بومی سازی طرح های تحقیقاتی با مشارکت دانش بنیان ها

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، محمدولی علاءالدینی، با بیان اینکه صندلی شرکت های دانش بنیان و واحدهای تحقیقاتی در اجرای پروژه های حوزه صنعت آب و برق مهم و حیاتی است و به این موضوع در بخش های مختلفِ کتاب پای فردا بر شانه های امروز نیز اشاره شده است، گفت: ساتکاب به عنوان یکی از پنج شرکت مادرتخصصی وزارت نیرو، تا کنون بیشترین سهم را در حمایت از بخش خصوصی و دانش بنیان ها و استفاده از ظرفیت آنها در توسعه صنعت آب و برق و اتصال به فناوری های نوین در این عرصه و توسعه مالی داشته است.

بومی سازی طرح های تحقیقاتی با مشارکت دانش بنیان ها

وی درباره سهم شرکت های دانش بنیان در این زمینه شرح داد: رشد این صنایع در کشور تا به امروز با استفاده از ظرفیت بسیاری از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ در کشور عملیاتی شده و این امر در راستای انتقال مأموریت از سوی وزارت نیرو، بومی سازی فناوری های نوین و حمایت از ساختِ داخل صورت گرفته و به این ترتیب بسیاری از نیازهای داخلی کشور رفع می گردد.

علاءالدینی با اشاره به اینکه فراوریات صنعت آب و برق در کشور بدون وقفه، با اتکا به دانش و صنعت و تجهیزاتی است که مطابق با فناوری روز دنیاست، اظهار کرد: ساتکاب از هرگونه ایده و طرح نوآورانه در صنعت آب و برق با هدف حمایت از این شرکت ها و توسعه مالی در قالب فراهم آوردن بستر لازم برای تعامل با بخش های مورد نظر، حمایت می نماید.

مدیرعامل ساتکاب ابراز امیدواری کرد، با اجرای طرح ها و ایده های نوآورانه و استفاده از ظرفیت دانش بنیان ها و نخبگان داخلی، شرایط صرفه جویی و بهینه سازی از منابع موجود، فرصت افزایش درآمدزایی در این صنایع را ایجاد کنیم.

این مقام مسئول صرفه جویی حاصل از به کارگیریِ خدمات، محصولات و فناوری های نوین در این عرصه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ساتکاب در صدد است تا با استفاده حداکثری از پتانسیل های موجود، بیشترین بهره وری را از تجهیزات و فناوری های جدید و همچنین نیروی انسانی نخبه بخش خصوصی در صنعت آب و برق داشته و به تأمین نیازهای داخلی در صنعت آب و برق و توسعه صادرات در این زمینه بپردازد.

به گفته این مقام مسئول امضای یادداشت تفاهم بین شرکت مادر تخصصی ساتکاب و دانشگاه شهید بهشتی در روزهای پایانی سال گذشته نیز، در راستای حمایت از فراوری داخلی و با هدف توسعه همکاری های آموزشی، پژوهشی و توسعه فناوری با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه آب و برق و نیل به توسعه مالی منعقد شد. بر همین اساس، زمینه امید شرکت های دانش بنیان و تحقیقاتی با حمایت ساتکاب و دانشگاه بهشتی و عملیاتی شدن آن در سال آینده افزایش یافته و استفاده از تکنولوژی های نوین، صرفه جویی هایی را به دنبال دارد که با هزینه ساخت نیروگاه ها برابری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 715

به "بومی سازی طرح های تحقیقاتی با مشارکت دانش بنیان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی طرح های تحقیقاتی با مشارکت دانش بنیان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید