هزینه سفر به همدان چقدر است؟

به گزارش پزشکی مدرن، هزینه سفر به همدان با توجه به نرخ های موجود در بخش های هتل، رستوران، حمل و نقل و دیدنی های همدان، بسیار متغیر و متنوع خواهد بود.

هزینه سفر به همدان چقدر است؟

شهر همدان از جمله شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است که همه ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می نماید. هزینه سفر به همدان با توجه به نرخ هتل، رستوران، دیدنی ها و حمل و نقل، (و کثرت موارد ذکر شده)، بسیار متغیر است و طیف گسترده ای را در بر می گیرد. در این مقاله، ما نرخ های موجود در بخش های مختلف این شهر را آنالیز نموده و برآوردی نسبی از هزینه سفر به همدان را ارائه داده ایم. در فصول مناسب آب و هوایی همانند تابستان و بهار برای سفر به این شهر می توانید با آنالیز صفحه تور همدان سفر خود را برنامه ریزی کنید با استفاده از تور مسافرتی بخش هایی از هزینه های سفر شما در یک مجموعه در نظر گرفته می گردد.

هزینه سفر به همدان

از تهران تا همدان در حدود 350 کیلومتر راه است که طی کردن آن از طریق خودروی شخصی در حدود 4 ساعت به طول می انجامد. برای سفر بین این دو شهر، با توجه به نوع جاده ای که انتخاب می کنید، نوع خودروی شما، مقدار مصرف بنزین و روشن بودن کولر، هزینه بنزین شما در حدود 50 هزار تومان خواهد شد.

اگر قصد داشته باشید تا همین راستا را از طریق اتوبوس طی کنید، هزینه بلیط شما از 30 هزار تومان تا 40 هزار تومان متغیر خواهد بود. به یاد داشته باشید، در این زمینه با خرید اینترنی بلیط خود، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

برای سفر از تهران به همدان، از خطوط هوایی نیز می توانید بهره ببرید. مدت زمان پرواز شما در حدود یک ساعت و ربع بوده و هزینه بلیط هواپیما نیز در حدود 250 هزار تومان به ازای هر نفر خواهد بود.

میانه هزینه اقامت در همدان

شهر همدان به علت داشتن مراکز تاریخی و فرهنگی شاخص و مهم، همه ساله پذیرای گردشگران بسیاری است. به همین علت، گزینه های اقامت در شهر همدان بسیار متنوع و متفاوت هستند. در حالی که هزینه اقامت در هتل های 4 ستاره همدان از 215 هزار تومان تا 270 هزار تومان متغیر است، اقامت در هتل های مقرون به صرفه قیمت تر هزینه های شما را تا سقف 140 هزار تومان کاهش خواهند داد. علاوه بر آن، شما می توانید جهت اقامت در همدان، از ویلاهای چند خوابه نیز بهره مند شوید. به یاد داشته باشید، نرخ ارائه شده برای اتاق های دو تخته و به ازای دو نفر خواهد بود.

میانه هزینه خورد و خوراک در همدان

هزینه خورد و خوراک در شهر همدان نیز مانند بسیاری از شهرهای بزرگ ایران، در حدود 20 تا 30 هزار تومان به ازای هر نفر در هر وعده غذایی است. این هزینه با توجه به نوع غذای مورد نظر شما، و سفارش پیش غذا، نوشیدنی و دسر، قابل افزایش یا کاهش خواهد بود.

هزینه حمل و نقل در همدان

اگر قصد داشته باشید تا برای حمل و نقل داخل شهری در همدان، از تاکسی های خطی بهره ببرید، رفت و آمد شما برای هر راستا بین هزار تومان تا 3 هزار تومان به ازای هر نفر هزینه خواهد داشت. به یاد داشته باشید که این هزینه، در صورت استفاده از تاکسی های دربست یا تلفنی، و بعلاوه اتوبوس های درون شهری، قابل افزایش یا کاهش خواهد بود.

هزینه بازدید از دیدنی های همدان

شهر همدان دارای مراکز تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است که بازدید از بعضی از آن ها رایگان بوده و بازدید از تعدادی دیگر، در حدود 2 هزار تومان تا 10 هزار تومان به ازای هر نفر هزینه خواهد داشت.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در همدان

با توجه به نرخ های ارائه شده در مقاله، اگر قصد داشته باشید تا سفری یک روزه به همدان داشته باشید، هزینه شما در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن در حدود 400 هزار تومان خواهد شد. این رقم با احتساب بلیط اتوبوس جهت رفت و برگشت دو نفر برآورد شده است. همین سفر، در گران ترین حالت ممکن در حدود یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه خواهد داشت، که البته بخش قابل ملاحظه ای از آن (حدود یک میلیون تومان)، هزینه بلیط هواپیمای رفت و برگشت خواهد بود.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در همدان

اگر قصد داشته باشید تا برای بازدید از شهر همدان، سفری سه روزه و مقرون به صرفه قیمت به این شهر داشته باشید، هزینه های شما در حدود 900 هزار تومان به ازای دو نفر خواهد بود. همین سفر، در صورت استفاده از امکانات بیشتر، تا 2 میلیون و 500 هزار تومان نیز می تواند هزینه داشته باشد. گفتنی است که هزینه های این بخش نیز با احتساب هزینه وسیله نقلیه برای رفت و برگشت دو نفر محاسبه شده است؛ و از قلم نیاندازید تا در این سفر، بودجه کافی برای خرید سوغاتی های همدان را نیز به همراه داشته باشید.

منبع عکس: گوگل مپ

منبع: کجارو / snappfood.ir / iranhotelonline.com / airplaneticket.ir / payaneh.ir / google.com
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1089

به "هزینه سفر به همدان چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به همدان چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید