ساختمان های بدون اسکلت، بلای جان مردم طبس در زلزله سال 57 شد

به گزارش پزشکی مدرن، رئیس نظام مهندسی شهرستان طبس گفت: دلیل تخریب صد درصدی ساختمان ها و کشته شدن بیش از 15 هزار نفر در زمین لرزه سال 57، نبود اسکلت در سازه های ساختمانی بود.

ساختمان های بدون اسکلت، بلای جان مردم طبس در زلزله سال 57 شد

به گزارش خبرنگار از ، صادق زاده رئیس نظام مهندسی شهرستان طبس در نشست خبری به مناسبت 25 شهریور سالروز زمین لرزه طبس در سال 57 گفت: نبود سازه مناسب در ساخت و ساز باعث تخریب صد درصد ساختمان ها و کشته شدن بیش از 15 هزار در زمین لرزه سال 57 در شهرستان طبس شد.

او اضافه کرد: در سال 1369 هم در زمین لرزه رودبار بیش از 19 هزار نفر به علت سکونت در خانه های نامقاوم جان باختند که بعد از زمین لرزه های رودبار و بم، نظام ساخت وساز متحول شد و کشور به سمت ساخت سازه مناسب حرکت کرد.

صادق زاده اظهار کرد: در سال 85 ساختمان نظام مهندسی در شهرستان طبس به منظور ساماندهی به ساخت و ساز ها تأسیس شد.

رئیس نظام مهندسی شهرستان طبس با توجه به اهمیت ساخت و ساز ها در بروز حوادث طبیعی اضافه کرد: برترین راه جلوگیری از خسارات اقتصادی و جانی در ساختمان ها، انتخاب سازه مناسب و ساخت اصولی است.

او بعلاوه توضیح داد: بی دقتی در لوله گذاری گاز مسئله دیگری است که در ساخت و ساز ها باعث خسارت زیادی در چند سال گذشته شده است که باید ناظرین گاز در زمان تأیید، جدیت و سختگیری بیشتری داشته باشند.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1400 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 838

به "ساختمان های بدون اسکلت، بلای جان مردم طبس در زلزله سال 57 شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های بدون اسکلت، بلای جان مردم طبس در زلزله سال 57 شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید