اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت

به گزارش پزشکی مدرن، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت اجرا شده است.

اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت

مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار کرد: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی، پروژه تجهیز و ساماندهی سیستم روشنایی و بعلاوه ارتقای سیستم حفاظتی و ایمن سازی دوربین های مداربسته موزه باستان شناسی جیرفت به سرانجام رسید.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان هدف از این اقدام را حفاظت بیشتر از اشیای تاریخی موزه باستان شناسی جیرفت عنوان نمود و اضافه نمود: هم اکنون در این موزه 386 شی و ظروف کنده کاری شده تاریخی وجود دارد که قدمت بیشتر آنها به هزاره سوم قبل از میلاد مسیح و تعدادی نیز به دوره پارت ها، اشکانیان و اسلامی بر می شود.

وی با اشاره به اینکه اشیای به نمایش درآمده در موزه باستان شناسی جیرفت از حفاران غیرمجاز و تعدادی نیز از کاوش های اجرا شده در تپه باستانی کنار صندل این منطقه کشف شده ، بیان نمود: اغلب این اشیا از جنس سنگ صابون، سفال و مفرغ است.

شفیعی اعلام کرد: موزه باستان شناسی جیرفت همه روزه به غیر از روزهای دوشنبه از ساعت 9 الی 18 به صورت یکسره برای بازدید گردشگران و علاقمندان دایر است.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 964

به "اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت" امتیاز دهید

1 کاربر به "اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام پروژه تجهیز سیستم روشنایی موزه باستان شناسی جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید