خبرنگاران 13 هکتار زمین در شهرکرد برای مسکن اقدام ملی اختصاص یافت

به گزارش پزشکی مدرن، شهرکرد- خبرنگاران- فرماندار شهرکرد گفت: 13 هکتار زمین در منظریه شهرکرد برای ساخت و اجرای یکهزار و 8 واحد مسکن اقدام ملی اختصاص پیدا کرد.

خبرنگاران 13 هکتار زمین در شهرکرد برای مسکن اقدام ملی اختصاص یافت

جهت دریافت خدمات خرید اینترنتی درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

عبدالعلی ارژنگ روز پنجشنبه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت امسال در نشست با خبرنگاران تاکید نمود: با اختصاص این میزان زمین بخش زیادی از مشکل مسکن جوانان برطرف خواهد شد.

ارژنگ توضیح داد: در طرح احداث 2 هزار و 440 واحد مسکن محرومان مصوب سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به چهارمحال و بختیاری 350 واحد به شهرستان شهرکرد اختصاص داده شد.

وی یادآور شد: از این تعداد تا به امروز 300 واحد مسکونی ساخته شده و در مراحل نهایی قرار گرفته است.

فرماندار شهرکرد گفت: عملیات اجرایی ساخت باند دوم جاده شهرکرد به شلمزار به طول 13.4 کیلومتر با 600 میلیارد ریال اعتبار شروع شده و تا 24 ماه دیگر افتتاح می گردد.

وی گفت: شروع عملیات اجرایی احداث شهرک صنعتی شماره 2 شهرکرد به وسعت 509 هکتار و قرارداد 120 میلیارد ریالی برای زیرساخت های فاز یک این طرح و پیگیری ساخت مجموعه دامپروری وابسته به دانشگاه شهرکرد با 350 میلیارد ریال اعتبار از اقدامات مهم دولت در شهرستان شهرکرد به شمار می رود.

ارژنگ تاکید نمود: تکمیل و بهره برداری از راه آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد تا انتها دولت دوازدهم در دستور کار مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط در سطح ملی و استانی است.

وی اضافه کرد: ساخت کمربندی شمالی شهرکرد 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا انتها امسال بهره برداری می گردد.

فرماندار شهرکرد توضیح داد: جاده کیان به طاقانک با 25 درصد پیشرفت فیزیکی در سال گذشته 12 میلیارد ریال و در امسال 9 میلیارد ریال اعتبار داشته است.

وی یادآور شد: احداث خانه جوان شهرکرد که ساخت آن با 20 میلیارد ریال اعتبار از 2 سال قبل شروع شده و هم اکنون 98 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ارژنگ گفت: مشکل مالکیتی ساکنان مهدیه و اشکفتک در مرکز چهارمحال و بختیاری پس از 40 سال برطرف تداخل شد و براساس آن قرار شده تا سند دانشگاه شهرکرد صادر، ساخت و سازها جزو مستثنیات محسوب و کاربری های عمومی در اختیار دولت گذاشته گردد.

وی گفت: مطالعات برای ارتقای جاده سورشجان به سودجان از فرعی به اصلی، تکمیل و بهره برداری کامل طرح 2 هزار و 300 هکتاری سودجان بخش لاران شهرستان شهرکرد و تکمیل مجتمع فناوران دو شهرکرد از طرح های مهم این شهرستان به شمار می رود.

فرماندار شهرکرد تاکید نمود: در یک سال گذشته 293 طرح با 293 نفر اشتغال زایی از سوی بنیاد برکت در 22 روستای این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد 123 طرح دانش بنیان، 82 طرح کشاورزی، 5 طرح صنایع دستی و گردشگری، 62 طرح خدماتی و 21 طرح در حوزه صنعت، معدن و تجارت است.

وی اضافه کرد: هم اکنون هفت طرح عظیم سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان شهرکرد با سه هزار و 910 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 479 نفر در حال انجام است.

ارژنگ توضیح داد: 78 گلخانه کوچک مقیاس در شهرستان شهرکرد فعالیت دارد که از این تعداد 34 گلخانه با 500 نفر اشتغال زایی در 1.5 سال گذشته راه اندازی شده اند.

وی یادآور شد: مسائل و موانع موجود بر سر راه احداث مجتمع دامپروری شهرهای سودجان، نافچ و مهدیه شهرکرد برطرف شده و عملیات اجرایی ساخت آن ها به زودی شروع می گردد.

فرماندار شهرکرد شناسایی و احیای واحدهای تولیدی راکد را ضروری دانست و گفت: در یکسال گذشته 27 واحد تولیدی زیرمجموعه صنعت، معدن و تجارت، صنایع دستی و گردشگری و کشاورزی در این شهرستان احیا شده است.

وی با اشاره به وجود 9 شهر در شهرستان شهرکرد گفت: از این تعداد 2 شهر سودجان و طاقانک کتابخانه عمومی ندارد و عملیات اجرایی ساخت کتابخانه عمومی نافچ هم به زودی شروع می گردد.

ارژنگ تاکید نمود: هم اینک 127 سازمان مردم نهاد (سمن) و 41 دفتر حزب در شهرستان شهرکرد فعالیت دارد که 14 نمایندگی حزبی از سال 1397 تا به امروز مجوز فعالیت گرفته اند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته از زمان شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: در این مدت اصناف، بازاریان و مردم همکاری و همراهی مطلوبی با مسوولان داشته اند و ضمن ضدعفونی و گندزدایی مکان های عمومی، کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان شهرکرد به دقت صورت گرفته است.

فرماندار شهرکرد به خشک سالی های دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری و خطر نابودی دشت عظیم شهرکرد اشاره و توضیح داد: متاسفانه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اجرای طرح تغذیه مصنوعی این دشت هنوز گام بلندی برنداشته است.

وی یادآور شد: فرمانداری شهرستان شهرکرد در امسال برای اجرای طرح تغذیه مصنوعی دشت عظیم شهرکرد 9 میلیارد ریال اختصاص داده و تمامی زمینه های شروع عملیات اجرایی این طرح آماده و فراهم است.

به گزارش خبرنگاران، همزمان با هفته دولت امسال 262 طرح با دو هزار و 50 میلیارد ریال اعتبار و 448 نفر اشتغال زایی مستقیم در چهارمحال و بختیاری افتتاح و بهره برداری و همچنین 86 طرح عمرانی با سه هزار و 555 میلیارد و 600 میلیون ریال کلنگ زنی می گردد.

از این تعداد افتتاح و بهره برداری 60 طرح با 745 میلیارد و 148 میلیون ریال سرمایه گذاری و اشتغال زایی 99 نفر و کلنگ زنی و 148 میلیون ریال هزینه کلنگ زنی 16 طرح با یکهزار و 213 میلیارد و 52 میلیون ریال مختص شهرستان شهرکرد است.

دوم تا هشتم شهریور به مناسبت سالروز شهادت محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر به عنوان هفته دولت نام گذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 150

به "خبرنگاران 13 هکتار زمین در شهرکرد برای مسکن اقدام ملی اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 13 هکتار زمین در شهرکرد برای مسکن اقدام ملی اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید