آموزش و فرهنگ سازی، حلقه مفقوده استفاده از بلاکچین

به گزارش پزشکی مدرن، وبینار آنالیز کاربرد فناوری بلاکچین در زنجیره تأمین مالی و زنجیره ارزش به طور مشترک میان کمیسیون بازار پول و سرمایه و کمیسیون صنایع اتاق ایران برگزار گردید. در این نشست که علاوه بر ابوالفضل روغنی گلپایگانی و محسن حاجی بابا روسای دو کمیسیون، نمایندگان تشکل های مالی و نیز سایر اعضای کمیسیون های تخصصی اتاق ایران حضور داشتند، بر ضرورت آموزش و فرهنگ سازی در استفاده از بلاک چین تأکید شد.

آموزش و فرهنگ سازی، حلقه مفقوده استفاده از بلاکچین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پیمان مولوی دبیر کل انجمن اقتصاددانان ایران در ابتدای این نشست به ارائه بعضی شرحات درباره مفهوم بلاک چین پرداخت. طبق شرحات او و به زبان ساده، بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است. تفاوت آن با سیستم های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته می گردد. با استفاده از رمزنگاری و توزیع داده ها، امکان هک، حذف و دست کاری اطلاعات ثبت شده، تقریباً از بین می رود.

مفهوم بلاک چین اولین بار با پیدایش بیت کوین به وجود آمد و پادشاه ارزهای دیجیتال از این راه حل برای ذخیره اطلاعات مربوط به دارایی کاربران بهره برد.

او بر این باور است که به رغم اهمیت بلاک چین در زنجیره تأمین اقتصادی در کشورهای جهان اما هنوز درک دقیقی از این مفهوم در کشور وجود ندارد. مولوی همچنین نبود شفافیت را یکی دیگر از مهم ترین چالش های بلاک چین در کشور دانست و در این زمینه خواهان توسعه این مفهوم به ویژه از سوی اتاق های بازرگانی شد.

بعدازآن، محمدرضا قدوسی کارشناس رمز ارز و ارز دیجیتال شرح داد: بلاک چین در شرایطی به وجود آمد که اعتماد به روش های سنتی در تجارت از بین رفت و یک سیستم و نظام جای این روش ها ابداع شد.

طبق شرحات قدوسی، اعتماد به انجام تراکنش های صحیح و اعتماد زدایی به انجام تعهدات، دو مزیت اصلی بلاک چین ها به شمار می فرایند. ضمن اینکه منجر به ایجاد جریان اطلاعات شفاف نیز می شوند.

با ارایه شرحات او درباره نحوه استفاده و ارزش بلاک چین ها، حاضران در این نشست به این نکته اشاره کردند که آموزش و فرهنگ سازی دو فاکتور مهمی هستند که باید برای استفاده از این رمزارزها مورد توجه قرار گیرند.

در همین زمینه، سادینا آبایی نایب رئیس کمیسیون احداث، خدمات فنی و مهندسی اتاق ایران اظهار کرد: علی رغم اینکه اقتصاد پلتفرمی زیرشاخه صنعت است اما متاسفانه هنوز نتوانسته ایم این اقتصاد را جا بیندازیم.

او آماده سازی زیرساخت های فنی، اجتماعی و فرهنگی بلاک چین ها را مهم ترین اولویت در شرایط فعلی بیان کرد و همچنین بر ضرورت آشنایی کسبوکار با این فناوری به صورت تخصصی تاکید نمود.

فایل ارائه شده توسط این کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال را که شامل شرحات ساختار و چگونگی عملکرد بلاک چین است می توانید ازاینجا دانلود کنید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 537

به "آموزش و فرهنگ سازی، حلقه مفقوده استفاده از بلاکچین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و فرهنگ سازی، حلقه مفقوده استفاده از بلاکچین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید