تور کاستاریکا: با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا آشنا شویم

به گزارش پزشکی مدرن، کاستاریکا سرزمینی عجیب و غریب با آتشفشان ها، ساحل ها، جنگل های ابر و حیات وحشی منحصر بفرد در قاره آمریکاست. شهر سن خوزه خانه برترین موزه ها و میدان های عاشقانه کاستاریکا هست اما، گنجینه های واقعی در اطراف مرکز قرار دارند، در جنگل های انبوه و روستاهای ساحلی کوچک. در امتداد خط ساحلی اقیانوس آرام، شهرهای کوچکی حضور دارند که به جست و جوی خورشید و جشن هایی با خوانندگان ویژه می پردازند. با ما در مقاله مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا همراه شوید تا شما را با تعدادی از برترین جاذبه های دیدنی کاستاریکا آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با دیدنی های معروف کاستاریکا برایتان جالب خواهد بود.

تور کاستاریکا: با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا آشنا شویم

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کاستاریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کاستاریکا از سن خوزه و آتشفشان ها و سواحل زیبای این کشور دیدن دیدن کنید.

پارک ملی Manuel Antonio

حیات وحش، ساحل ها و تفریحات دیگر دلایلی هستند که گردشگران و بازتماشامایندگان به Manuel Antonio و شهر مجاورش می آیند. این پارک برای ماسه های ارتجاعی و جنگل و حیات وحش بی نظیرش بسیار مشهور است. ایستادن در مقابل این آرامش که نشأت گرفته از شهر کوچک Manuel Antonio بوده، جو بسیاری عاشقانه و محبت آمیز ای را ایجاد نموده است. بازتماشامایندگانی که می توانند این منطقه را بپذیرند، سرزمین های جدیدتری را برای اقامت های طولانی تر پیدا خواهند کرد. شهر دارای هتل ها، رستوران های زیبا و دلپذیر و پیاده روی هایی لذت بخش در پارک هست. راهنماهایی برای آسان سازی شناخت و کشف حیات وحش از طریق پیاده روی در نظر گرفته شده اند اما، حتی همان کسانی که مبادرت به شناخت پارک هم نموده اند، مسئله ای در پیدا کردن میمون ها، تنبل ها و انواع پرندگان نخواهند داشت.

میمون های جیغ کش، خزمیمون ها و میمون کپوچین یا همان شنل پوشیان در شهر زیاد بوده و در پارک معمولا از طریق مسیرهای پیاده روی قابل مشاهده هستند. راهنماها معمولا سه پایه و تلسکوپ با خود حمل می نمایند که یک کپی رایت برای تماشای بیشتر و عکسبرداری بحساب می آید. اغلب فعالیت ها در شهر حول ساحل زیبای اقیانوس آرام انجام می گیرند؛ جایی که مسابقه دهندگان فوتبال سر ظهر بیرون می آیند و خوانندگان از امواج ملایم و لطیف لذت می برند. آن طرف جاده خط ساحلی و در بالای تپه، رستوران ها و مغازه ها قرار دارند که برخی از آنها موقع عصر بسیار شلوغ و پر سر و صدا هستند. برای کسانی که می خواهند از فعالیت های اصلی ساحلی فرار نمایند، جاذبه های معادل ساحل را می توانند در این مورد از برترین جاذبه های تماشای کاستاریکا پیدا نمایند.

آتشفشان آرنال

پارک ملی آتشفشان آرنال در ارتفاعات ناهموار Cordillera de Tilarán واقع شده است و یکی از بلندترین آتشفشان های منطقه در کاستاریکاست. جاذبه اصلی در پارک، آتشفشان آرنال است که 1633 ارتفاع دارد. این منطقه درست مانند یک آتشفشان دیده می شود؛ یک کوهستان مخروطی شکل با ستون های بزرگ خاکستر در حال فوران از دهانه آتشفشان. آرنال از 1500 تا 29 جولای 1968 خاموش بود و سپس فوران عظیمی رخ داد که در این حادثه 82 نفر قربانی و دو روستا به کلی تخریب شدند. از آن به بعد، این آتشفشان بطور مرتب فعالیت می نماید و اندازه فعالیتش بستگی به روز یا هفته دارد. بازدید نمایندگان می توانند انتظار داشته باشند که ابری از خاکستر و گدازه های قرمز رنگ و درخشان را مشاهده نمایند.

رصدخانه آتشفشان آرنال در اصل یک رصدخانه خصوصی است که در سال 1987 تاسیس شد. این رصدخانه تنها رصدخانه پارک ملی آتشفشان آرنال و حومه آن است. این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا در بین درختان فندق استرالیایی و در بخش جنوبی آتشفشان واقع شد. از رصدخانه چشم انداز بی نظیری از آتشفشان و دریاچه آرنال در سمت مقابلش قابل مشاهده است. مسیرهای پیاده روی بیشماری هم در این منطقه وجود دارند که برخی از آنها به آبشار ختم می شوند.

مونته ورده و جنگل ابر

جنگل ابر نزدیک به مونته ورده است. برای کسانی که می خواهند بیش فعالی خود را در طبیعت پوشش دهند و گیاهان و حیات وحش منحصر بفرد را ببینند بدون اینکه به منطقه ها و مسیرهای سخت قدم بگذارند، این منطقه قطعا جایی است که باید به آنجا بروند. ابرهایی که جنگل را پوشیده اند، رطوبت لازم برای حفظ زیستگاه های منحصر بفرد این منطقه را فراهم می نمایند. در حالیکه اغلب مردم تنها برای تماشا پرندگان به اینجا می آیند، منطقه ها محافظت شده جنگل ابر مونته ورده و جنگل ابر سانتا النا انواع پستانداران، دوزیستان و خزندگان را نگهداری می نمایند. مسیرهای پیاده روی اصلی برترین راهها برای تماشا جنگل هستند همراه با تورهای کوهستانی که ممکن است شامل زیپ لاین یا پل یا حتی اتوبوس های کابلی شوند.

مونته ورده و سانتا النا دو مرکز مهم گردشگری در این منطقه هستند به همراه تعداد زیادی اقامتگاه، رستوران و حتی فروشگاه و گالری هنرمندان. این منطقه در سمت شمال غربی سن خوزه واقع است و تقریبا سفر به آنجا از طریق اتوبوس 4 ساعت به طول می انجامد.

Dominical

Dominical یکی از پناهگاه های کوهنوردان کوله به دوش است با خیابان های خاکی، ساحلی زیبا، اقامتی مقرون به صرفه، رستوران های فضای باز و جوی منحصر بفرد. افرادی که به این مورد از تماشای های معروف کاستاریکا می آیند، به سختی اینجا را ترک می نمایند و اغلب بازتماشامایندگان به اقامت نمایندگان طولانی تبدیل می شوند. این منطقه اغلب باعث برقراری نظم می شود و بعلاوه به چشم انداز های حیات وحش بسیار نزدیک است با میمون هایی جیغ کشی که صبح شما را از خواب بیدار می نمایند و توکان ها. این شهر به دلیل بخش وسیعی از ساحل آزادی مشهور است که در پشت آن درختانی سایه دار قرار دارند؛ جایی که فروشندگان محلی میزهای خود را قرار می دهند و صنایع دستی و سایر موارد با ارزش را می فروشند.

خارج از این مورد از تماشای های معروف کاستاریکا، ساحل های خلوت تری وجود دارند که امکان پیدا کردن مکانهایی آرام را به گردشگران می دهند. با توجه به موقعیت جنوبی Dominical، این منطقه شاداب و مرطوب است حتی در فصل های خشک.

Tamarindo

Tamarindo در شبه جزیره نیکیا برای موج سواری ها، ساحل ها و تفریح هایش بسیار معروف است. Tamarindo یک روستای ماهیگیری آرام بوده که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید و بازتماشامایندگان می توانند غذاها و اقامتگاه های خوبی را پیدا نمایند. شهر در امتداد خط ساحلی Tamarindo کشیده شده و طولی برابر با 1.5 کیلومتر دارد. بزرگترین امواج معمولا در ماههای نوامبر و دسامبر رخ می دهند. منطقه ها اطراف Tamarindo هم برای مزیت های زیست محیطی و فعالیت هایی شامل غواصی سطحی، غواصی عمیق، اسب سواری، زیپ لاین سواری و تماشا لاکپشت های خاص بسیار مشهور است.

Mal Pais و Santa Teresa

Mal Pais در شبه جزیره نیکیا یک منطقه در امتداد ساحل بوده و برای امواج غول پیکرش بسیار مشهور است. شهر Santa Teresa مرکز اصلی این منطقه هست و زنجیره ای از روستاها و ساحل هایی که در کنار Mal Pais قرار دارند، شامل Mal Pais و Manzanillo می شوند. امروزه، این مورد از برترین جاذبه های تماشای کاستاریکا ترکیبی از کوله پشت سواران، موج سوارانی که هرگز تصمیمی برای رفتن ندارند و گردشگر ها را شامل می شود.

Jaco

Jaco یک انتخاب عالی برای کسانی است که راغبند در اطراف سن خوزه جست و جو نمایند. ساحل اینجا بسیار خاص و مطبوع است و بطور میانه در برترین حالت استاندارد کاستاریکا واقع شده است. موج سواری در اینجا بسیار خوب است و امواج کمتر نمایشی هستند که به معنی این است که در منطقه ها اطراف خط ساحلی شنا کردن بسیار ایمن هست. آن چیزی که Jaco را از سایر شهرهایی که در امتداد خط ساحلی هستند جدا می نماید، آپارتمان ها و فروشگاه های مدرن، رستوران ها و هتل های خوب و سایر تسهیلات مدرن است.

پارک ملی Tortuguero

برای یافتن چیزهای متفاوت و قدم زدن در مسیرهای خاص، بازتماشامایندگان ممکن است بخواهند که به سمت پارک ملی Tortuguero در ساحل دریای کارائیب بروند. این منطقه تنها با قایق یا هواپیما قابل دسترسی است. این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا یکی از بزرگترین و مهمترین پرورشگاه های لاکپشت دریای سبز بوده و در نتیجه، یکی از مهمترین فعالیت های اینجا تماشا لاکپشت هاست. در حالیکه تعداد زیادی ساحل وجود دارند، منطقه ساحلی اصلا برای شنا کردن خوب نیست، زیرا خیزاب های دریایی و جریان های آن بسیار قوی و خشن هستند.

در این مورد از تماشای های معروف کاستاریکا صدها یا حتی هزارها لاکپشت سبز و غول پیکر قابل مشاهده هستند و فرآیند تخم گذاری آنها شبانه اتفاق می افتد. برای تماشا این منظره ها حتما از یک راهنما یاری بگیرید. کوشش های حافظان محیط زیست تعداد لاکپشت های این منطقه را افزایش داد. از طریق مسیرهای پیاده روی یا مسیرهای قایقرانی که در طول کانال وجود دارند، امکان تماشا میمون ها، تنبل ها و خرسک دم حلقه ای هست.

شبه جزیره Osa و پارک ملی Corcovado

در جنوبی ترین منطقه کاستاریکا، شبه جزیره Osa واقع است. دریای Dulce استان پونتارناس را از شبه جزیره جدا می نماید. برخی از برترین مراکز جنگل های بارانی ساحلی قاره آمریکا در شبه جزیره Osa قرار دارند و از طریق پارک ملی Corcovado محافظت می شوند. به علاوه موج سواری که یکی از مهمترین فعالیت های برجسته اینجاست، سایر فعالیت های محبوب در این منطقه ماهیگیری، غواصی سطحی و غواصی عمیق هستند. پارک ملی Corcovado در سال 1975 تاسیس شد و از جنگل های بارانی اقیانوس آرام در آمریکای مرکزی حفاظت و نگهداری می نماید. این موزد از برترین جاذبه های تماشای کاستاریکا بعلاوه دارای مسیرهای پیاده روی ویژه ای است و در میان گردشگران و مسافرانی که از پیاده روی های طولانی مدت لذت می برند، بسیار محبوب است.

تئاتر ملی سن خوزه

مردم کاستاریکا به تئاتر ملی خود افتخار می نمایند. در سال 1890 میلادی، بارون هایی که مالیات صادرات قهوه را اخذ می کردند، ساختمان تئاتر امروزی را پیشنهاد دادند و ساخت آن را آغاز کردند. طراحان و هنرمندان اروپایی این سازه را طراحی نموده و هنر خود را به نمایش گذاشتند. این ساختمان در سال 1897 میلادی تکمیل شد. این ساختمان ویژگی های یک سازه رنسانس کلاسیک را دارد و با نمای ستون داری همراه است. در بالای این ستون ها، مجسمه های نمادینی از پایکوبی، موسیقی و معروفیت قرار دارند. در درون ساختمان، مرکز اجتماع با سنگ های مرمر صورتی پیکربندی شده و نقاشی های دیواری آن زندگی مردم کاستاریکا را توضیح می دهند.

یکی از نقاشی های مشهور این مورد از تماشای های معروف کاستاریکا، برداشت قهوه را نمایش می دهد که از طریق نقاش خارجی، Arturo Fontana از اهالی میلان در سال 1897 میلادی نقاشی شد. یکی از دیوارنماهای برجسته شامل سه طبقه نعل اسبی شکل است. این مورد از تماشای های معروف کاستاریکا گنجایش نشستن 1040 نفر را دارد. در اینجا معمولا تئاترهای منظمی اجرا می شوند و یک نمایشگاه متغیر هنری که آثار هنرمندان داخلی را نمایش می دهد.

پارک ملی آتشفشان Irazu

آتشفشان Irazú بلندترین آتشفشان فعال کاستاریکا است که 3342 متر ارتفاع دارد. این پارک ملی چیزی حدود 2309 هکتار مساحت داشته و منطقه ها اطراف آتشفشان را هم شامل می شود. قله آتشفشان با دهانه ای شبیه به ماه، چشم اندازی بی نظیر دارد. دهانه اصلی آتشفشان Irazú حدود 1050 متر قطر و 300 متر عمق داشته و دهانه Diego de la Haya بطور قابل توجهی کوچکتر است و معمولا یک دریاچه سبز آهکی در روی آن واقع شده است که اغلب اوقات به صورت قرمز رنگ دیده می شود.

مسیرهای پیاده روی معین شده ای گردشگران را به سمت دهانه ها راهنمایی می نمایند. یک مخروط آتشفشانی در دهانه قابل مشاهده است که از سنگهای آتشفشانی ریز و کوچک تشکیل شد. در روزهای صاف و بدون ابر، از قله اقیانوس آرام و دریای کارائیب قابل مشاهده هستند.

پارک ملی Braulio Carrillo

پارک ملی Braulio Carrillo تنها 30 دقیقه با ماشین از شهر شلوغ سن خوزه فاصله دارد. این پارک ملی شامل کوهها و ناهمواری های سخت، آبشارها، کنیون ها، آتشفشان های خاموش و جنگل های بارانی دست نخورده است. این پارک در مجاورت شاهراه اصلی کاستاریکا واقع شده که به معنی این است که دسترسی به آن بسیار راحت و آسان هست. در این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا زیستگاه های مختلفی در ارتفاعات متفاوت وجود دارند و خانه پستاندارانی همانند پلنگ خالدار یا جگوار، یوزپلنگ یا پوما، تاپیرها، تنبل ها و میمون هاست.

پارک ملی Rincón de la Vieja

آتشفشان Rincón de la Vieja مهمترین جاذبه این پارک است. این آتشفشان فعال آخرین بار در سال 2011 فوران کرد و در نتیجه مسیرهای پیاده روی که به سمت قله بودند، بسته شدند. اما، هنوز مسیرهای پیاده روی به سمت آبشار و چشمه های آب گرم وجود دارند و در این منطقه به جای مانده اند. این مورد از برترین جاذبه های تماشای کاستاریکا بعلاوه خانه طیف وسیعی از حیات وحش شامل تاپیرها، تنبل ها، میمون ها و بعلاوه گربه های بزرگی مانند جگوار، پوما و پلنگچه است.

موزه طلا سن خوزه

موزه طلا سن خوزه یکی از بزرگترین مجموعه های قطعات طلاست. این مورد از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا دارای بیش از 20000 اونس طلا و بعلاوه مجموعه ای از سکه و تمبرها هست.

حیات وحش

کاستاریکا یکی از کشورهای نادری است که حیات وحش آن به تنهایی می تواند سفر شما را غنی و لذت بخش کند. اگرچه ممکن است در این کشور جاذبه های فرهنگی کم باشند، اما کاستاریکا بیشتر برای حیات وحش منحصر بفردش مشهور است. با وجود میمون هایی که معمولا در اطراف شهر به وفور دیده می شوند، مکائوهای ارغوانی و توکان های که در اطراف استخرها قرار دارند، بازتماشامایندگان حتی نمی توانند تشخیص دهند که در یک پارک در حال قدم زدن هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 881

به "تور کاستاریکا: با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کاستاریکا: با تعدادی از مشهورترین جاذبه های گردشگری کاستاریکا آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید