آیا وزیر خارجه سوئیس حامل پیامی از سوی آمریکا است؟

به گزارش پزشکی مدرن، یک کارشناس مسائل استراتژیک معتقد است که ترامپ به دنبال واسطه تراشی برای کاهش تنش با ایران است چراکه نگران انتخابات است.

آیا وزیر خارجه سوئیس حامل پیامی از سوی آمریکا است؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، عبدالرضا فرجی راد کارشناس مسائل بین الملل با حضور در کافه خبر، خبرنگاران، درباره سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران گفت: بنا بر گفته وزیر خارجه سوئیس، کشورها به دنبال این هستند که امریکا حداقل تبادل نظر را با ایران داشته باشد با این هدف که تا انتخابات امریکا تنش ها را کم نمایند. نگاه و مذاکرات طرف سوئیسی این است که دو طرف تنش مقداری مسائل را به صورت خاص ببیند تا تنش ها کمتر گردد. تماس پمپئو با وزیر خارجه سوئیس حاکی از نگرانی ترامپ است.

این کارشناس در ادامه با تاکید بر نگرانی عمیق ترامپ از نتایج انتخابات و کوشش بی وقفه برای کشاندن ایران به میز مذاکره گفت: ترامپ نگران این است که قبل از انتخابات اتفاقی بیفتاد و این حادثه سبب گردد که روی نتایج اثر منفی بگذارد امریکایی ها کوشش می نمایند که در این 60 روز با واسطه های که می تراشند به دنبال این هستند که هم دستاوردی بسازند هم جلوی اتفاقات را بگیرند.این فشار ها به خاطر مذاکره است، اما بعید است که مقامات ایرانی هر تبادل نظریی را بپذیرند.

وی درباره پیشنهاد کشورهای دیگر برای میانجیگری گفت: اقای لاوروف صحبتی کردند که روسیه اماده است بین ایران و امریکا زمینه تبادل نظر را فراهم کند قبل از ان هم سخنگوی کرملین گفت در مذاکراتی که تلفنی بین پوتین و ترامپ صورت گرفته صحبت ها امیدوار نماینده بوده است.

اقای پوتین صحبتی نموده و انها گفتند که امیدوار نماینده بوده است اما معنای آن این نیست که ایران بپذیرد که مذاکره ای صورت بگیرد نزدیک انتخابات امریکا است روس ها دارند کوشش می نمایند یاری نمایند به ترامپ در مقابل بایدن اگر روس ها بتوانند کاری نمایند که دو طرف یک مقدار یکدیگر را درک نمایند به نفع روسیه و ترامپ است چون دستاورد برای ترامپ تلقی می گردد و ترامپ می تواند دستاورد خود را به رای دهندگان بفروشد.

فرجی راد در نهایت اضافه کرد: هم صحبت لاوروف و هم کرملین بعد از مذاکره تلفنی پوتین با ترامپ که گفت امیدوار نماینده است و هم سفر وزیر خارجه سوئیس که آنها به دنبال این هستند تا راهی را باز نمایند و تنش ها کم بگردد یکی منافع خود را می بینند یکی مثل سوئیس وظیفه می داند که ممکن است امریکایی ها انها را مجاب نموده باشند ..

البته در داخل کشور مقامات شرط گذاشتند که اگر امریکا برگردد به برجام و تحریم ها را لغو کند در قالب 5 بعلاوه یک می تواند مذاکره کند اگر بتوانند این شرط را عملیاتی نمایند طبیعی است که در کشور تصمیماتی گرفته گردد ولی تا زمانی که آنها بخواهند تحریم ها را افزایش بدهند همانطور که پالایشگاه ابادان را تحریم کردند فکر نمی کنم کاری از پیش برود،اب در هاون کوبیدناست. امریکا باید برگردد به برجام و تحریم ها را بردارد و مانند دیگر کشورهای عضو برجام مذاکره کند.

مشروح این تبادل نظر منتشر خواهد شد...

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 251

به "آیا وزیر خارجه سوئیس حامل پیامی از سوی آمریکا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا وزیر خارجه سوئیس حامل پیامی از سوی آمریکا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید