خبرنگاران گرما در خوزستان همچنان می تازد

به گزارش پزشکی مدرن، اهواز - خبرنگاران - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:گرمای طاقت فرسا توام با گرد و غبار محلی ، پدیده غالب در شبانه روز آینده در بیشتر مناطق خوزستان خواهد بود.

خبرنگاران گرما در خوزستان همچنان می تازد

محمد سبزه زاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه ها و مدل های خروجی هواشناسی ، با استقرار الگوی تابستانه ، بیشتر مناطق جنوبی و غربی خوزستان دمای 48 درجه بالای صفر را تجربه خواهند کرد.

وی گفت:در شبانه روز گذشته جنوب اهواز با 49.8 و ایذه با 21.2 درجه بالای صفر به ترتیب بیشترین و کمترین درجه دما را در خوزستان داشتند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد:در روزهای آینده شاهد تغییر و نوسان جوی قابل توجه در خوزستان نخواهیم بود.

سبزه زاری اضافه نمود: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده آب های شمال غرب خلیج فارس متلاطم خواهد بود و پیش بینی شده ارتفاع موج تا 1.5متربرسد.

وی از دریانوردان و صیدان خوزستانی خواست در روزهای نخستین هفته آینده به دلیل شرایط نامساعد جوی در خلیج فارس به دریا نروند.

در 2 هفته گذشته بعضی مناطق خوزستان از جمله کلانشهر اهواز به دلیل گرمای شدید و آسیب به شبکه توزیع برق، با خاموشی رو به رو بود.

شرکت های توزیع نیروی برق خوزستان و اهواز از شهروندان درخواست کردند مصرف برق خود را مدیریت نمایند و در ساعات پیک ، از وسایل پرمصرف برقی استفاده ننمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 104

به "خبرنگاران گرما در خوزستان همچنان می تازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گرما در خوزستان همچنان می تازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید