ضروری ترین توصیه ها به بیماران قلبی در فصول گرم سال

به گزارش پزشکی مدرن، آب و هوای گرم می تواند برای افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و افرادی که داروهای خاصی برای شرایط مانند فشار خون بالا و افسردگی مصرف می نمایند خطرناک باشد. افراد مبتلا به بیماری های قلبی برای حفظ سلامتی و شرایط قلبی خود باید یک سری اقدامات لازم را انجام دهند.برخی از داروهای تجویزی مانند مهارنماینده های تیک، مسدود نماینده های بتا و مسدود نماینده های کانال کلسیم می توانند واکنش بدن شما را به دمای و رطوبت بالا تشدید نمایند.

ضروری ترین توصیه ها به بیماران قلبی در فصول گرم سال
با فرا رسیدن تابستان و بالا رفتن دما اگر وقت خود را در خارج از منزل صرف می کنید، آفتاب سوختگی نباید تنها نگرانی شما باشد: مهم است که تاثیر گرما و رطوبت بر روی سلامتی خودتان و سلامت قلب را بدانید. اگر مبتلا به بیماری های قلبی هستید،باید خطرات گرما بر قلب و احتمال شدید تر شدن بیماری شما در اثر گرما را بدانید و توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان را رعایت کنید. ما در این مقاله توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان را جمع آوری کردیم.

کارشناسان می گویند که آب و هوای گرم می تواند برای افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و افرادی که داروهای خاصی برای شرایط مانند فشار خون بالا و افسردگی مصرف می نمایند خطرناک باشد. افراد مبتلا به بیماری های قلبی برای حفظ سلامتی و شرایط قلبی خود باید یک سری اقدامات لازم را انجام دهند.

حتی افراد سالم نیز در فصول گرما سال، ممکن است دچار مسائلی شوند. ما در این مقاله توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان را جمع آوری کردیم تا با مطالعه آن بتوانید بهتر از خودتان در مقابل گرمای تابستان محافظت کنید.

توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان

به طور کلی، گرما بسیار زیاد برای هر کسی خوب نیست، اما برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی بسیار بدتر است. توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان را در زیر برایتان جمع آوری کردیم، با رعایت آنها می توانید از تشدید بیماری و آسیب رسیدن به خودتان در فصول گرم تابستان از خودتان محافظت کنید.

نظارت بر داروهااگر داروهای قلبی مصرف می کنید، قبل از مصرف آنها در گرما، با پزشک خود صحبت کنید. بعضی از داروهای تجویزی مانند مهارنماینده های تیک، مسدود نماینده های بتا و مسدود نماینده های کانال کلسیم می توانند واکنش بدن شما را به دمای و رطوبت بالا تشدید نمایند. بعلاوه توجه داشته باشید که دیورتیک ها اغلب برای درمان فشار خون بالا استفاده می شوند. این باعث کاهش سدیم و آب در بدن می گردد که شدت از دست دادن آنها علاوه بر عرق در روز های گرم از بدن بیشتر می گردد. در صورت مصرف داروهای خود را متوقف نکنید. در جاهای خنک بمانید و از مشاوره دکتر خود پیروی کنید.

مصرف منظم آب

نوشیدن مایعات یاری می نماید تا از کمبود آب و گرمای بیش از حد جلوگیری گردد. با مصرف منظم و زیاد آب از کاهش آب بدن در روزهای تابستان جلوگیری کنید. اگر ورزش شدید انجام می دهید، یک نوشیدنی ورزشی برای جایگزین کردن سدیم و پتاسیم از دست داده را امتحان کنید. از نوشیدنی های شیرین مانند آب میوه اجتناب کنید که جذب آب را کند می نمایند. کافئین و الکل بعلاوه می توانند مایعات بیشتری را از بدن دفع نمایند، بنابراین از نوشیدن آنها اجتناب کنید.

بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب باید با دکتر خود در این مورد مشورت نمایند، زیرا نوشیدن بیش از حد آب می تواند آسیب بیشتری ایجاد کند.

لباس مناسب

یکی دیگر از توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان، پوشیدن لباس مناسب در روز های گرم تابستان است. اگر شما مجبور به صرف وقت زیادی در خارج از منزل هستید، مطمئن شوید که لباس شما خنک و نازک باشد.

مدیریت ورزش

اگر شما می خواهید که تحت هر شرایطی به ورزش کردن خود ادامه بدهید، بهتر است در روزهای تابستان ورزش خود را در ساعاتی که پیک گرما نیست انجام دهید تا از هدر رفت بیش از حد آب به وسیله عرق جلوگیری کنید. ورزش خود را در محدوده زمانی مشخصی انجام دهید. تمرینات در فضای باز را تا حدبیشتر 90 دقیقه محدود کنید و در حین تمرین مایعات زیادی بنوشید. شما حتی می توانید بطری های آب یخ زده را نگه دارید تا وقتی که یخ ذوب می گردد، نوشیدنی شما خنک باشد.

وعده های غذایی سبک تر بخورید

سعی کنید در تابستان غذاهایی سبک تر و آبدار بیشتر مصرف کنید. از میوه، سالاد، سوپ به عنوان میان وعده جهت جلوگیری از کم آبی بدن استفاد کنید. وعده های غذایی سبک تر فشار کم تری به قلب وارد می نمایند و غذاهایی با محتوای آب زیاد به شما یاری می نماید که دمای بدن شما حفظ گردد.

خنک کردن سریع

یکی دیگر از توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان، حفظ دمای متعادل بدن است. با افزایش دما گرفتگی عضلانی، ضعف و یا عرق شدید می تواند نشانه هایی از بالا رفتن دما بدن باشند. سعی کنید هر چه زودتر خودتان را خنک کنید: دوش آب سرد یا قرار دادن بسته یخ در ناحیه زیر بغل، ناحیه کشاله ران یا ناحیه گردن می توانند یاری نماینده باشند، زیرا این محل هایی است که در آن رگ های خونی عمده قرار دارند.

اگر از درد قفسه سینه دارید یا علائم سکته قلبی را شامل می گردد، از جمله تب بالا، سرگیجه یا سردرگمی، قلب تپش قلب و یا پوست گرم، قرمز، خشک یا مرطوب دارید سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

یخ را برای خستگی گرما اعمال کنید

خستگی گرمایی شامل خستگی، استفراغ و سردرد می گردد. علائم دیگر شامل پالس ضعیف، عرق شدید و پوست سرد است. کسانی که از خستگی گرما رنج می برند، باید یخ را به سر خود بمالند، از فشرده های سرد در قسمت های دیگر بدن استفاده نمایند و مایعات بنوشند.

انتخاب هوشمندانه در گرما

یکی از برترین توصیه های لازم برای بیماران قلبی در تابستان، ماندن در جاهای خنک است. از بیرون رفتن های غیر ضروری در ساعات گرم خود داری کنید. محل کار خود یا زندگی خود را خنک نگه دارید. از مسافرت به جاهای گرمسیری خودداری کنید. در هنگام بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه بهره ببرید.

میوه و سبزیجات نقش بسیار موثری در سلامت ما و تقویت سیستم ایمنی بدن دارند. بیشترین زمانی که بدن به مصرف میوه و سبزیجات احتیاجمند می گردد، فصل گرما می باشد. در تابستان به علت گرمای سوزناک و عرق کردن بدن، بدن آب مورد احتیاج خود را از دست می دهد و ما با مصرف این مواد باید آب بدن را تامین کنیم تا دچار مشکل و بیماری نشویم.

بسیاری از افرادی که به تغذیه خود اهمیت نمی دهند و از این مواد در طول روز استفاده نمی نمایند، به بیماری های زیادی مبتلا می شوند. مخصوصا زمانی که هوا به شدت گرم می باشد، برای کارایی و عملکرد کلیه حتما باید به میزان کافی مواد خنک و آب دار مصرف کنید. میوه و سبزیجات منبع غنی از فیبر و ویتامین های متنوعی می باشند که برای سلامتی لازم و لازم است.

میوه ها منبع غنی از آنتی اکسیدان و مواد معدنی می باشند که از مبتلا شدن به بیماری سرطان و بیماری های قلبی جلوگیری می نمایند. در فصل تابستان میوه های متنوعی وجود دارد که هر کدام خواص و فایده زیادی دارند و به سوخت و ساز و خنک شدن بدن و بعلاوه تقویت سیستم ایمنی بسیار یاری می نمایند.

این مواد نه تنها در تابستان بلکه در تمام فصول در انواع متنوعی وجود دارند که برای رشد بچه ها هم موثر می باشد. از میوه ها می توانید به عنوان یک عصرانه پر خاصیت بهره ببرید که هیچ ضرری هم ندارد. برترین میوه های فصل گرما هندوانه و خربزه و طالبی می باشند که با وجود خنک و آب دار بودن، آب بدن شما را هم تامین می نمایند.

میوه و سبزی حاوی فیبر های بسیاری هستند که خطر سکته قلبی و مغزی را کاهش داده و سطح کلسترول خون را نیز پایین می آورند. دستگاه گوارش را به کار می اندازند و از ایجاد یبوست جلوگیری می نمایند. بسیاری از میوه ها و سبزی ها غنی از پتاسیم بوده و مصرف آنها برای کنترل فشار خون موثر است.

تامین آب بدن در تابستان با هندوانه

یکی از برترین و موثر ترین میوه ها برای برطرف تشنگی و تامین آب بدن در تابستان با میوه و سبزیجات میوه هندوانه می باشد که بسیار خنک و شیرین است. 93 درصد این میوه را آب تشکیل داده است، ویتامین هایی که در این میوه وجود دارد ویتامین ث، آهن و پتاسیم، ویتامین آ و تیامین می باشد. با خوردن یک لیوان آب هندوانه میزان ویتامین ث که بدن در طول روز به آن احتیاج دارد تامین می گردد.

قسمت آب دار و قرمز رنگ آن دارای لیکوپن می باشد که آنتی اکسیدان بسیار قوی دارند. آنتی اکسیدان ها با ورود به بدن آغاز به خنثی کردن رادیکال های آزاد می نمایند. علاوه بر خود هندوانه پوست آن نیز دارای فیبر می باشد. مصرف این میوه را در تابستان از قلم نیاندازید که برای بدن لازم و مقوی می باشد.

تمام قسمت های این میوه از خواص زیادی برخوردار است، حتی آن قسمتی که سفید می باشد هم با مطالعاتی که صورت گرفته ثابت نموده اند که حاوی اسید آمینه است که نقش آن در بدن با مکانیسم اتساع سرخرگ ها، می تواند موجب بهبود گردش خون گردد. بعلاوه سیترولین قادر است نیتروژن خون را جذب و آن را به ادرار تبدیل کند.

خواص هندوانه برای بدن

افرادی که با کمبود آمینو اسید رو به رو هستند، هندوانه پیشنهاد خوبی برای این افراد می باشد. آمینو اسید با فراوری آرژینین در بدن موجب رشد عضلات می گردد، سیستم ایمنی بدن را تقویت نموده و مانع از کسلی افراد می گردد. در بعضی از کشور ها از پوست هندوانه جهت سم زدایی بدن استفاده می گردد.

افرادی که طبع سردی دارند بهتر است که خیلی هندوانه نخورند و در مصرف آن زیاده روی ننمایند، زیرا هندوانه دارای مزاج سرد می باشد. البته این افراد می توانند هندوانه را با شکر مصرف نمایند. افرادی که مدام تب می نمایند و گرم مزاج هستند و حتی بیماری های عفونی دارند، هندوانه به این افراد توصیه می گردد. از پوست این میوه هم برای هضم راحت تر غذا می گردد استفاده کرد.

مصرف هندوانه با میوه های دیگر که شاخص گلیسمیک بالا دارند، موجب بالا رفتن قند خون که یک تهدید برای سلامتی محسوب می گردد است، افرادی که دچار بیماری دیابت می باشند بهتر است با برترین دکتر تغذیه صحبت نمایند و مشورت بگیرند. برترین زمان مصرف هندوانه، سه ساعت بعد از غذا و یک ساعت قبل از غذا است.

روش های تامین آب بدن در فصل گرما

یکی از مهم ترین احتیاج های هر موجود زنده ای آب می باشد و بدون آن انسان و یا حیوانات نمی توانند به زندگی خود ادامه دهند. تامین آب بدن یکی از احتیاج های ضروری می باشد، زیرا هر قسمت از بدن ما به آب کافی احتیاج دارد. خون از هشتاد درصد و ماهیچه ها از هفتاد درصد آب تشکیل شده اند. این دو قسمت مهم اگر به کمبود آب دچار شوند، با اختلال روبه رو می شوند.

زمانی که فصل گرما می رسد، بدن ما بیشتر از روز های دیگر به آب احتیاج دارد، زیرا به علت گرم بودن هوا بسیار عرق می کنیم و تعریق بدن بالا می رود، در این صورت برای جایگزین کردن آب باید از میوه و سبزیجات آب دار یاری بگیریم و روزی چند لیوان آب بنوشیم. ما در این مقاله راه های تامین آب بدن را با استفاده از میوه و سبزیجات تابستانی به شما معرفی می کنیم.

بسیاری از پزشکان برای تامین آب بدن در تابستان با میوه و سبزیجات توصیه می نمایند که مصرف میوه های پر آب به شدت برای بدن لازم و ضروری می باشد. در این فصل تا جایی که می توانید آب بنوشید و اگر هستند افرادی که عادت به نوشیدن زیاد آب ندارند، راه های مختلفی برای تامین آب بدن موجود دارد و می توانند با مصرف میوه و سبزی های تازه و داشتن یک برنامه غذایی مناسب مانع از کمبود آب در بافت های بدن شوند.

تقریبا 70 درصد از بدن ما را آب تشکیل می دهد و این نشان می دهد که بافت ها و عضلات بدن و سایر بخش ها برای ادامه فعالیت خود تا چه حد به آب احتیاج دارند. در این فصل بیشترین مواد غذایی که باید مصرف کنید، آش و سوپ و جای دادن میوه و سبزیجات خنک در برنامه غذایی خود می باشد. مناسب ترین میوه در این فصل هندوانه است که با هم آنالیز نموده ایم.

میوه های دیگری هم می باشند که جایگزین مناسبی برای آب هستند. برای تامین آب بدن در تابستان با میوه و سبزیجات می توان به سیب، توت فرنگی، هلو و طالبی و… که اب دار و لذیذ هستند اشاره نمود. اگر با کم آبی بدن رو به رو شدید، همچون میوه، سبزی جات نیز آب بدن را جبران می نمایند، سوپ سبزی جات هم انتخاب مناسبی می باشد. در فصل تابستان بدن آب زیادی از دست می دهد، بنابراین توصیه ها را جدی گرفته و از مصرف این مواد صرف نظر نکنید.

برترین دکتر تغذیه در ایران به مردم توصیه می نماید که اگر آب بدن از دست برود و به موقع جایگزینی برای آن پیدا نگردد، مسائل زیادی برای افراد ایجاد می گردد، افراد دچار گرما زدگی شده و اگر ادامه دار باشد در شرایط بسیار خطرناک حتی می تواند منجر به مرگ گردد، به همین علت از میوه و سبزیجات تابستانی غافل نشوید. این توصیه ها را جدی بگیرید تا همواره سلامت باشید.

ممکن است در فکر شما این سوال به وجود آید که برترین و موثر ترین میوه در این زمینه که جبران کمبود آب بدن باشد کدام است؟ همان طور که قبلا به آن اشاره نمودیم برترین آن ها هندوانه می باشد که هم آب دار و خنک است و هم شیرین و خوشمزه می باشد که 90 درصد این میوه را آب تشکیل می دهد. این میوه علاوه بر این که به برطرف تشنگی یاری می نماید، برای سلامتی موثر است.

این میوه پرخاصیت دارای ویتامین های A-C می باشد و افرادی که بر اثر بیماری هایی مانند آسم و سرطان و بیماری مفصل دچار التهاب شده اند را بهبود می بخشد. یکی دیگر از میوه های بسیار موثر بعد از هندوانه طالبی می باشد که این میوه هم جایگزین خوبی می تواند باشد و در برطرف کمبود آب یاری می نماید.

این میوه هم جزء خانواده خیار و کدو محسوب می گردد. طالبی از هر لحاظ با خربزه شباهت دارد ولی تنها تفاوت آن ها در این است که زودتر از خربزه به بار می آید و نرم تر از آن می باشد و به همین علت هضم راحت تری دارد. این میوه شیرین و پر آب بسیار خوشمزه است و منبع غنی از ویتامین A است، بنابراین مصرف آن در فصل گرما به شدت توصیه می گردد.

مصرف 6 نوع از سالم ترین سبزیجات در تابستان

1-ذرت: مصرف ذرت پخته شده میزان زیادی آنتی اکسیدان دارد که اگر افرادی که به مرور دچار ضعیف شدن چشم می گردد بهتر است که مصرف ذرت را در برنامه روزانه خود داشته باشند. ذرت منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی گوناگون مانند، ویتامین های گروه ب مانند تیامین، ریبوفلاوین، فولات و نیز ویتامین ث به علاوه پتاسیم، فسفر است.

2-پیاز: در تمام آشپز خانه های ایرانی از این سبزی در بیشتر غذا ها استفاده می نمایند، یک خبر خوشایند برای کسانی که میزان فابل توجهی پیاز در روز مصرف می نمایند این است که این نوع سبزی خاصیت ضد سرطانی و از بین بردن عفونت ها را دارد. در برابر میکروب و ایجاد سرطان از بدن مراقبت می نماید و بعلاوه تقویت استخوان یاری می نماید و هم موجب افزایش خون می گردد.

3-نخود فرنگی: یکی دیگر از سبزیجاتی برای تامین آب بدن در تابستان با میوه و سبزیجات بسیار مناسب است نخود فرنگی می باشد، که در فصل گرما برای سلامتی بدن مفید است. اگر در طول هفته نخود فرنگی را در برنامه غذایی خود جای دهید و از حبوبات دیگر هم بهره ببرید، مبتلا شدن به سرطان معده در شما کاهش می یابد. نخود فرنگی برای تقویت استخوان و مفاصل بسیار موثر است و سرشار از ویتامین های ب2، ب1 و ب 3 می باشد.

4-فلفل دلمه ای قرمز: میزان کالری یک فلفل دلمه فقط 32 می باشد و ویتامین ث بدن به وسیله این سبزی جبران می گردد. مصرف فلفل دلمه ای قرمز که سرشار از ویتامین ب 6 و اسید فولیک، می باشد یاری زیادی به بیماران دیابتی و کسانی که مسائل قلبی دارند می نماید.

هر دوی این ویتامین ها باعث کاهش هموسستئین می گردد، این مولکول بسیار خطرناک است و منجر به تخریب رگ های خونی شده و موجب سکته قلبی و سکته مغزی می گردد.

5-کلم بروکلی: کلم بروکلی خواص بی شماری دارد و منبع غنی از آنتی اکسیدان می باشد که مانع از ایجاد سرطان در بدن است. در یک مطالعه، مردانی که در هفته 5 وعده یا بیشتر سبزی جات چیلیایی مانند بروکلی را مصرف می کردند، در یک دوره 10 ساله، 50 درصد کمتر از سایرین به سرطان مثانه مبتلا شدند.

6-اسفناج: این سبزی خاصیت های زیادی برای بدن دارد و یک محافظ برای حفظ سلامتی است. اسفناج منبع غنی از کاروتنوئیدها برای مراقبت از سلامت چشم می باشد. مطالعاتی که صورت گرفته نشان می دهد که اسفناج دارای فلاوونوئید می باشد که، سلول های سرطانی در معده و پوست را کاهش داده و بعلاوه موجب کاهش چشمگیر خطر ابتلای افراد به سرطان پروستات می گردد.

بیماری های قلبی و عروقی از جمله سکته قلبی، سکته مغزی و فشار خون بالا، جزء کشنده ترین بیماری ها در دنیا هستند. در کشور آمریکا، بیماری های قلبی، قاتل شماره یک مردان و زنان است که در سال 2011 بالغ بر 375 هزار نفر مرگ و میر را به خود اختصاص داده است. در هر 40 ثانیه یک نفر در آمریکا دچار عارضه قلبی می گردد. تغییر در سبک زندگی مانند ترک سیگار، ورزش منظم و تغذیه سالم و جلوگیری از کم آبی همگی می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد که پیشگیری از آنها امری ضروری تلقی می گردد.

بیماری های قلبی به عنوان شایع ترین علل مرگ و میر انسان در دنیا شناخته می گردد. ایران 46 درصد کل مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی است که در رأس آنها سکته قلبی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش سالنامه آمارهای جمعیتی سازمان ثبت احوال ایران، در بین مرگ های ثبت شده در سال 1397، بیماری های قلبی و عروقی علت 38.6 درصد مرگ ها در بین ایرانیان بوده است.

به گفته معاون وزیر بهداشت، سالانه بیش از 150 هزار نفر در ایران بر اثر سکته قلبی و مغزی می میرند، در حالی که 80 درصد این سکته ها قابل پیشگیری اند. تغییر در سبک زندگی مانند ترک سیگار، ورزش منظم و تغذیه سالم، همگی می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش دهد که پیشگیری از آنها امری ضروری تلقی می گردد.

اما یک استراتژی در این زمینه وجود دارد که ممکن است شما را غافلگیر کند: کم آبی یا هیدراتاسیون.

کم آبی و به طور جدی نوع مزمن آن برای قلب مفید نیست:

1- کم آبی باعث می گردد که قلب سخت تر کار کند.

کم آبی باعث افت حجم خون و غلیظ شدن آن (بیشتر حجم خون آب است) می گردد. در نتیجه با کاهش حجم خون، فشار خون ما نیز کاهش می باید. به همین علت است که هنگام ابتلا به کم آبی دچار سرگیجه و سردرد می شویم. برای جبران این امر، بدن رگهای خونی را منقبض نموده و ضربان قلب برای حفظ فشار خون افزایش می یابد.

به بیان ساده تر، کم آبی بدن، قلب را وادار می نماید تا خون غلیظتری را به وسیله رگ های خونی ای که منقبض شده اند پمپاژ کند و نتیجه این کار افزایش ضربان قلب است.

2- هیدراتاسیون می تواند خط حمله قلبی را بالا ببرد

طبق مطالعاتی که درباره ارتباط میان کم آبی و خط ابتلا به بیماری عروق کرونر قلبی صورت گرفته است، نوشیدن 5 لیوان آب و یا بیشتر در طول روز، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

در واقع، این مطالعه نشان می دهد که در صورت آب رسانی مناسب به بدن، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونری قلب در مردان 46 درصد و در زنان 59 درصد کاهش می یابد.

یک مطالعه در دانشگاه لوما لیندار در کالیفرنیا نشان داد، زنانی که بیش از 5 لیوان آب در روز می نوشند، نصف آن دسته از افرادی که کمتر از دو لیوان آب می نوشیدند، دچار حمله قلبی شدند. این به این علت است که حفظ اب دربدن، جریان خون را به خوبی کنترل می نماید. کم آبی بدن می تواند جریان خون را کاهش دهد و خطر لخته شدن را افزایش دهد. آب به بهبود و بهتر کردن جریان خون یاری می نماید.

3- کم آبی یک عامل احتمالی بروز سکته مغزی است

سکته مغزی زمانی بروز می نماید که خون نتواند به صورت آزادانه در مغز جاری و منتقل گردد که بسیار خطرناک است. گزارش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حاکی از آن است که روزانه 250 تا 300 نفر در ایران دچار سکته مغزی می شوند و 90 درصد این سکته ها به علت داشتن سبک زندگی نادرست است. سکته مغزی دومین عامل ابتلا به ناتوانی های مغزی در بزرگسالان است.

طبق گفته رئیس انجمن پیشگیری از سکته مغزی ایران بیش از نیمی از افرادی که سکته مغزی می نمایند توانایی های خود را بازمی یابند و شایع ترین عواملی که سبب بروز سکته های مغزی می شوند شامل فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی به ویژه اختلالات ریتم قلب، چربی خون بالا، فشار خون بالا و تنگی عروق گردنی است.

مطالعه ای در سال 2009 نشان داد که بیشتر بیماران سکته مغزی که سالمند و در بیمارستان بستری بودند، اسمولالیته پلاسمایی بالایی دارند. این امر نشانه کمبود خون در رگ است. علاوه بر این، مطالعه دیگری در کشور آمریکا نشان می دهد که کمبود آب بدن در بیمارانی که دچار سکته مغزی شده و در بیمارستان بستری شده اند، شایع است.

منبع: سایت دکتردکتر

سایت پزشکا

سایت دکتر مزارعی

منبع: راسخون
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 951

به "ضروری ترین توصیه ها به بیماران قلبی در فصول گرم سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضروری ترین توصیه ها به بیماران قلبی در فصول گرم سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید