مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پس از نه ماه، دوباره صدرنشین شد (باکس آفیس هفته)

به گزارش پزشکی مدرن، سیر نزولی گیشه در هفته های پایانی تابستان همچنان ادامه دارد. این هفته هیچ فیلم مهم تازه ای اکران نشد و در این شرایط مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home) که اولین بار دسامبر 2021 منتشر شده بود، در تعطیلات روز کارگر دوباره اکران شد و با فروش داخلی 6 میلیون دلار رتبه اول جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پس از نه ماه، دوباره صدرنشین شد (باکس آفیس هفته)

سونی این فیلم ابرقهرمانی پرطرفدار را با 11 دقیقه سکانس های اضافه دوباره در 3935 سالن سینما اکران کرد. انتظار می رود مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست تعطیلات آخر هفته را با فروش داخلی 7.6 میلیون دلاری به انتها برساند. اکران مجدد این فیلم ابرقهرمانی باعث شد فروش داخلی آن به 812.3 میلیون دلار برسد و جایگاهش به عنوان سومین فیلم پرفروش باکس آفیس داخلی را مستحکم تر کند. هرچند این اتفاق برای مخاطبان سینما آورده چندانی ندارد اما احتمالا سود خوبی عاید سونی می شود.

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست را جان واتس کارگردانی کرده و ستاره هایی مثل تام هالند، زندیا، بندیکت کامبربچ، جیکوب باتالون، جان فاورو، جیمی فاکس، ویلم دفو، اندرو گارفیلد و توبی مگوایر در آن نقش آفرینی می کنند. این فیلم که بخشی از فاز چهارم جهانی سینمایی مارول به شمار میرود و به مفهوم چند جهانی یا مولتی ورس می پردازد و مردان عنکبوتی سابق و فعلی مارول را به یکدیگر پیوند می دهد.

اما رتبه دوم جدول باکس آفیس را تاپ گان: ماوریک (Top Gun: Maverick) تصرف کرد که این هفته 5.5 میلیون دلار فروش داخلی داشت و پیش بینی می شود این رقم تا انتها روز دوشنبه به 7 میلیون دلار هم برسد. با احتساب فروش بین المللی 740.40 میلیون دلاری، فیلم اکشن تازه تام کروز در پانزدهمین هفته اکران 1.44 میلیارد دلار فروخته و جایگاه پلنگ سیاه (Black Panther) به عنوان پنجمین فیلم پرفروش تاریخِ باکس آفیس داخلی را تصرف کرده است.

تاپ گان: ماوریک از طریق جوزف کوشینسکی کارگردانی شده و علاوه بر تام کروز بازیگران دیگری مثل مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس، مونیکا باربارو و وال کیلمر در آن نقش آفرینی می کنند. ماجراهای قسمت دوم، سی وشش سال پس از فیلم اصلی اتفاق می افتد و کاپیتان ماوریک (تام کروز) را دنبال می کند که برای آموزش گروهی از خلبان های جوان و یاغی بازگشته است.

این که دو فیلم نسبتا قدیمی بیش ترین فروش بلیت را به خودشان اختصاص دهند، به مقدار کافی عجیب است اما ماجرا وقتی ابعاد وحشتناک تری پیدا می کند که بفهمید شنبه این هفته پربازدیدترین روز سال برای سینماها بوده؛ زیرا مصادف شدن آن با روز ملی سینما در مجموع 8.1 میلیون تماشاگر را راهی بیش از 3000 سالن سینمای آمریکای شمالی کرده (البته با قیمت بلیت کم تر از حالت عادی).

ابر حیوانات لیگ دی سی (DC League of Super-Pets) با یک جهش 16.5 درصدی این هفته در جایگاه سوم جدول باکس آفیس قرار گرفت. این فیلم 5.45 میلیون دلار فروش داخلی داشت که با احتساب فروش بین المللی 78.70 میلیون دلاری، انیمیشن تازه دی سی تا این جای کار در مجموع 161.02 میلیون دلار فروخته است. ابر حیوانات لیگ دی سی به کارگردانی جارد استرن و صداپیشگی چهره های معروفی مثل دواین جانسون، کوین هارت، کیت مک کینون، جان کرازینسکی، ونسا بایر، ناتاشا لیون، دیه گو لونا و کیانو ریوز داستان گروهی از حیوانات خانگی را دنبال می کند که پس از تسخیر لیگ عدالت به دست لکس لوتور، از طریق سگ سوپرمن به نام کریپتو دور هم جمع می شوند. هر کدام از این حیوانات خانگی قدرت های فرا طبیعی دارند که به کمک آن ها می توانند جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند.

قطار سریع السیر (Bullet Train) در پنجمین هفته اکران با فروش داخلی 5.40 میلیون دلاری در جایگاه چهارم جدول باکس آفیس قرار گرفت. اکشن تازه برد پیت با احتساب فروش بین المللی 109.50 میلیون دلاری، در مجموع 196.83 میلیون دلار فروخته است. قطار سریع السیر از طریق دیوید لیچ کارگردانی شده که زمانی به عنوان بدلکار برد پیت مشغول به کار بود. همچنین بازیگرانی مثل برد پیت، جوئی کینگ، اندرو کوجی، آرون تایلر-جانسون، برایان تایری هنری، زازی بیتز و هیرویوکی سانادا در این فیلم به عنوان محصول مشترک ژاپن و استان متحده آمریکا حضور دارند. قطار سریع السیر ماجرای آدمکش نگون بختی را دنبال می کند که باید یک چمدان پر از پول نقد را در قطار سریع السیر ژاپن به دست آورد اما از شانس بد با گروهی از آدمکش ها، دزدها و منحرف های اجتماعی درگیری وحشیانه ای پیدا می کند.

تریلر ترسناک سونی دعوت نامه (The Invitation) در دومین هفته اکران 4.70 میلیون دلار فروش داخلی داشت و در رتبه پنجم قرار گرفت. با احتساب فروش بین المللی 3.50 میلیون دلاری، تا این جای کار در سراسر جهان 18.29 میلیون دلار فروخته است. این فیلم از طریق جسیکا ام. تامپسون کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ناتالی امانوئل، توماس دوهرتی و استفانی کورنلیوسن در آن ایفای نقش می کنند. ماجرا درباره زنی به نام ایوی است که به خانه گمشده اجدادش در حومه انگلیس دعوت می شود، خانه ای که اسرار شومی را در خودش جای داده است.

هیولا (Beast) فیلم تازه ادریس البا در سومین هفته اکران جایگاه ششم جدول باکس آفیس را از آن خودش کرد. این فیلم از اکران در سینماهای آمریکای شمالی 3.64 میلیون دلار به دست آورد. با احتساب فروش بین المللی 20.37 میلیون دلاری، هیولا تا این جای کار 46.49 میلیون دلار فروخته است. هیولا از طریق بالتاسار کورماکور کارگردانی شده و بازیگرانی مثل ادریس البا، شارلتو کوپلی، ایانا هالی، لیه ساوا جفریس و رایلی کیئو در آن نقش آفرینی می کنند. ماجرا درباره پدر جوانی است که همراه فرزند خردسالش برای برنامه تفریحی به منطقه حفاظت شده ای در حیات وحش می رود اما یک شیر وحشی که علاقه زیادی به شکار انسان ها دارد، همه جا آن ها را تعقیب می کند.

رتبه هفتم جدول باکس آفیس در اختیار مینیون ها: ظهور گرو (Minions: The Rise of Gru) که در هفته دهم اکران در آمریکای شمالی 3.13 میلیون دلار فروخت. انیمیشن تازه ایلومینیشن و یونیورسال در سراسر جهان 890.96 میلیون دلار فروش داشته است. در مینیون ها: ظهور گرو شاهد بازگشت استیو کارل در نقش گرو در پنجمین فیلم فرانچایز محبوب من نفرت انگیز (Despicable Me) هستیم. از دیگر صداپیشگان فیلم می توان به پی یر کافین، تراجی پی. هنسون، میشل یئو، رزا، ژان- کلود ون دام، لوسی لاولس و دولف لاندگرن اشاره کرد. ماجراهای این فیلم در ادامه قسمت قبلی یعنی مینیون ها است و گرو را دنبال می کند که برای پیوستن به یک گروه شرور تازه وارد مصاحبه ای شود اما این مصاحبه اصلا خوب پیش نمی رود و ناگهان گرو به دشمن درجه یک این گروه شیطانی تبدیل می شود.

ثور: عشق و تندر (Thor: Love and Thunder) مارول با فروش داخلی 2.44 میلیون دلاری در جایگاه هشتم جدول قرار گرفت. خدای صاعقه مارول تا هفته نهم اکران در مجموع 750.85 میلیون دلار فروخته است. تایکا وایتیتی سازنده ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok) که به با استقبال فوق العاده ای هم روبرو شد، برای کارگردانی ثور: عشق و تندر بازگشته است. ستاره های محبوبی مثل کریس همسورث، کریستین بیل، تسا تامپسون، جیمی الکساندر، وایتیتی، راسل کرو و ناتالی پورتمن هم در این فیلم حضور دارند. خدای اسکاندیناوی ثور (کریس همسورث) این بار بازگشته تا به کمک معشوقه سابقش جین فاستر (ناتالی پورتمن) که چکش معروف او میولنیر را هم در دست دارد، جلوی ابرشروری به نام گور (کریستین بیل) که به قصاب خدایان معروف است را بگیرد تا نتواند نقشه اش مبنی بر پاک سازی جهان از همه خدایان را عملی کند.

انیمه دراگون بال سوپر: ابرقهرمان (Dragon Ball Super: Super Hero) در سومین هفته اکران با فروش داخلی 2.40 میلیون دلاری در جایگاه نهم جدول باکس آفیس قرار گرفت. فیلم تا این جای کار 77.13 میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است. این انیمه از طریق تتسورو کوداما کارگردانی شده است و ستاره هایی مثل ماساکو نوزاوا، ریو هوریکاواو توشیو فورکاوا صداپیشگی شخصیت های مختلف را بر عهده دارند. فیلم ماجرای ارتش روبان قرمز را دنبال می کند که از گذشته گوکو با دو اندروید تازه بازگشته تا او و دوستانش را به چالش بکشد.

آرواره ها (Jaws) استیون اسپیلبرگ هم به عنوان یکی از مهم ترین بلاک باسترهای تابستانی تاریخ سینما، بعد از 47 سال مجددا اکران شد و با فروش داخلی 2.30 میلیون دلاری در جایگاه دهم جدول باکس آفیس قرار گرفت تا ثابت کند هنوز هم دود از کنده بلند می شود و زورش خیلی بیش تر از بسکمک از فیلم های پرزرق و برق امروزی است. ستارگانی مثل روی شایدر، رابرت شاو و ریچارد درایفس در فیلم حضور دارند و ماجرای حمله یک کوسه سفید درنده به ساحل تفریحی را دنبال می کند.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

Spider-Man: No Way Home

166
تاپ گان: ماوریک

Top Gun: Maverick

155.50698.82
ابر حیوانات لیگ دی سی

DC League of Super-Pets

65.4580.80
قطار سریع السیر

Bullet Train

55.4085.93
دعوت نامه

The Invitation

24.7013.74
هیولا

Beast

33.6425.41
مینیون ها: ظهور گرو

Minions: The Rise of Gru

103.13358.86
ثور: عشق و تندر

Thor: Love and Thunder

92.44339.96
دراگون بال سوپر: ابرقهرمان

Dragon Ball Super: Super Hero

32.4034.54
آرواره ها

Jaws

12.302.30

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است و فروش داخلی فیلم ها در آمریکای شمالی را شامل می شود.

منبع: boxofficemojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 شهریور 1401 بروزرسانی: 18 شهریور 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1179

به "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پس از نه ماه، دوباره صدرنشین شد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست پس از نه ماه، دوباره صدرنشین شد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید