لاوروف: دنیا امروز به وحدت احتیاج دارد تا شکاف تازه

به گزارش پزشکی مدرن، سرگئی لاوروف در سخنان خود برای هفتاد و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت که همکاری گسترده در سازمان ملل به ویژه در حال حاضر، هنگامی که مسائل در دستور کار بین المللی در حال افزایش است، بسیار مهم است.

لاوروف: دنیا امروز به وحدت احتیاج دارد تا شکاف تازه

به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: دامنه تهدید های فرامرزی در همه جا در حال توسعه است و رویکرد قدرت ممکن است به جای قوانین بین المللی با دفعات فزاینده ای اعمال گردد. در خصوص اصول نظم دنیای بین قدرت های پیشرو اجماع وجود ندارد.

وی گفت که برای روسیه بدیهی است که تنها می توان با کوشش های هماهنگ و با رعایت دقیق هنجار های بین المللی حقوق بین الملل به طور موثر با تهدید ها و چالش ها مقابله کرد؛ اول از همه، اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد. سازمان ملل متحد باید از پتانسیل کامل خود استفاده کند.

لاوروف تاکید نمود: سازمان ملل متحد باید نقش هماهنگ نماینده مرکزی در سیاست دنیا را بر عهده بگیرد و به طور کامل پتانسیل چندجانبه گرایی دنیای و مشروعیت خود را نشان دهد.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود: اخیراً چندین کوشش برای کم کردن نقش سازمان ملل متحد یا تبدیل آن به ابزار قابل انعطاف برای ارتقای منافع ملی خودخواهانه اجرا شده است.

وی از مفهوم نظم مبتنی بر قوانین که غرب به طور مداوم در مصاحبه های سیاسی از آن نام می برد و مغایر با قوانین بین المللی است، انتقاد کرد. لاوروف گفت پیشنهاد اخیر ایالات متحده برای اجلاس دموکراسی بیشتر با روحیه جنگ سرد انجام می گردد، زیرا این جنگ صلیبی ایدئولوژیک تازهی را علیه همه مخالفان اعلام می نماید.

او گفت که این با درخواست رئیس جمهور بایدن مبنی بر توقف تقسیم دنیا به بلوک های مخالف مغایرت دارد.

وی از ایالات متحده و متحدان غربی برای عدم ایجاد اختلاف نظر در خصوص اجماع دموکراتیک انتقاد کرد و از ایالات متحده خواست که مدل توسعه خود را به دیگران تحمیل نکند، و استدلال کرد که نظم مبتنی بر قوانین بر اساس استاندارد های دوگانه بنا شده است.

لاوروف گفت که استفاده از تحریم های یک جانبه و محدودیت علیه کشورها، امتیازات شورای امنیت و معماری سازمان ملل متحد را که پس از جنگ دنیای دوم شکل گرفت، تضعیف کرد، آنچه که بار ها و بار ها قابل اعتماد بودنش در برابر سناریو های فاجعه بار و چالش های دنیای را ثابت کرد. دنیا امروز به وحدت احتیاج دارد تا شکاف تازه.

این دیپلمات حرفه ای روس اضافه نمود: روسیه به شدت از رد هر گونه رویارویی و اقدام کلیشه ای و کوشش مشترک برای انجام وظایف کلیدی توسعه حمایت می نماید.

وی از شورای امنیت خواست تا با تطبیق با واقعیت نظم دنیای چندمرکزی و افزایش نمایندگی هایش در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین و اقدامات جمعی واقعی، اصلاحات جدی انجام دهد.

لاوروف به پیشنهاد رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین برای تشکیل اجلاس پنج عضو دائمی شورا - چین، فرانسه، روسیه، ایالات متحده و انگلیس برای بحث صریح در خصوص مسائل ثبات دنیای اشاره نمود و گفت: همه کشور ها با منافع مشترک در یک کشتی هستند و باید اطمینان حاصل نمایند که قایق با خیال راحت در امواج سیاست های دنیای شناور می ماند. در کار مشترک علیرغم اختلافات، و برای مصلحت عمومی، باید بتوان ماموریت شریف سازمان ملل متحد را انجام داد، تا این نسل کنونی از بلای جنگ و نسل های بعدی هم، از گرسنگی و بیماری نجات یابند و آینده ای مسالمت آمیز، باثبات و دموکراتیک برای همه ساخته گردد. در خاتمه اجازه دهید هشتگی با اسم #UNCharterIsOurRules را پیشنهاد کنم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 مهر 1400 بروزرسانی: 13 مهر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 855

به "لاوروف: دنیا امروز به وحدت احتیاج دارد تا شکاف تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: دنیا امروز به وحدت احتیاج دارد تا شکاف تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید