زبان جدید تظاهرات تایلند: اشاره دست ها (

به گزارش پزشکی مدرن، در علائم دستی تظاهرات تایلند، اگر انگشتان بالای سر گرفته شوند معترضان به چتر و اگر دست ها به صورت چسبیده بالای سر گرفته گردد، معترضان به کلاه برای حفاظت از سر احتیاج دارند.

زبان جدید تظاهرات تایلند: اشاره دست ها (

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

معترضان تایلندی در حال آموزش یک زبان کاملا جدید برای هماهنگی میان هزاران نفر در تظاهرات های خیابانی در اعتراض به دولت هستند. آنها در بسیاری از موارد با علامت دستشان و بدون داد و فریاد احتیاجهای خود به یکدیگر را اعلام می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، تظاهرات تایلند با وجود دستگیری های گسترده و ممنوعیت های دولتی بزرگتر از قبل ادامه یافته و معترضان همچنان به خیابان ها می آیند.

تظاهرات سه ماهه تایلند از اوایل تابستان و برای برکناری پرایوت چان-اوچا نخست وزیر کنونی و محدود کردن قدرت پادشاه ماها واجیرالونگکورن و سلطنت او در این کشور برگزار می گردد.

مخالفان که از اوایل تابستان امسال به خیابان ها آمده اند خواستار استعفای پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر شده اند که در سال 2014 و در جریان کودتا به قدرت رسید و سال گذشته در جریان انتخاباتی مناقشه برانگیز به ریاست دولت انتخاب شد.

معترضان دموکراسی خواه در تظاهرات ضددولتی در بانکوک پایتخت تایلند/ عکس: رویترز

ریام 19 ساله که دوست دارد مانند بیشتر معترضان فقط با یک نام خودش را معرفی کند، در این باره گفت: الان همه به هم یاری می نمایند. قبلا باید با گفت و گو و در میان سروصدای زیاد متوجه خواست و احتیاج معترضان می شدیم اما اینک با اشاره دست ها به راحتی متوجه احتیاج یکدیگر در میان شلوغی و جمعیت می شویم.

در علائم دستی تظاهرات تایلند، اگر انگشتان بالای سر گرفته شوند معترضان به چتر احتیاج دارند، اگر دست ها به صورت چسبیده بالای سر گرفته گردد، معترضان به کلاه احتیاج دارند و اگر دست ها را صاف و به موازات قفسه سینه بالا آورند یعنی وسایل کافی و لازم را در اختیار دارند.

بعضی از کلمات در واژگان و علائم دستی تایلند دقیقا شبیه همانی است که پیشتر در اعتراضات هنگ کنگ مورد استفاده قرار می گرفت. بعضی دیگر ساخته تایلندی هاست و اینک مورد استفاده گسترده قرار گرفته اند.

شرکت دموکراسی خواستار تایلند در تظاهرات ضد دولتی در بانکوک/ عکس: رویترز

رویترز نوشت: سرکوب گسترده اعتراضات از سوی نیروهای دولتی در هفته گذشته و دستگیری بعضی از رهبران برجسته معترضان به بزرگتر شدن اعتراضات در تایلند یاری نموده است. پلیس بانکوک برای اولین بار در روز آدینه از آب پرفشار برای متفرق کردن معترضان استفاده کرد.

کیسنا فاتاناچاروئن سخنگوی پلیس در این باره گفت که شرایط اعتراضات بسیار پویا است و مردم باید درک نمایند که حضور آنها در اعتراضات غیرقانونی است.

پلیس از روز آدینه تا کنون برای متفرق کردن معترضان اقدام ننموده است.

معترضان دموکراسی خواه و ضددولتی تایلند با نمایش و علامت دست هایشان مفاهیمی را به یکدیگر انتقال می دهند/ عکس: رویترز

زبان جدید معترضان در آخر هفته شکل گرفت. در آن موقع گروه ها آغاز به تمرین حرکات اشاره با یکدیگر کردند. بعضی از پیغام ها همچنان با فریاد یا زمزمه چینی از میان زنجیره انسانی عبور می نماید.

تانگمای 20 ساله با نمایش بعضی از این علائم می گوید: همه تحصیل نموده هستند و یاد می گیرند که چگونه بدون رهبران دوام آورند. ما باید با یکدیگر به خوبی ارتباط برقرار کنیم تا اعتراضات به شکلی منظم اتفاق بیفتد.

معترضان دموکراسی خواه تایلند در بانکوک با حرکات دست به یکدیگر علامت می دهند/ عکس: رویترز

معترضان دموکراسی خواه تایلند با اشارات دست به یکدیگر علامت می دهند/ عکس: رویترز

منبع: عصر ایران
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 258

به "زبان جدید تظاهرات تایلند: اشاره دست ها (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان جدید تظاهرات تایلند: اشاره دست ها ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید