خبرنگاران روسیه: سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بی ثمر است

به گزارش پزشکی مدرن، مسکو - خبرنگاران - نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، سیاست فشار حداکثری آمریکا در خصوص ایران را بی ثمر و غیرسازنده خواند.

خبرنگاران روسیه: سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بی ثمر است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین روز چهارشنبه در توئیتی خطاب به مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا نوشت: سیاست فشار حداکثری ضعف، بی ثمری و غیرسازنده بودن خود را نشان داد.

وی از پمپئو سوال کرد: 12 شرطی که شما برای ایران معین نموده بودید، کجاست؟

اولیانوف اضافه نمود: اما وزیر خارجه سابق آمریکا می خواهد جانشین وی و دولت جدید آمریکا در همان جهت با نتایج مشابه و قابل پیش بینی حرکت کند.

رسانه انگلیسی زبان عرب نیوز روز چهارشنبه در توئیتی با اشاره به مصاحبه پمپئو نوشت: دولت جو بایدن (رئیس جمهوری آمریکا) از خود ضعف نشان می دهد و ایران می داند که چگونه از ضعف های واشنگتن استفاده کند.

هم زمان با شروع تشدید تحریم های آمریکا علیه ایران در دوره ترامپ، مایک پمپئو برای کاهش فشار های حداکثری 12 شرط گذاشته بود که گنجاندن برنامه موشکی و نقش منطقه ای ایران در مذاکرات جدید و همچنین تغییر بعضی بند های برجام برای دائمی کردن محدودیت های غنی سازی در ایران، مهمترین شروط بودند

اولیانوف روز دوشنبه در توئیتی نوشته بود که آمریکا باید به سیاست فشار حداکثری در خصوص ایران انتها دهد.

به گزارش خبرنگاران، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین در این توئیت با یادآوری اینکه آمریکا پیامهایی با مضمون آمادگی برای گفت و گو به منظور احیای برجام می فرستد، نوشت: از این اقدام فقط می توان استقبال کرد زمان آن فرا رسیده است که به سیاست بی معنی فشار حداکثری در خصوص ایران انتها داده گردد و شرایط برای فعالیت مناسب معامله هسته ای به عنوان بخش مهم نظام عدم انتشار سلاح هسته ای را تامین کرد.

سیاست فشار حداکثری آمریکا در خصوص ایران دو سال پیش با خروج واشنگتن از برجام با طرح ادعای واهی نقض برجام ازسوی تهران شروع شد و به شکست این طرح انجامید که یکی از نتایج این طرح ضدایرانی ناکامی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و منزوی شدن آمریکا در سطح بین المللی بود.

نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین، امروز در توئیت دیگری یادآوری کرد که 140 قانونگذار آمریکایی از دو حزب این کشور از دولت آمریکا خواستند تا با ایران معامله جامعی را امضا کند که نه فقط برنامه هسته ای بلکه موشکی این کشور و سیاست تهران در منطقه را دربربگیرد.

وی با انتقاد از این درخواست قانونگذاران آمریکایی نوشت: همه در یک بطری کوچک گنجانده شده است که یک پدیده معمول در این کشور و دور از واقعیت است.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 4 اردیبهشت 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 614

به "خبرنگاران روسیه: سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بی ثمر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بی ثمر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید