جاذبه های گردشگری رم ، بازدید از مرکز بی نظیر ایتالیا

به گزارش پزشکی مدرن، در این مطلب از سفر به رم، مرکز ایتالیا برایتان می گوییم، از جاذبه های گردشگری رم و جاهای دیدنی رم. سفر به رم، مرکز بی نظیر ایتالیا می تواند یکی از خاطره انگیز ترین و به یاد ماندنی ترین تجربه های شیرین زندگی شما باشد. بخصوص اگر بدانید که قرار است با چه چیزهایی روبرو بشوید، مکان هایی که همگی جزو جاذبه های گردشگری رم و جاهای دیدنی رم هستند. این شهر که سرشار از مکان های تاریخی بی نظیر و معماری باستانی فوق العاده چشم نواز است، بعلاوه به دلیل وجود کشور واتیکان (کوچک ترین کشور دنیا که درون شهر رم واقع شده است) یکی از مذهبی ترین شهر های توریستی برای مسیحیان در سرتاسر دنیا به شمار می رود. برای شناخت بیشتر جاذبه های گردشگری شهر رم با خبرنگاران همراه باشید تا هنگام سفر به این شهر، به برترین وجه از زمان خود بهره ببرید.

جاذبه های گردشگری رم ، بازدید از مرکز بی نظیر ایتالیا

چرا به رم سفر کنیم ؟

آیا واقعا احتیاجی به پرسیدن این سوال هست !؟ یک شهر 3000 ساله باستانی که در هر گوشه آن، شکوه و جلال معماری رنسانس که همگی جزوی از جاذبه های گردشگری رم و جاهای دیدنی رم هستند به چشم می خورد، تعداد جاهای دیدنی رم، آن آنچنان زیاد است که در یک آخر هفته کوتاه، پیروز به بازدید از همه این دیدنی های خارق العاده نمی شوید و آنقدر پیتزا، پاستا و لازانیای اصل ایتالیا برای خوردن وجود دارد که سوخت مورد احتیاج شما برای بازدید از جاذبه های فراوان این شهر تامین می گردد. آیا همین دلایل برای سفر کردن به رم ، مرکز بی نظیر کشور ایتالیا کافی نیست!؟

در رم چه کنیم !؟

اینکه در سفر به رم، از کجا آغاز کنید خیلی بدیهیست و انجام ندادن آن بسیار سخت است و مطمئنا شما هم نمی خواهید تجربه انجام دادن آن را از دست بدهید. پیشنهاد ما این است. صبح زود به موزه های واتیکان Vatican Museums بروید، به خانه مصنوعات و کارهای هنری اجرا شده به وسیله پاپ ها در طول سال های متمادی. و سعی کنید قسمتی از روز خود را با گشت زدن در سالن های این موزه و دیدنی این آثار هنری بگذرانید. مجسمه های بسیار زیبای این موزه مانند امپراطورهای رومی در یک ردیف چیده شده اند، اما این نقاشی های آب رنگ و نقاشی های دیواری روی دیوارها و سقف ها هستند که همه توجهات را به سو خود جلب می نمایند. گالری شگفت انگیز نقشه ها Gallery of Maps که در قرن شانزدهم میلادی به وسیله پاپ گرگوری هشتم ساخته شده است، وسعت آموزش جغرافی در آن موقع را بخوبی به نمایش می گذارد و اتاق های رافائل Raphael Rooms نمایانگر آشوب رنگ ها هستند. اما مهم ترین بخش این موزه، به طور قطع، بخش میکل آنژ Michelangelos Sistine Chapel می باشد و بهتر است همان ابتدا و بطور مستقیم و قبل از این که خیلی شلوغ گردد به این قسمت بروید تا از آثار فوق العاده آن بازدید کنید. کلیسای سنت پیتر St Peters Basilica با معماری داخلی بی نظیرش در نزدیکی همین موزه قرار گرفته است.

واتیکان رم

کلیساهای کوچکتر شهر رم که بعضی از بیرون ، بسیار معمولی به نظر می آیند و در خیابان های خیلی مهم و قابل توجه شهر قرار ندارند نیز ارزش دیدن دارند. یکی از برترین آنها، کلیسای سن کارلو آل کورسو San Carlo al Corso می باشد که در یکی از اصلی ترین خیابان های مخصوص خرید در شهر رم ایتالیا به نام ویا دل کورسو Via del Corso واقع شده است. این خیابان به میدان پیازا دل پوپولو Piazza del Popolo ختم می گردد که دارای دو کلیسای مهم از جمله کلیسای برجسته سانتا ماریا دل پوپولو Santa Maria del Popolo می باشد. آنقدر گالری های هنری منحصر بفرد در این شهر وجود دارد که هنر دوستان را واقعا از خود بیخود می نماید. یکی از مهم ترین این گالری ها، گالری Galleria Borghese می باشد که در یک ویلای مجلل درون یک پارک بسیار زیبا واقع شده است. ور در آخر این که اصلا لازم نیست یک تاریخ شناس باشید تا از دیدنی ویرانه های حیرت آور کولسیوم Colosseum ، تالارهای رومی Roman Forum و تپه باستانی پلتین هیل Palatine Hill شگفت زده شوید. در عین حال، معبد باستانی پانتئون نمایی بی همتا از معماری رومی در معرض دید گردشگران می گذارد و اثر تاریخی ویتوریانو Vittoriano که برای یادبود روز اتحاد و یکپارچه شدن کشور ایتالیا ساخته شده است می تواند در سفر به رم ایتالیا، شما را وادار کند که ساعت ها با دهان باز بایستید و شکوه بی نظیر آن را دیدن کنید.

کجا اقامت کنیم ؟

در سفر به رم اگر برنامه ریزی نموده اید که زمان قابل توجهی را به گشت و گذار در واتیکان بگذرانید، مهمان سرای تازه Gran Meliá Rome Villa Agrippina که در یک ساختمان صومعه (سازه ای که راهب های مسیحی در آن زندگی می نمایند، و به عبادت خدا می پردازند) قرار گرفته است، می تواند انتخابی بسیار سودمند و آسان باشد. در قلب شهر رم ایتالیا، بالای پله های اسپانیایی Spanish Steps، هتل هاسلر Hotel Hassler یک انتخاب کلاسیک است که در برترین مکان ممکن واقع شده است. مهمان سرای Crossing Condotti یک خانه روستایی بسیار جالب و در عین حال مقرون به صرفه قیمت با شش اتاق و یک آشپزخانه مشترک است که در قلب منطقه خرید شهر رم ایتالیا قرار گرفته است. هتل Campo de Fiori معماری قدیمی دارد و در عین مقرون به صرفه بودن در مرکز شهر، نزدیک به میدان اصلی شهر و بازار قدیمی مشهور رم ایتالیا واقع شده است. این بازار برترین محصولات طبیعی شهر از کنگر فرنگی تا مارچوبه، توت فرنگی و قارچ را برای فروش عرضه می نماید. بنابراین قبل از سفر، هتل های رم را به خوبی بشناسید.

در رم چه بخوریم و چه بنوشیم ؟

اگر علاقمندید یک تراتوریای کلاسیک و با کیفیت (یک نوع رستوران متفاوت ایتالیایی که در آن هیچ گونه منویی وجود ندارد و بسیار مقرون به صرفه است) را تجربه کنید، رستوران 34 Restaurant 34 برترین انتخاب ممکن است. این رستوران دور میدان پیازا دی اسپانیا Piazza di Spagna قرار گرفته است و گردشگران و مردم محلی مرتبا در آن غذا صرف می نمایند. بار آنتیکو انوتکا Antico Enoteca که در آن نزدیکی قرار گرفته است نیز همین گونه است. اگر دوست دارید در جای شیک تری غذا صرف کنید، رستوران ایماگو Imàgo در بالای پله های اسپانیایی Spanish Steps غذاهای درجه یک فوق العاده و نمایی بی نظیر از شهر رم ایتالیا را به شما ارائه می نماید. اما گزینه ای که از همه نظر برترین انتخاب به شمار می رود، رستوران روسکیولی Roscioli می باشد که دارای یک فروشگاه غذاهای آماده، یک نانوایی و یک رستوران بسیار خوب است که گوشت فوق العاده و پنیر خوب را به همراه نوشیدنی های محبوب و مزه های خوش طعم به مشتریان خود ارائه می نماید. بنابراین بهتر هست از قبل، رستوران های رم را به خوبی بشناسید.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1233

به "جاذبه های گردشگری رم ، بازدید از مرکز بی نظیر ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری رم ، بازدید از مرکز بی نظیر ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید