پیمان بوکوحرام با گروه تروریستی داعش و نگرانی ناظران

به گزارش پزشکی مدرن، اعضای گروه بوکوحرام چند هفته پس از کشته شدن رهبر این گروه با شاخه گروه تروریستی داعش در غرب آفریقا پیمان بستند.

پیمان بوکوحرام با گروه تروریستی داعش و نگرانی ناظران

از رویترز، در ویدئویی که منتشر شده، گروهی از نیروهای بوکوحرام در نیجریه پیوستن خود به گروه تروریستی داعش را اعلام می نمایند.

این تصاویر نگرانی ناظران از افزایش نفوذ گروه تروریستی داعش به بوکوحرام در شمال شرق نیجریه پس از مرگ ابوبکر شکائو در ماه گذشته را افزایش می دهد.

اما تعدادی دیگر از ناظران معتقدند همه اعضای گروه بوکوحرام حاضر به پیوستن به داعش نخواهند بود.

دو گروه داعش و بوکوحرام در چند سال گذشته با یکدیگر جنگیده اند و اگر گروه تروریستی داعش بتواند نیروهای بوکوحرام را جذب کند، این گروه می تواند به حملات خود علیه ارتش نیجریه متمرکز گردد.

سازمان ملل در هفته جاری گفت که به علت حملات گروه بوکوحرام و بحران انسانی ناشی از آن در دوازده سال گذشته در نیجریه، نزدیک به 350 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

در این ویدئو که به وسیله رسانه وابسته به گروه تروریستی داعش فراوری شده است صدها فرد مسلح را نشان می دهد که در مقابل دوربین با داعش پیمان می بندند.

به اعتقاد وینسنت فوچر یک کارشناس جنگ در مرکز ملی فرانسه برای تحقیقات علمی، این ویدئو به این معنی بوده که گروه تروریستی داعش در حال بدست گرفتن کنترل در نیجریه است.

با این وجود، بولاما بوکارتی یک تحلیل گر ارشد در موسسه تونی بلیر برات تغییر جهانی این ویدئو را تبلیغاتی دانست و گفت هیچ یک از رهبران شناخته شده بوکوحرام در آن حضور ندارند.

بوکوحرام از سال 2009 در منطقه برونو نیجریه قدرت گرفته و هزاران نفر را طی حملات خود کشته است. این گروه بعلاوه در کشورهای همسایه نیجریه یعنی چاد، نیجر و کامرون هم فعال است.

منطقه تحت کنترل این گروه در سال های اخیر کوچکتر شده است. پیش از این گزارش هایی از انشعاب در این گروه هم منتشر شده بود.

با این حال این گروه تروریستی همچنان در نیجریه فعال بوده و ارتش نیجریه نتوانسته است آن را شکست دهد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 759

به "پیمان بوکوحرام با گروه تروریستی داعش و نگرانی ناظران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمان بوکوحرام با گروه تروریستی داعش و نگرانی ناظران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید