مستمری مددجویان بهزیستی اردبیل با احتساب افزایش پرداخت می شود

به گزارش پزشکی مدرن، مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ظرف چند روز آینده مستمری مددجویان استان اردبیل از ابتدای سال به صورت کامل و با احتساب افزایش سالانه پرداخت شده و قابل برداشت خواهد بود.

مستمری مددجویان بهزیستی اردبیل با احتساب افزایش پرداخت می شود

به گزارش خبرنگاران اردبیل بهزاد ستاری با اشاره به نبود تعویق پرداختی مستمری های مددجویان اردبیل اظهار کرد: طبق برنامه ریزی در بودجه مصوب 1400 افزایش مستمری مددجویان بهزیستی با رشد چند درصدی نسبت به سال گذشته خواهد بود که در همین رابطه در استان اردبیل از ابتدای سال جاری مستمری فروردین و اردیبهشت ماه طبق بودجه تعریفی به حساب مددجویان واریز شده است.

وی اضافه نمود: در برخی موارد افزایش دو برابری مستمری مددجویان در استان را شاهد بودیم که به همین دلیل پرداخت مستمری به صورت ماهانه از 200 هزار تومان برای یک نفر تحت تکلف در سال 1399 به 350 هزار تومان در سال جاری رسیده است که تا انتها سال نیز با تخصیص بودجه مدنظر شاهد افزایش مستمری ها خواهیم بود که این پرداختی از تمام هزینه های کمکی همانند هزینه درمان، مسکن، ازدواج، تحصیل، اشتغال و توانبخشی و توانپزشکی مددجویان تحت پوشش جدا است.

مدیرکل بهزیستی استان افزایش مستمری خانوار های 5 نفر و افراد با شرایط سلامتی خاص تحت پوشش بهزیستی را یادآور شد و شرح داد: برای خانواده های دو نفره مبلغی در حدود 450 هزار تومان و و 5 نفر به بالا در حدود یک میلیون و 100 هزار تومان در نظر گرفته می شود.

ستاری با بیان اینکه افزایش مستمری ها از خرداد ماه سال جاری به صورت جدی اعمال خواهد شد، اضافه نمود: مستمری خرداد ماه مددجویان بهزیستی در اقدامی مضاعف به حساب سرپرستان و افراد واریز شده است که این مبلغ تا احتساب مابه التفاوت افزایش سالانه و موعد اعمال این افزایش برای مددجویان قابل برداشت نخواهد بود.

18 هزار نفر در اردبیل مستمری دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی استان ضمن اشاره به تعداد کل افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی استان گفت: در حال حاضر 18 هزار نفر به صورت ماهانه علاوه بر خدمات کمک هزینه ای بهزیستی استان مستمری را در قالب مبالغ تعیینی دریافت می کنند.

ستاری با بیان اینکه 58 هزار نفر مستقیماً از خدمات بهزیستی استان بهره مند بهره مند هستند اضافه نمود: افرادی با ضایعه نخاعی و معلولیت خیلی شدید در زمره افرادی قرار دارند که به صورت ماهانه از سوی بهزیستی مستمری دریافت می کنند، اما افرادی که معلولیت آن ها حاد نبوده و در سطح متوسط یا پایین تر واقع شده است نمی توانند از خدمات مستمری بهزیستی برخوردار شوند، اما همین جامعه هدف می توانند از خدمات کمکی همچون خدمات تحصیلی، شهریه دانشجویی و دانش آموزی، درمان، مسکن، ازدواج، اشتغال و مواردی از این قبیل بهره مند شوند.

افزایش مستمری ها جوابگوی بخشی از نیاز جامعه هدف است

مدیرکل بهزیستی استان مطرح نمود: افزایش مستمری ها که با توجه به افزایش بودجه 1400 در دستور کار بهزیستی قرار گرفته فقط بخشی از مسائل مددجویان را برطرف می کند که در صورت برنامه ریزی برای حل مسائل این افراد در جامعه باید دو هدف را اساس تدابیر خود قرار دهیم که یکی از آن ها معیشت و دیگری اشتغال جامعه مددجویان در کشور است.

وی در خبری مسرت بخش به مددجویان اردبیل از افزایش سهم اشتغال این افراد در کارخانه ها و واحد های تولیدی اردبیل خبر داد و اضافه نمود: با رایزنی هایی که با مدیران عامل کارخانه ها انجام شد سهم اشتغال مددجویان اردبیل در سال جاری در این واحد ها با افزایش قابل توجهی روبه رو خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 700

به "مستمری مددجویان بهزیستی اردبیل با احتساب افزایش پرداخت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستمری مددجویان بهزیستی اردبیل با احتساب افزایش پرداخت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید