نیکزاد: از همراه اول بابت بلندی افق دیدش تشکر ویژه می کنم

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، آئین افتتاح چهارمین سایت 5G همراه اول صبح امروز شنبه 23 اسفند 1399 در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مهدی اخوان بهابادی مدیر عامل همراه اول، جلالی مدیرعامل باغ کتاب تهران، محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و جمعی از اصحاب رسانه و مدیران حوزه ارتباطات کشور برگزار گردید.

نیکزاد: از همراه اول بابت بلندی افق دیدش تشکر ویژه می کنم

سرمایه گذاری 11 هزار میلیارد ریالی همراه اول برای تأمین 13 هزار آنتن بومی

اخوان بهابادی در این مراسم ضمن خیرمقدم به نایب رئیس مجلس با بیان اینکه همراه اول نخستین و عظیمترین اپراتور ارتباطی کشور است، اظهار کرد: امروز 100 میلیون سیم کارت دست مردم شریف کشورمان داریم و نخستین اپراتوری هستیم که در HLR به این رکورد رسیدیم؛ این تعداد سیم کارت که از تعداد جمعیت کشور نیز بیشتر است، به غیر از گوشی مشترکان بعضاً در دستگاه های مختلف استفاده و بکار گرفته می گردد.

مدیرعامل همراه اول در ادامه گفت: پیش بینی می گردد همپای توسعه اینترنت اشیا، در سالهای آینده تعداد اشیای متصل به شبکه بسیار بیشتر از انسان ها گردد؛ به عنوان مثال مقوله هوشمندسازی کنتورها که چندین سال است توسط همراه اول در دستور کار اجرا نهاده شده یک نمونه در حال تسری به سایر بخش ها و صنایع است که استفاده بهینه از منابع و صرفه جویی مالی را به ارمغان می آورد.

وی اشاره ای به حضور فعال و پای کار همراه اول در متن شیوع کرونا داشت و اذعان کرد: علاوه بر اینکه در امسال به علت شیوع کرونا میزان مصرف اینترنت مردم بسیار زیاد شد که ظرفیت های آن را فراهم کردیم، همراه اول شانه هایش را زیر بار پروژه عظیم حوزه مدارس و دانش آموزی قرار داد و سرویس شاد را لانچ کرد که تماماً توسط این شرکت طراحی و اجرا شده و پشتیبانی می گردد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران نگاه جدی به مقوله بومی سازی در همراه اول را دستاورد دیگر این شرکت بیان کرد و گفت: یک سال است مرکز تحقیق و توسعه در همراه اول ایجاد کردیم و در امسال و در راستای تحقق شعار سال در بحث جهش فراوری و حمایت از فراوری داخل، همراه اول قرارداد تأمین 13 هزار آنتن شبکه را به مبلغ بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال با تأمین نمایندگان داخل منعقد کرد که کیفیتشان مطابق استانداردهای بین المللی است. این اولین باری است که عظیمترین اپراتور خاورمیانه در این حجم سفارش خرید آنتن را منعقد می نماید.

وی خاطر نشان کرد: بومی سازی در حوزه های مختلف را در دستور کار داریم تا در سالهای آینده بتوانیم تا حد ممکن قطع کامل وابستگی به تأمین نمایندگان خارجی را داشته باشیم.

اخوان بهابادی درباره مقوله 5G نیز اظهار کرد: امسال وارد بهره برداری تجاری از 5G شدیم و شروع این کار را از جوار حرم مطهر امام رضا (ع) داشتیم و بعد از آن به تهران آمدیم زیرا انتخاب نقاط ما کاملاً هدفمند و با برنامه است.

مدیرعامل همراه اول خاطر نشان کرد: به عنوان مثال پیغام افتتاح سایت 5G ما در باغ کتاب تهران به دلیل اهمیت ویژه حوزه دانش برای ماست، هر چند شاید از منظر مقوله درآمدزایی چندان اولویت بالایی نداشته باشد؛ همچنین ظرف این هفته سایت نسل پنجم شهر مقدس قم نیز افتتاح می گردد و بعد از آن مابقی شهرها نیز به مرور تحت پوشش قرار می گیرد.

براساس اظهارات مدیرعامل همراه اول، مقدمات رونمایی از سایت های نسل پنجم دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، صنعتی شریف و تهران نیز آماده شده و بزودی وارد مرحله بهره برداری می شوند.

تشکر ویژه نایب رئیس مجلس از همراه اول بابت افق بلند دیدش در توسعه ارتباطات

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت، با بیان اینکه آینده از آن کسانی است که با اخلاق و معنویت و متکی بر دانش در فضای مجازی و مقولات فناورانه ای که دنیا به سمت آن می رود، حرکت می نمایند، اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی در عصر حاضر واضح و مبرهن است؛ کما اینکه رهبر انقلاب اسلامی نیز پیش از این فرمودند اگر امروز رهبر انقلاب نبودم، مسئول فضای مجازی می شدم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صندلی خاص فضای مجازی در نظر رهبری اضافه کرد: تغییرات دنیا بعد از کرونا نیز این اهمیت را به عینیت رساند؛ به عنوان مثال، زمانیکه شبکه دانش آموزی شاد راه اندازی شد، نظام آموزشی کشور به اهمیت فضای مجازی پی برد و همگان متوجه شدند که آینده از آنِ فضای مجازی است.

وی همچنین با بیان اینکه مفهوم حکمرانی دستخوش تغییرات عدیده ای شده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حکمرانی های قبلی برای فضای مجازی کافی نیست؛ زیرا به عنوان مثال انتخاب دست دانش آموز است که از معلم یاد بگیرد یا به شکلی دیگر.

نیکزاد با تأکید بر اینکه کسانیکه در دنیا بر فضای مجازی حکمرانی می نمایند تعمدا با ارزشهای خودشان در حال پیش بردن کارها هستند، توضیح داد: شاید یکی از دلایلی که رهبری گفتند اگر در این صندلی نبودم مسئول فضای مجازی می شدم، همین باشد که این فضا بدون توجه به أصول ارزشی ما در حال حکمرانی بر دنیا است.

نایب رئیس مجلس ادامه داد: بنابراین ما مجبوریم یا درون این فضا با گردانندگانش که تعمدا ارزشهای خودشان را در حال پیش بردن هستند، باشیم یا مستقل شویم.

وی راه حل را در تحقق شبکه ملی اطلاعات دانست و اذعان کرد: به همین دلیل تشکر ویژه دارم از همراه اول که برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات اقدام به تأمین اینترنت پرسرعت در کشور نموده است.

نیکزاد توزیع عادلانه اینترنت در همه نقاط ایران و تأمین اینترنت امن و سالم را از پیش نیازهای تحقق شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: لازمه حکمرانی و حضور در فضای مجازی، اینترنت پرسرعت است و لذا بار دیگر از همراه اول بابت افق بلند دیدشان تشکر می کنم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اهتمام جدی بر توسعه عادلانه اینترنت پرسرعت، امن و سالم را یک ضرورت دانست و ابراز کرد: اگر اینترنت پرسرعت داشته باشیم، می توانیم کارهایمان را در شبکه ملی اطلاعات خودمان انجام دهیم و دیگر نیازی به رفت و برگشت به سرورهای خارجی نداریم؛ البته در قلب اروپا و آمریکا هم برای سنین مختلف اینترنت های مختلفی را در نظر می گیرند، ولی در ایران این کار برنامه خاصی ندارد.

ارائه یوزکیس جدید 5G توسط همراه اول

مرتضی طاهری بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول هم در جریان این رویداد، یوزکیس دیگری از سرویس های قابل ارائه توسط 5G را معرفی و برای نخستین بار ارائه کرد تا بار دیگر تأکیدی بر تمرکز همراه اول بر ارائه سرویس ها و یوزکیس های این نسل از فناوری داشته باشد.

در این یوزکیس که سرور آن در دیتاسنتر ابری همراه اول نهاده شده و سرویس آن در یکی از سالن های باغ کتاب تهران در معرض دید عموم نهاده شده است، مودمی به شبکه 5G همراه اول متصل شده است و ویدئویی به وسیله آن با کیفیت 4K و بدون هیچگونه تأخیر به نمایش گذاشته شده است.

گفتنی است، همراه اول که از سال 1395 ورود به فناوری 5G را شروع نموده و با استفاده از توان داخلی شامل تیم های فنی اپراتور و شرکت های ایرانی، فرآیند بومی سازی این فناوری (نسل پنجم) را پیش برده، دهم اسفندماه و همزمان با بهره برداری از نخستین سایت 5G تهران و سومین سایت این اپراتور در کشور توانست بالاترین رکورد سرعت اینترنت ایران را به ثبت رساند.

در واقع نخستین و عظیمترین اپراتور تلفن همراه کشور با بهره برداری رسمی از 5G روی شبکه واقعی برای اولین بار در کشور، توانست به سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه دست یابد که تا پیش از آن بی سابقه بود.

حال با توجه به تسلط کامل متخصصان همراه اول بر فناوری 5G، قطار توسعه این تکنولوژی با سرعتی بالاتر وارد ایستگاه های دیگر شده و امروز باغ کتاب تهران نیز تحت پوشش شبکه 5G همراه اول به عنوان سریع ترین شبکه ارتباطی کشور نهاده شد.

با احتساب دو سایت در مشهد مقدس و یک سایت در برج ستاره ونک تهران که مورد بهره برداری رسمی نهاده شده اند، با بهره برداری امروز تعداد سایت های فعال 5G همراه اول به چهار مورد رسید؛ این در حالیست که برنامه توسعه این نسل از تکنولوژی در دیگر نقاط کشور نیز طراحی و برنامه ریزی شده است و به مرور دیگر نقاط نیز وارد مدار سرویس دهی می شوند.

مشترکانی که علاقه مند به استفاده از سریع ترین شبکه 5G کشور هستند، در صورت داشتن گوشی 5G می توانند در نقاط تحت پوشش، از جدیدترین و سریع ترین اینترنت دنیا بهره مند شوند؛ اما در صورتیکه گوشی نسل 5 ندارند، می توانند به وسیله مودم و سرویس وای فای به شبکه همراه اول متصل و از مزایای این فناوری بهره مند شوند.

همراه اول ضمن توجه به ماهیت این تکنولوژی و کوشش های گسترده در فرآیند بومی سازی، از روینمودهای اصلی و تجاری 5G نیز غافل نبوده و برای نخستین بار در کشور دموی دو یوزکیس واقعیت مجازی و تست گیمینگ را در برابر اصحاب رسانه و گیمرها به نمایش گذاشت و کیفیت اجرایشان مورد تأیید آنان نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 580

به "نیکزاد: از همراه اول بابت بلندی افق دیدش تشکر ویژه می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیکزاد: از همراه اول بابت بلندی افق دیدش تشکر ویژه می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید