روابط توکیو - پیونگ یانگ عادی می گردد؟ ، آمادگی نخست وزیر جدید ژاپن برای ملاقات بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی

به گزارش پزشکی مدرن، سوگا یوشیهیده در نخستین سخنرانی رسمی خود پس از رسیدن به مقام نخست وزیری ژاپن گفت حاضر است بدون پیش شرط و در اولین فرصت با کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی ملاقات و تبادل نظر کند.

روابط توکیو - پیونگ یانگ عادی می گردد؟ ، آمادگی نخست وزیر جدید ژاپن برای ملاقات بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از استریت تایمز، یوشیهیده که پیش تر گفته بود در سیاست های داخلی و خارجی راه رئیس خود آبه شینزو را می رود، روز آدینه در سخنرانی ضبط شده برای نشست سالانه سازمان ملل گفت: آماده ام بدون پیش شرط با رئیس کیم جونگ-اون ملاقات کنم. توکیو در پی عادی سازی روابط با پیونگ یانگ است و این رابطه خود با حکومت منزوی نه تنها به سود دو طرف است، بلکه خدمتی عظیم به صلح و پایداری در منطقه خواهد نمود.

دستی که نخست وزیر ژاپن به نشانه دوستی سوی کره شمالی دراز نموده، شاید به این سادگی ها پذیرفته نشود. دو کشور سال هاست سر موضوعی بسیار پرچالش به نام آدم ربایی اختلاف اساسی دارند که آبه شینزو هم حل نشدن آن را یکی از حسرت های عظیم خود در سال های حضور در قدرت دانسته بود. توکیو 17 شهروند ژاپنی را شناسایی نموده که در دهه های 1970 و 1980 ربوده شده و از این تعداد فقط پدر و مادر دو نفر آنها زنده مانده اند.

شیگرو یوکوتا پدر دانش آموزی 13 ساله به نام مگومی بود که در 1977 در راستا مدرسه به خانه ربوده شد. او تابستان سال جاری در 87 سالگی از جهان رفت بدون آنکه بار دیگر بتواند دخترش را ببیند. حالا یوشیهیده می خواهد با عادی کردن روابط توکیو با پیونگ یانگ، گذشته را به فراموشی بسپرد و بحران هایی چون آدم ربایی، هسته ای و موشکی را هم حل نماید.

نخست وزیر جدید ژاپن در سخنرانی خود در نشست سازمان ملل به مسائلی چون برگزار کردن امن و ایمن بازی های المپیک تابستانی توکیو، لزوم دگرگونی در ساختار شورای امنیت سازمان ملل برای روبرو شدن با واقعیت های قرن 21 و نقش کلیدی سازمان بهداشت جهانی در مهار بیماری های همه گیر هم اشاره نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 269

به "روابط توکیو - پیونگ یانگ عادی می گردد؟ ، آمادگی نخست وزیر جدید ژاپن برای ملاقات بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط توکیو - پیونگ یانگ عادی می گردد؟ ، آمادگی نخست وزیر جدید ژاپن برای ملاقات بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید