متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بخوانند!

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران، در طرح نهضت ملی مسکن که روز گذشته مهلت ثبت نام آن به پایان رسید بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر ثبت نام کردند و افراد واجد شرایط تا پایان خردادماه 1401 مشخص تکلیف می شوند؛ طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی اگر کسی ذی حق باشد و نامش جزو واجدان شرایط اعلام نشده، باید به اداره کل راه و شهرسازی استان یا شهر نو مربوطه مراجعه کند.

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بخوانند!

روز 29 اسفندماه 1400 مهلت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن برای تمامی گروه ها به پایان رسید. آنطور که معاون وزیر راه و شهرسازی گفت بیش از پنج میلیون و 300 هزار نفر در مجموع دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند که از این تعداد 477 هزار نفر مردان مجرد 23 تا 45 سال هستند.

پالایش سه شرط ابتدایی برای حدود 90 درصد از ثبت نام کنندگان صورت گرفت و شرط چهارم که سابقه سکونت است، در استان یا شهر تازه مورد تقاضا مورد بررسی قرار می گیرد.

محمود محمودزاده با تاکید بر اینکه بر اساس برنامه زمان بندی تا پیش از تابستان سال 1401 نتیجه نهایی به متقاضیان اعلام می شود، اظهار کرد: این بدان مفهوم نیست که نتیجه نهایی در آن تاریخ به همه اعلام می شود. بلکه به صورت گروه به گروه از طریق پیامک اطلاع رسانی صورت می گیرد و هر گروه که در ابتدا پالایش نهایی شود زودتر مطلع می شود، اما تا پایان خردادماه همه متقاضیان تعیین تکلیف می شوند.

وی به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اگر کسی ذی حق باشد و به هر دلیلی نامش جزو واجدان شرایط اعلام نشد، باید به اداره کل راه و شهرسازی استانی که ثبت نام کرده یا به شهر تازهی که در آن محدوده تقاضای مسکن دارد، برای بررسی مجدد مستندات مراجعه کند. اگر اشتباهی اجرا شده باشد، حتما اعاده و بررسی خواهد شد.

نهضت ملی مسکن از ابتدا تا به امروز

بنابراین گزارش، قانون جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) مصوب 17 مردادماه 1400 یکی از برنامه های کلان دولت سیزدهم محسوب می شود. دولت با تلفیق دو طرح نهضت ملی مسکن و اقدام ملی مسکن قصد دارد چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال احداث کند. بانک ها موظف شده اند سالیانه 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به طرح جهش تولید و تامین مسکن اختصاص دهند.

طبق آخرین آماری که محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ارائه داد تا روز 14 اسفندماه 1400 تعداد 534 هزار واحد در قالب اقدام ملی و 330 هزار واحد در قالب نهضت ملی مسکن، مجموعا 864 هزار واحد یا تکمیل یا آماده عملیات اجرایی است.

همچنین، تا به امروز حدود 40 هزار واحد در دو طرح مذکور افتتاح شده است. بنا بر اعلام وزیر راه و شهرسازی برای یک میلیون و 500 هزار واحد هم زمین تامین است. مجموعا در دو طرح حمایتی نهضت ملی مسکن و اقدام ملی بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر تا به امروز ثبت نام کرده اند.

وام این واحدها در تهران 450 میلیون تومان، دیگر کلانشهرها 400 میلیون، مراکز استانها 350 میلیون، سایر منطقه ها شهری 300 میلیون و روستاها 250 میلیون تومان با نرخ سود حداکثر 18 درصد تعیین شده است. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن 4.7 میلیون تومان خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1106

به "متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بخوانند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بخوانند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید