قول ایجاد موزه در قلعه گبری و بازارچه صنایع دستی در ری

به گزارش پزشکی مدرن، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، قول ایجاد موزه در قلعه گبری و بازارچه صنایع دستی در ری مطرح شد.

قول ایجاد موزه در قلعه گبری و بازارچه صنایع دستی در ری

وزیر میراث فرهنگی خاتمه هفته گذشته به بازدید از اماکن تاریخی شهرری رفت. او در این بازدید از میراث برجا مانده در شهر باستانی ری تماشا کرد و تاکید داشت که تهران به قطب گردشگری تبدیل گردد. در این میان ری هویت و شناسنامه تهران است.

ضرغامی بعلاوه در بخشی از صحبت های خود به این نکته اشاره نمود: برخلاف افرادی که تصور می نمایند میراث فرهنگی مانع توسعه است، اتفاقا این انباشته تجربه، برترین مقوم توسعه است و باید از آن استفاده کنیم.

قول ایجاد بازارچه صنایع دستی در ری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در برنامه بازدید از اماکن متبرکه و تاریخی شهرری در سالن اجتماعات شیخ صدوق گفت: قول می دهم بازارچه دائمی برپا می کنیم تا هنرمندان فعال در شهرری بتوانند در این بازارچه محصولات خود را عرضه نمایند. بعلاوه قصد داریم در نمایشگاه های دیگر فضایی برای هنرمندان صنایع دستی باز کنیم.

ضرغامی بعلاوه پیرو برخی صحبت ها درباره حریم آثار تاریخی هم گفت: بناهای تاریخی حریمی دارند و در برخی اماکن این حریم رعایت نشده است. میراث فرهنگی وظیفه دارد به حفظ حریم ها توجه کند. در جاهای دیگر یاری هایی پیدا کردیم که یا در حوزه ابنیه است یا در حوزه کشاورزی. در حوزه کشاورزی مسائل حل شد و مصوبه ای از دولت گرفتیم که هر جا زمین های کشاورزان در حوزه و حریم میراث فرهنگی قرار میگیرد، وزارت کشاورزی زمین دیگری در همان محدوده به آنها بدهد تا بتوانند کارشان را ادامه دهند.

افتتاح پایگاه ملی ری

ضرغامی در این بازدید پایگاه ملی محوطه باستانی ری را نیز افتتاح کرد و گفت: امیدوارم با تبلیغاتی که روی این مجموعه صورت خواهد گرفت، آرام آرام جز برنامه های همیشگی گردشگران قرار بگیرد.

او بعلاوه درباره ساخت و سازهای اطراف محوطه بی بی شهربانو گفت: برخی از خدمات مورد احتیاج مردم با برخی محدودیت های ما ترکیب شده و با توجه به اینکه به محیط زیست این منطقه آسیب رسانده است، باید طرح جدیدی برای کل منطقه میراث فرهنگی ری طراحی کنیم که حداقل جلوی آسیب بیشتر به محوطه بی بی شهربانو را بگیریم و در آینده امکانات جایگزین پیدا کنیم. این منطقه یک منطقه خاص است و گردشگری زیارتی و مذهبی بسیار مهمی دارد. چندین بقاع متبرکه نیز در آن وجود دارد و باید برایش یک برنامه ریزی ویژه داشته باشیم تا بتوانیم در درازمدت آن را ساماندهی کنیم.

سفر به جنوب کشور

ضرغامی از سفر به جنوب کشور و بازدید از چند کروز اطلاع داد و گفت: مهمترین مسئله گردشگری دریایی سوخت شناورهای تفریحی و تفریح است که مشکل آن حل شده و برای اولین بار سوخت شناورهای گردشگری به صورت یارانه ای پرداخت می گردد. امروز وزارت نفت همکاری خوبی با ما دارد و آیین نامه اش را که مربوط به ماده 100 قانون پنج ساله ششم بود، در دولت تصویب کردیم که بندهای خوبی از جمله سوخت یارانه ای دارد. بخش زیادی از گردشگری دریایی از قایق های تفریحی تا شناورهای بزرگ 300 نفره الان در حال برنامه ریزی هستند. در آینده نزدیک به جنوب میروم و چند کروز که الان در اختیارمان هستند، از نزدیک آنالیز می کنم. در تلاشیم تا برای زمان برگزاری جام جهانی در قطر بتوانیم آنها را به درستی تجهیز کنیم.

امضای دو تفاهم نامه

در کنار این بازدیدها وزیر میراث فرهنگی دو تفاهمنامه نیز امضا کرد. تفاهم نامه ایجاد موزه بزرگ ری در قلعه گبری میان فرمانداری، شهرداری، آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان تهران امضا شد.

تفاهم نامه ساماندهی چشمه علی، آزادسازی حریم نیز بین شهرداری منطقه 20 و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران به امضا رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1173

به "قول ایجاد موزه در قلعه گبری و بازارچه صنایع دستی در ری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول ایجاد موزه در قلعه گبری و بازارچه صنایع دستی در ری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید