلاس از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره می برد، (این سنسور را احتمالا در نوت 20 شاهد نخواهیم بود) و این عدد روی کاغذ دو برابر آن چیزی است که طبق شایعات در آیفون های جدید بکار خواهد رفت (64 مگاپیکسل).

نوت 20 از قلم S Pen هم پشتیبانی می نمایند که بخش جدا نشدنی و جذاب این سری به حساب می آید و قطعا با قابلیت های بیشتری همراه خواهد شد. اما باز هم آیفون 12 می تواند با قابلیت های جذاب تر، پرچم دار سامسونگ را شکست دهد.

تاریخ عرضه آیفون 12 با دو ماه تاخیر به ماه نوامبر موکول شد

*توجه داشته باشید این دلایل صرفا بر اساس آن چیزی بوده که تا به امروز در رابطه با این محصولات عرضه شده و ممکن است درست نباشد*

پردازنده بسیار سریع تر

پردازنده A13 که در حال حاضر در گوشی های سری آیفون 11 و همچنین آیفون SE وجود دارد، از قدرتمندترین پردازنده موجود در گوشی های اندرویدی یعنی اسنپدراگون 865 سریع تر است. محصول کوالکام بدون تغییر در نوت 20 بکار خواهد رفت و اگر خوش شانس باشیم، سامسونگ از اگزینوس 992 که نسخه قوی تر 990 است هم استفاده می نماید.

این امکان هم وجود دارد کوالکام در یکی دو ماه آینده از اسنپدراگون 865 پلاس رونمایی کند چون این پردازنده در حال حاضر از پردازنده سال 2019 اپل هم ضعیف تر است و اگر نوت 20 بخواهد با آن به مبارزه با پردازنده ای نظیر A14 برود، قطعا حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ حتی اگر 16 گیگابایت رم را برای آن در نظر بگیریم.

اگزینوس 992 هم بعید به نظر می رسد از نظر پردازشی قوی تر از اسنپدراگون 865 باشد بنابراین سامسونگ قطعا به اسنپدراگون 865 پلاس احتیاج خواهد داشت تا صرفا فاصله شکست را کمتر کند چون در هر صورت امکان ندارد A14 از هرآنچه که قرار است در نوت 20 استفاده گردد عملکرد ضعیف تری داشته باشد.

گلکسی نوت 20 برای موفقیت به چیزی بیش از قلم لمسی احتیاج دارد

ظاهری جدید و هیجان انگیز

گلکسی نوت 20 احتمالا شباهت زیادی به سری اس 20 خواهد داشت و خب طبیعی است این شباهت در قالب زبان طراحی آشنای خانواده نوت باشد. یعنی گوشه های تیزتر و ظاهری اندک جذاب تر. اما رندر آخری که از گلکسی نوت 20 پلاس منتشر شد، زیبایی که انتظار داشتیم را به تصویر نمی کشید.

سامسونگ که در سری نوت 10 و اس 10 به خوبی توانست ماژول دوربین را کنترل کند و آن ها را با زیبایی و ظرافت بالایی در پرچم داران خود تعبیه کند، در سری اس 20 به ماژول های عظیم و عجیب تمایل پیدا کرد و ظاهرا قرار نیست در نوت 20 هم این مشکل حل گردد.

اما آیفون 12 ظاهرا قرار است توجه زیادی را جلب کند. خصوصا اینکه اپل معمولا در طراحی گوشی هایش نوآوری های خاصی ندارد و اگر بعد از مدتی تغییر کوچکی ایجاد گردد، سر و صدای زیادی به پا خواهد شد. آیفون 12 قرار است با گوشه های صاف تر و ماژول مربعی شکل دوربین راهی بازار گردد.

علاوه بر این ها، احتمالا آیفون جدید باریک تر از سری های قبل خواهند بود و مهم تر از همه اینکه ناچ کوچک تری هم دارند. رنگ آبی جدید و جذاب را هم باید به جمع رجحان های اپل به نوت 20 اضافه کنیم. آیفونی که قرار است جدید، متفاوت و زیباتر از قبل ظاهر گردد.

آموزش ساخت اپل آیدی رایگان بدون احتیاج به شماره تلفن

سنسور لیدار (LiDAR)

مانند آیپد پرو 2020، آیفون 12 پرو و پرو مکس هم احتمالا از سنسور جدید LiDAR بهره می برند. این سنسور را باید نسخه بهبود یافته سنسور مدت پرواز بدانیم. در واقع با یاری سنسور LiDAR می توان نقشه ای سه بعدی از فضای یک اتاق تهیه کرد و همین مسئله نیز کار با برنامه های واقعیت افزوده را به طرز چشم گیری راحت تر و لذت بخش تر از قبل می نماید.

اپل همزمان با سیستم عامل iOS 14 احتمالا از برنامه iPhone AR هم رونمایی خواهد نمود که می تواند بیشترین سود را از دوربین جدید ببرد. اما رجحان اصلی در واقع زمانی است که بخواهیم عکاسی و ویدئوی پرتره ثبت و ضبط کنیم.

سامسونگ 80 درصد از نمایشگرهای اولد آیفون 12 را تامین خواهد نمود

دوربین های بهتر و احتمالا هوشمندتر

هرچه مقدار عددی سنسور در کهکشانی ها بیشتر شد، عملکرد آن ها افت کرد. این قضیه در گلکسی اس 20 به خوبی نمایان بود. هرچند مشکلاتی در فوکوس اتوماتیک با بروزرسانی بهتر شد و حتی گفته می گردد نوت 20 هم به یک سنسور لیزری جهت فوکوس اتوماتیک مجهز می گردد اما به نظر نمی رسد باز هم این ها برای رقابت با مجموعه دوربین های اپل کافی باشد.

علاوه بر اینکه آیفون 12 پرو و پرو مکس از عظیم نمایی 3 برابری اپتیکال که احتمالا برابر با نوت 20 و نوت 20 پلاس است بهره می برند، ظاهرا شاهد سیستم لرزش گیر مبتنی بر سنسور خواهیم بود که در واقع مهم نیست دوربین را در چه جهتی تکان می دهید، باز هم از افت کیفیت جلوگیری می گردد.

لرزش گیر اپتیکال در گوشی های کنونی مبتنی بر لنز است و لرزش ها را فقط زمانی که روی محور عمودی یا افقی باشند خنثی می نماید. حتی گفته می گردد اپل این سیستم لرزش گیر را به لنز فوق عریض خود نیز اضافه خواهد نمود. به همه این ها باید پشتیبانی از Smart HDR و عکاسی محاسباتی پیشرفته را نیز اضافه کنیم و این یعنی یک رجحان عظیم برای گوشی های اپل.

آیفون 11 اگرچه پیروز نبرد دوربین با گلکسی اس 20 نیست اما فاصله خیلی زیادی هم با آن ندارد و از آن جایی که نوت 20 تقریبا از همان سیستم و مکانیزم بهره می برد، این شانس برای اپل وجود دارد تا از رقیب دیرینه خود سبقت بگیرد.

قابلیت جذاب ویوو X50 پرو که گلکسی نوت 20 شدیدا به آن احتیاجمند است

بروزرسانی سیستم عامل

این موضوع همواره رجحان اپل به نسبت تمام اندرویدی ها به حساب می آمد. گوشی های این شرکت سال های زیادی از بروزرسانی سیستم عامل و قابلیت های جذاب بهره مند می شوند این در حالی است که سامسونگ آن را نهایتا به 2 سال محدود می نماید.

تفاوت اصلی اما این جاست که آیفون های جدید با iOS 14 از راه خواهند رسید اما کهکشانی ها با همان اندروید 10 راهی بازار می گردد. این یعنی ظاهری جدید برای آیفون ها در حالی که نوت 20 همچنان با همان شکل و شمایل قدیمی رابط کاربری به دست کاربران می رسد.

سیستم عامل جدید اپل در بخش مولتی تسکینگ و منوی برنامه ها ظاهری جدید به خود می گیرد. مهم تر از همه اینکه بالاخره می توانید برنامه های دلخواه خود را به صورت پیش فرض تنظیم کنید. همچنین یک برنامه تناسب اندام هم به آن اضافه می گردد (احتمالا) که با ساعت هوشمند اپل واچ 6 و دیگر ساعت های اپل هماهنگ خواهد شد. گفته می گردد برنامه ای تحت عنوان Gobi نیز در آیفون ها وجود دارد که مبتنی بر واقعیت افزوده بوده و می تواند عملیات خرید را بسیار آسان تر کند.

مانند همه گوشی های دیگر سری نوت، گلکسی نوت 20 هم با قابلیت های فراوان و قدرت سخت افزاری بسیار بالا راهی بازار خواهد شد و حرفه ای ها را هدف قرار می دهد. معمولا علاقه مندان به نمایشگرهای عظیم که نوت برداری، تماشای فیلم و انجام بازی در آن آسان و بسیار لذت بخش است این گوشی ها را انتخاب می نمایند.

علاوه بر این، سری نوت 20 به نمایشگر 120 هرتزی با فناوری LTPO نیز مجهز می گردد که آن ها را به نسبت مدل بکار رفته در رقیب بهینه تر می نماید. اما خب به قدرت سخت افزاری و پشتیبانی نرم افزاری که برسیم ظاهرا اپل حرف های بیشتری برای گفتن دارد.

تمام دلایل بالا صرفا بر اساس آن چیزهایی بود که اخیرا در رابطه با دو گوشی منتشر شده و شاید در بعضی از آن ها نماینده سامسونگ قدرتمندتر ظاهر گردد. فعلا باید منتظر ماند و دید در آینده چه خبرهای رسمی دیگری در رابطه با این گوشی ها منتشر می گردد.

نظر شما در رابطه با گلکسی نوت 20 و آیفون 12 چیست؟ آیا نمایندگان اپل می توانند کهکشانی های سامسونگ را از میان بردارند؟

اپل سال آینده آیفون 13 را بدون پورت شارژر راهی بازار می نماید

منبع: tomsguide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 95

به "چرا آیفون 12 می تواند گلکسی نوت 20 را شکست دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا آیفون 12 می تواند گلکسی نوت 20 را شکست دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید