آمریکا با 537000 فوتی همچنان در صدر، تظاهرات در اروپا علیه محدودیت های کرونایی، فرایند سریع واکسینایون در انگلیس

به گزارش پزشکی مدرن، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار دنیای در شب گذشته با ابتلای 449 هزار و 680 نفر یه ویروس کرونا در سراسر دنیا, شمار مبتلایان از 117 میلیون نفر عبور کرد؛ تا به امروز 537 هزار و 119 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

آمریکا با 537000 فوتی همچنان در صدر، تظاهرات در اروپا علیه محدودیت های کرونایی، فرایند سریع واکسینایون در انگلیس

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا زمستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 117 میلیون و 81 هزار و 712 نفر در جهان به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 2میلیون و 600 هزارو 48 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تا به امروز 92 میلیون و 656 هزار و 13 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش 60 هزار و 187 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 29 میلیون و 653 هزار و 891 نفر رسیده است؛ تا به امروز 537 هزار و 119 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان واقع شده است که با افزایش 18 هزار و 711 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 11 میلیون و 210 هزار و 799 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 157 هزار و 791 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش 67 هزار و 477 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 10 میلیون و 939 هزار و 320 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 264 هزار و 446 برزیلی جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز به ترتیب با 4 میلیون و 312 هزار و 181, 4 میلیون و 213 هزار و 343, 3 میلیون و 882 هزار و 408, 3 میلیون و 149 هزار و 12 و 3 میلیون و 46 هزار و 762 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته اند.

همچنین کشورهای ترکیه با 2 میلیون و 769 هزار و 230 مبتلا و آلمان نیز با 2 میلیون و 502 هزار و 122 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم جهان قرار دارند.

تظاهرات در وین علیه محدودیت های کرونایی

هزاران اتریشی در اعتراض به تداوم محدودیت های کرونایی، در پایتخت تظاهرات کردند و کناره گیری سباستین کورتز صدراعظم این کشور را خواهان شدند.

هزاران معترض به تداوم محدودیت های کرونایی به خیابان های وین، پایتخت اتریش آمدند که چند مورد درگیری و بازداشت را به همراه داشت.

روزنامه کرون (Krone) اتریش گزارش داد حدود 15 هزار نفر در تجمعات روز شنبه شرکت کردند و با در دست دریافت پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود کورتز باید برود، خواهان کناره گیری صداعظم این کشور شدند.

به گزارش شبکه روسی آرتی، این تجمعات به درخواست حزب راستگرای آزادی اتریش برگزار گردید و در میان معترضان هربرت کیکل وزیر کشور سابق اتریش سخنرانی و این محدودیت ها را دیوانگی خواند.

به گزارش روزنامه اتریشی، یکی از رهبران اعتراضات بازداشت شد و چند تن دیگر از معترضان بعد از امتناع از پراکنده شدن در انتها تظاهرات به دلیل نقض قوانین نظم عمومی و مقررارت کرونایی بازداشت شدند.

در هفته های اخیر رشته اعتراضاتی علیه محدودیت ها در اتریش برگزار گردیده است. این کشور تا به امروز 472 هزار و 871 مورد ابتلا و 8 هزار و 64 مورد فوتی بر اثر کرونا را ثبت نموده است.

در هفته های گذشته افزایش موارد ابتلا در اتریش گزارش شده و مقامات بهداشتی هشدار داده اند نوع انگلیسی کرونا که تصور می شود قدرت انتقال بیشتری داشته باشد، در این کشور پخش شده است.

پیش بینی ورشکستگی شرکت های آلمانی

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که دولت فدرال آلمان انتظار ورشکستگی های بیشتر شرکت ها به دلیل بحران کرونا در سال 2021 را دارد.

روزنامه آیسبورگر آلگماینه سایتونگ با استناد به پاسخ دولت آلمان به یک درخواست حزب لیبرال دموکرت نوشت: بر اساس ارزیابی دولت آلمان تعداد ورشکستگی شرکت ها در سال 2021 به شدت افزایش پیدا می نماید.

فرایند سریع واکسینایون در انگلیس

در انگلستان هم افراد در سنین بین 56 تا59 سال هم واکسینه می شوند. سرویس بهداشت ملی انگلیس اظهار داشت که پیشنهادات در این باره در هفته آینده به افراد مربوطه ارسال می شود.

دولت انگلیس اعلام نموده که تا به حال حدود 80 درصد افراد در سنین بین 65 تا 69 سال پیشنهاد تزریق واکسن را پذیرفته و واکسینه شده اند. در مجموع تا به حال در انگلیس بیش از 18 میلیون نفر که بیش از یک سوم جمعیت عظیمسال را شامل می شود واکسینه شده اند.

دولت انگلیس اعلام نموده که از روز دوشنبه مدارس در این کشور باز می شود. این اولین گام در کاهش مرحله به مرحله محدودیت ها در این کشور محسوب می شود.

حمایت مجلس اروپا از ممنوعیت صادرات واکسن

منفرد وبر، رئیس عظیمترین فراکسیون مجلس اروپا (حزب مردم) از توقف صادرات واکسن آسترازنکا دفاع نموده و در این باره گفته است: در این مسئله اول اروپا مطرح نیست، اما اتحادیه اروپا باید از شهفرایندان خود حمایت کند. وی تاکید نمود که اروپا در حال حاضر یکی از مناطقی در جهان است که بیشترین آسیب را از کرونا دیده است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در شهرهای مختلف آلمان

روز گذشته در شهرهای نورنبرگ و مونیخ آلمان شهفرایندان با اتومبیل های خود به خیابان ها آمده و علیه محدودیت های کرونایی اعتراض کردند. پلیس در محل این اعتراضات حضور داشت و هیچ گونه درگیری گزارش نشده است.

اعتراضات خشونت بار ضد محدودیت ها در سوئد

پلیس سوئد صدها نفر از مخالفان را که علیه محدودیت های کرونایی در شهر استکهلم تجمع و تظاهرات نموده بودند، سرکوب و آنها را متفرق کرد.

مخالفان محدودیت های کرونایی، ممنوعیت تجمعات گسترده و شلوغ را نقض نموده بودند و این اقدام با سرکوب پلیس روبرو شد.

این تظاهرات در نهایت به درگیری بین نیروهای پلیس و مخالفان منجر شد. پلیس سوئد از زخمی شدن حداقل 6 مامور خود در این درگیری ها خبر داده و یک مامور پلیس نیز به بیمارستان منتقل شده است.

اداره پلیس استکهلم با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: پلیس تصمیم گرفته است تا این تجمع غیرقانونی را در هم بشکند.

برگزارنمایندگان این تظاهرات گفته اند که صدها نفر از مناطق مختلف سوئد خود را به شهر استکهلم رسانده اند تا در این تظاهرات شرکت نمایند. این تظاهرات در حالی برگزار گردیده است که قوانین مقابله با ویروس کرونا برگزاری هرگونه تجمع بیش از 8 نفر را ممنوع نموده است.

هشدار وزیر بهداشت اتریش درباره وقوع پاندمی در پاندمی

وزیر بهداشت اتریش با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و موارد بیشتر ویروس های جهش یافته درباره وقوع یک پاندمی در پاندمی هشدار داده و گفته است که در عرض چند هفته ویروس انگلیسی در کشور غالب شده است. ویروس جهش یافته انگلیسی حدود 58.4 درصد تمام مبتلایان به کرونا در این کشور را در حال حاضر آلوده نموده است.

وزیر بهداشت اتریش تاکید نمود که برای کشورش این میزان تسلط ویروس انگلیسی خبر خوبی نیست. به گفته وی بر اساس ارزیابی های فعلی این ویروس بسیار مستری تر از ویروس مادر است که در اتریش 23 درصد مبتلایان را درگیر می نماید.

وی تاکید نمود: هر چقدر شیوع ویروس انگلیسی در کشور بیشتر می شود به همان میزان خطر ابتلا به این ویروس افزایش می یابد.

آنشوبر با توجه به شرایط فعلی در کشور از شهفرایندان خواست قواعد حمایتی در برابر این ویروس را رعایت نمایند و فاصله ایمنی را حفظ نموده و ارتباطات را به حداقل کاهش دهند.

وی از بهبود احتاقتصادی اوضاع بعد از عید پاک در کشور با توجه به افزایش شمار واکسیناسیون ها و اقامت های کم تر در فضاهای بسته و افزایش دمای هوا خبر داده است

اعتراضات ضد محدودیت ها درا تریش برگزار گردید

پلیس اتریش بعد از ظهر شنبه در وین اعتراضات گسترده ای علیه اقدامات کرونایی را منحل کرد. در جریان این اعتراضات چندین نفر دستگیر شدند. در بین معترضان اتوبوس های مسافرتی با شرکت نمایندگانی از خارج از وین هم حضور داشتند. معترضان بنرهایی در دست داشتند که در آن خواهان کناره گیری صدر اعظم کشورشان بودند.

پلیس مرتبا کنترل می کرد که آیا معترضان از ماسک استفاده می نمایند و فاصله ایمنی را رعایت می نمایند. بعضی از سیاستمداران احزاب افراطی اتریش هم برای این اعتراضات فراخوان زده بودند

مذاکره اروپا با آمریکا برای لغو محدودیت صادرات مواد لازم برای فراوری واکسن

اتحادیه اروپا هم می خواهد با واشنگتن درباره تهیه فراوریات آمریکایی که برای فراوری واکسن کرونا مورد احتیاج است و تحت محدودیت شدید صادرات واقع شده است مذاکره کند. یک خبرگزاری غربی با استناد به محافل اروپایی از رایزنی بین مقامات بخش واکسن اروپا و آمریکا در روز دوشنبه در این راستا خبر داده است. هدف از این مذاکرات همکاری هماهنگ با واشنگتن برای جلوگیری از کمبود مواد در فراوری واکسن در اروپا عنوان شد است.

بیش از 8 هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 8103 مورد جدید به کرونا در این کشور در عرض 24 ساعت و 96 مرگ کرونایی جدید خبر داده است.

درخواست مشاوران دولت ایتالیا برای تشدید محدودیت ها

به دلیل افزایش روزافزون شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا مشاوران دولتی خواهان تشدید محدودیت ها در این کشور شده اند. کمیته علمی و فنی که از کابینه ماریو دراگی، نخست وزیر این کشور حمایت می نماید از دولت تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را درخواست نموده است. این کمیسیون پیش از این هم در گزارش هفتگی خود اشاره نموده بود که خطر کرونا برای پنجمین بار متوالی بدتر می شود.

بر اساس اطلاعات کارشناسان بهداشتی در ایتالیا شمار مبتلایان جدید در یک هفته در ازای هر 100 هزار نفر به 195مورد رسیده است که رقم بالایی است.

روز شنبه ایتالیا بیش از 23600 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت را ثبت کرد و شمار مبتلایان آن از مرز 3 میلیون نفر عبور نموده است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در سوئیس و ایرلند

در سوئیس هم هزران نفر از مخالفان محدودیت های کرونای روز گذشته به نشانه اعتراض به خیابان ها آمدند . بر اساس اطلاعات پلیس بیش از 4 هزار معترض در خیابان ها حضور پیدا نموده و فریاد می زدند که دیکتاتوری را متوقف کنید.

صدها نفر هم در شهر کورک ایرلند به خیابان ها آمده و علیه محدودیت های کرونای اعتراض کردند. بیشتر معترضان قواعد کرونایی را رعایت ننموده و ماسک نداشتند. در ایرلند به دلیل بحران کرونا در حال حاضر هر گونه تجمعی ممنوع است.

تعویق انتخابات محلی در فنلاند

کشور فنلاند هم به دلیل بحران کرونا انتخابات محلی برنامه ریزی شده برای 13 ژوئن سال 2021 را به تعویق انداخت. این خبر را وزارت دادگستری این کشور روز شنبه اظهار داشت. هشت حزب از 9 حزب حاضر در مجلس با این طرح موافقت کردند.

فنلاند با حدود 5.5 میلیون سکنه تا به حال بیش از 61 هزار مورد ابتلا به کرونا و 760 مورد مرگ در اثر این بیماری را ثبت نموده است.

جدیدترین آمارها در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4213343 نفر به کرونا مبتلا شده و 124419 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 3882408 نفر به کرونا مبتلا شده و 88444 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3149012 نفر به کرونا مبتلا شده و 71138 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3046762 نفر به کرونا مبتلا شده و 99578 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2502122 نفر به کرونا مبتلا شده و 72470 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند

چالش کمبود واکسن کرونا در کشورهای اتحادیه اروپا

در حالیکه دولت ایتالیا اخیرا مانع از صادرات واکسن آسترازنکا شده، کمیسیون اتحادیه اروپا نیز این تصمیم مناقشه برانگیز را تائید نموده است.

دویچه وله در مطلبی در این باره آورده است: کمیسیون اروپا می گوید انتظار دارد که شرکت های داروسازی به قراردادهای خود با اتحادیه پایبند باشند.

تصمیم دولت ایتالیا درباره جلوگیری از صادرات 250 هزار دوز واکسن کرونای آسترازنکا، ساخت شرکت های داروسازی انگلیسی و سوئدی، باب جدیدی را در رابطه با معضل تامین واکسن مورد احتیاج کشورهای عضو اتحادیه اروپا گشوده است.

ایتالیا دو روز پیش به تبعیت از دستورالعملی که اتحادیه اروپا اواخر ماه ژانویه تصویب نموده، صدور واکسن های فراوری شده در این کشور به مقصد استرالیا را متوقف کرد.

موضع گیری اریک مامر، سخنگوی کمیسیون اروپا درباره این موضوع خیلی صریح و شفاف است: ما انتظار داریم شرکت های داروسازی تمام توان شان را به کار گیرند تا به تعهدات خود در برابر کشورهای عضو اتحادیه عمل نمایند.

او اضافه کرد وقتی این اتفاق رخ نمی دهد می شود به مکانیسم جدید کنترل صادرات متوسل شد. این نخستین بار بود که یک کشور اروپایی این مکانیسم را فعال کرد.

این ساز و کار در اصل برای افزایش شفافیت در زمینه میزان فراوری و چگونگی توزیع واکسن کرونا طراحی شده اما ضمناً امکان متوقف کردن صادرات واکسن نیز در آن پیش بینی شده است.

لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا می گوید که این ماجرا یک اقدام خصمانه علیه استرالیا نیست اما به تعویق افتادن توزیع واکسن در اتحادیه اروپا غیر قابل قبول است و او امید دارد که تدبیر اتخاذ شده در رم، تاثیر مثبتی بر کمپین واکسیناسیون در اتحادیه اروپا داشته باشد.

این اشاره می تواند به افزایش فشار بر شرکت داروسازی آسترازنکا تلقی شود که از ابتدای امسال میلادی بر سر تحویل ناکافی واکسن کرونا با اتحادیه اروپا دچار اختلاف شده است.

شرکت آسترازنکا اعلام نموده که در سه ماهه نخست سال 2021 حتی قادر به تحویل دادن نیمی از واکسن هایی که وعده داده هم نیست و این وضع در سه ماهه دوم سال نیز به همین شکل خواهد بود.

دی مایو در دفاع از تصمیم روز چهارشنبه دولت ایتالیا تاکید نموده که استرالیا به شدت درگیر پاندمی کرونا نیست در حالی که در اروپا شرایط به مراتب وخیم تر است و کمبود شدید واکسن نیز وجود دارد.

کرونا شرایط را برای زنان آلمانی دشوارتر نموده است

زنان آلمانی دیرزمانی است که کمتر از مردان درآمد کسب می نمایند و اکنون که بیماری همه گیر اقتصادهای عظیم از جمله آلمان را زمین گیر نموده، عواقب آن در بازار کار به طور نابرابری گریبانگیر زنان شده است.

خبرگزاری د. پ.آ آلمان در این رابطه نوشت: به طور متوسط زنان در آلمان هنوز به میزان قابل توجهی کمتر از مردان درآمد دارند. بر این اساس در حالی که متوسط حقوق ناخالص زنان برای کار تمام وقت 3117 یورو در ماه است، این میزان برای مردان 3560 یورو است.

آژانس اشتغال فدرال (BA) در گزارشی که به مناسبت روز جهانی زن (دوشنبه) و به درخواست حزب چپ ها برای ارائه در نشست مجلس منتشر نموده با اعلام این آمار اضافه کرده است: سهم مردان از کاهش دستمزدها 15.5 درصد و سهم زنان 25.8 درصد شده است.

این اختلافات به ویژه در بعضی صنایع بسیار زیاد است. در مشاغل هنری، صنعت سرگرمی و سایر خدمات دستمزد متوسط زنان 23.77 درصد کمتر از مردان بوده و به 2619 یورو رسیده در حالی که این دستمزد برای مردان 3436 یورو است. در مشاغل اقتصادی و بیمه ای به خصوص یک شکاف معین در ارقام مطلق وجود دارد و زنان به طور متوسط 1314 یورو کمتر از مردان درآمد دارند.

در همین رابطه زابینه سیمرمان نماینده حزب چپ ها به د. پ.آ. گفت: زنان هنوز در بازار کار آسیب پذیر هستند، بنابراین دولت فدرال باید قوانینی درآمد برابر در مقابل کار با ارزش برابر ایجاد کند. وی هشدار داد: به طور کلی باید الگوهای قدیمی که می گویند مشاغل زنانه معمولاً کم درآمد و مشاغل مردانه معمولا درآمد بهتر دارند، از بین برود.

به گفته سیمرمان کسب و کارهای کوچک در بسیاری از موارد در کنار مشاغل نیمه وقت اجباری است و اغلب آنها یک دام فقر برای زنان هستند که نتیجه آن حقوق کم در دوره بازنشستگی است.

نگرانی از شیوع گسترده تر کرونا در ترکیه

آنالیز آخرین آمارهای نقشه کرونایی در ترکیه نشان می دهد که نه تنها هیچ استانی جدیداً آبی نشده، بلکه بسیاری از استان های زرد و نارنجی نیز قرمز شده اند و شرایط در کلانشهر استانبول هم نگران نماینده است.

در حالی که دولت ترکیه به شکل رسمی، آغاز فرایند تدریجی عادی سازی را اعلام نموده، اما تنها در عرض چند روز، دوباره ویروس کرونا در اغلب مناطق این کشور منتشر شد و کارشناسان، اظهار نگرانی کردند.

سوزجو که عنوان پر شمارگان ترین روزنامه ترکیه را یدک می کشد، در شماره امروز خود چنین تیتری به کار برد: کرونا را هوا بیندازی، زمین نمی افتد. این در واقع، جمله کنایی این روزنامه در خصوص خیابان های بسیار شلوغ استانبول و شهرهای دیگر بود که به محض اعلام انتها محدودیت ها، با خیل چند هزار نفری عابران پیاده، شرایط را پیچیده تر و خطرناک تر کرد.

البته این فقط روزنامه سوزجو نیست که به تشر و کنایه پناه برده؛ فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه نیز چنین رویه ای را در پیش گرفته و در توییت کنایی و معنی داری نوشت: ما، محدودیت و قانونی مشخص ننموده ایم که بر اساس آن، مردم اغلب ساعات را در خیابان های سپری نمایند. بهتر نیست آهسته آهسته راه خانه را در پیش بگیریم؟

آمار کل مبتلایان به کرونا در ترکیه به 2 میلیون و 800 هزار افزایش یافته که 1230 نفر از آن ها در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت هستند و در چند روز گذشته، با وجود تمام کوشش ها، آمار مبتلایان جدید از 11 هزار نفر پایین نیامده است. شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت 64 بیمار دیگر در یک روز گذشته به 29 هزار 9 نفر رسید و تا به امروز در سراسر ترکیه 34 میلیون آزمایش کرونا اجرا شده است.

وزارت بهداشت ترکیه، 81 استان این کشور را با 4 رنگ درجه بندی کرد: آبی به معنی بدون خطر، زرد به معنی کم خطر، نارنجی به معنی خطر متوسط و قرمز به معنی خطر بالا. در روز اعلام این تصمیم، 12 استان ترکیه آبی بودند. اما حالا، شرایط بدتر شده است. آنالیز آخرین آمارها نشان می دهد که نه تنها هیچ استانی جدیداً آبی نشده، بلکه بسیاری از استان های زرد و نارنجی نیز قرمز شده اند و شرایط در کلانشهر استانبول هم نگران نماینده است.

قبلاً شمار استان های قرمز ترکیه 17 استان بود اما تنها در عرض یک هفته، 9 استان به آنها اضافه کرده شد و شمار این استان های خطرناک به 26 رسید.

اسپوتنیک دومین واکسن کرونای جهان از نظر تأییدیه های ملی شد

سازندگان واکسن روسی کرونا موسوم به اسپوتنیک وی اظهار داشتند که این واکسن از نظر دریافت مجوز از سوی کشورها، از فایزر پیشی گرفته و به دومین واکسن شناخته شده در جهان تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، سازندگان واکسن روسی کرونا موسوم به اسپوتنیک وی روز آدینه اظهار داشتند که این واکسن از نظر دریافت مجوز از سوی کشورها، از فایزر پیشی گرفته و به دومین واکسن شناخته شده در جهان تبدیل شده است.

در توئیتی که در حساب رسمی واکسن اسپوتنیک وی منتشر شده، آمده است: اسپوتنیک اکنون دومین واکسن کووید از نظر تأییدیه های نظارتی است.

در بالای این رتبه بندی واکسن آسترازنکا واقع شده است و واکسن فایزر نیز بعد از واکسن اسپوتنیک آمده است.

از لحاظ تأییدیه های ملی، واکسن آسترازنکا تا به امروز در 49 کشور جهان به ثبت رسیده است و واکسن روسی اسپوتنیک در 45 کشور ثبت شده و صندلی سوم به واکسن آمریکایی فایزر اختصاص دارد که در 43 کشور مجوز دریافت نموده است.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن ضد ویروس کرونا را در 11 آگوست سال 2020 در جهان ثبت کرد. این واکسن توسط مرکز تحقیقات ملی گااقتصادیا برای اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی وزارت بهداشت روسیه فراوری شده است. این یک واکسن مبتنی بر آدنو ویروس انسانی است.

در اوایل فوریه سال 2020 ، مجله پزشکی مشهور لنست Lancet نتایج مرحله سوم آزمایشات بالینی Sputnik V را منتشر کرد.

ثابت شده است که این واکسن در زمره ایمن ترین و کارآمدترین داروهای جهان است.

به گفته صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیهRDIF ، که مسئول تبلیغ واکسن روسی اسپوتنیک در بازارهای جهانی است، در 45 کشور جهان با جمعیت کلی 1.1 میلیارد نفر ثبت شده است.

هشدار وزیر بهداشت اتریش درباره وقوع پاندمی در پاندمی

وزیر بهداشت اتریش با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به ویروس های جهش یافته در کشور درباره وقوع پاندمی در پاندمی هشدار داده و مخالفان قواعد ضد کرونایی هم در وین اتریش اعتراض کردند.

به گزارش روزنامه اتریشی کوریر، رادولف آنشوبر، وزیر بهداشت اتریش با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و موارد بیشتر ویروس های جهش یافته درباره وقوع یک پاندمی در پاندمی هشدار داده و گفته است که در عرض چند هفته ویروس انگلیسی در کشور غالب شده است. ویروس جهش یافته انگلیسی حدود 58.4 درصد تمام مبتلایان به کرونا در این کشور را در حال حاضر آلوده نموده است.

وزیر بهداشت اتریش تاکید نمود که برای کشورش این میزان تسلط ویروس انگلیسی خبر خوبی نیست. به گفته وی بر اساس ارزیابی های فعلی این ویروس بسیار مستری تر از ویروس مادر است که در اتریش 23 درصد مبتلایان را درگیر می نماید.

وی تاکید نمود: هر چقدر شیوع ویروس انگلیسی در کشور بیشتر می شود به همان میزان خطر ابتلا به این ویروس افزایش می یابد.

آنشوبر با توجه به شرایط فعلی در کشور از شهفرایندان خواست قواعد حمایتی در برابر این ویروس را رعایت نمایند و فاصله ایمنی را حفظ نموده و ارتباطات را به حداقل کاهش دهند.

واکسن کرونا عامل افزایش اختلاف میان پایتخت های اتحادیه اروپا

وی از بهبود احتاقتصادی اوضاع بعد از عید پاک در کشور با توجه به افزایش شمار واکسیناسیون ها و اقامت های کم تر در فضاهای بسته و افزایش دمای هوا خبر داده است.

پلیس اتریش بعد از ظهر شنبه در وین اعتراضات گسترده ای علیه اقدامات کرونایی را منحل کرد. در جریان این اعتراضات چندین نفر دستگیر شدند. در بین معترضان اتوبوس های مسافرتی با شرکت نمایندگانی از خارج از وین هم حضور داشتند. معترضان بنرهایی در دست داشتند که در آن خواهان کناره گیری صدر اعظم کشورشان بودن

پلیس مرتبا کنترل می کرد که آیا معترضان از ماسک استفاده می نمایند و فاصله ایمنی را رعایت می نمایند. بعضی از سیاستمداران احزاب افراطی اتریش هم برای این اعتراضات فراخوان زده بودند.

بر اساس جدیدترین آمارهای رسمی در عرض 24 ساعت حدود 2557 نفر جدید به مبتلایان به کرونا در کشور اتریش اضافه شده و 25 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

از زمان آغاز این بحران هم تا به حال حدود 4727871 نفر در اتریش به کرونا مبتلا شده و 8694 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 595

به "آمریکا با 537000 فوتی همچنان در صدر، تظاهرات در اروپا علیه محدودیت های کرونایی، فرایند سریع واکسینایون در انگلیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمریکا با 537000 فوتی همچنان در صدر، تظاهرات در اروپا علیه محدودیت های کرونایی، فرایند سریع واکسینایون در انگلیس" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با 537000 فوتی همچنان در صدر، تظاهرات در اروپا علیه محدودیت های کرونایی، فرایند سریع واکسینایون در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید