پیمانکاران نااهل خلع ید می شوند؛ افتتاح 2 میلیون و 450 هزار واحد مسکن مهر در کشور

به گزارش پزشکی مدرن، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیمانکاران نااهل باعث تخلف در واحد های مسکن مهر می شوند که آن ها را خلع ید می کنیم.

پیمانکاران نااهل خلع ید می شوند؛ افتتاح 2 میلیون و 450 هزار واحد مسکن مهر در کشور

به گزارش خبرنگار، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید در نشست خبری امروز (پنجشنبه) خود در حاشیه مراسم بهره برداری از واحد های مسکن مهر با بیان اینکه افتتاح عظیمی امروز در شهر پردیس با دستور رئیس جمهور صورت گرفت که یکی از عظیم ترین افتتاح های مسکن مهر در طول سال های گذشته بوده است، گفت: امروز 14 هزار واحد در شهر جدید پردیس به بهره برداری رسید که مجموع واحد های افتتاح شده در پردیس را به 60 هزار واحد رساند.

او ادامه داد: تمامی دستگاه های خدمات رسان برای تحقق و بهره برداری از این پروژه نقش بسیار موثری داشته و در سال های گذشته هم با وجود مسائل بسیار زیادی در حوزه تامین تجهیزات داشته ایم، اما توانسته ایم با همکاری همه جانبه این دستگاه واحد ها را به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول توضیح داد: ساخت مسکن مهر در 10 استان کشور به سرانجام رسیده و تعهد واحد های مسکن مهر و مجموع افتتاح های ما به 2 میلیون و 45 هزار واحد رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: 150 هزار واحد باقی مانده که 100 هزار واحد آن فاقد متقاضی است و در بسیاری از شهر ها نیز هم اکنون ما با مشکل نبود متقاضی در واحد ها روبه رو هستیم و از سوی دیگر پروژه هایی هم درگیر فرآیند قضایی هستند که باعث شده سرعت در تحویل واحد ها کند گردد.

او با بیان اینکه 50 هزار واحد دیگر در تعهد دولت است که در اسرع وقت باید به متقاضیان تحویل داده گردد، گفت: تمامی واحد ها با تکمیل زیرساخت ها به متقاضیان تحویل داده می گردد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید با بیان اینکه مجموعه اقدامات واحد های مسکن ملی در شهر های جدید که امروز به بهره برداری رسیده است 120 هزار واحد است، اضافه نمود: 52 هزار واحد آن در مقاطع گذشته شروع شده و 68 هزار واحد هم در برنامه امروز به دستور رئیس جمهور کلید خورد که بخشی از آن ها به وسیله ثبت نام متقاضیان و بخش دیگر به وسیله مشارکت شروع شده است.

طاهرخانی اظهار کرد: پیش از این هم تفاهم نامه ای با نیرو های مسلح و فرهنگیان مبادله شده که از این طریق واگذاری های گروهی در قالب تعاونی ها شروع می گردد و در مجموع در بسیاری از شهر ها 120 هزار واحد شروع شده و مابقی هم در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون پیشرفت واحد های مسکن مهر با همکاری تمامی دستگاه ها بسیار موثر بوده است گفت: در گذشته برای تهیه و تکمیل زیر ساخت ها با مشکل روبرو بوده ایم که با همکاری دستگاه های مختلف این مسائل برطرف شده است.

او ادامه داد: واحدهای مسکن ملی در بین واحد های مسکن مهر و واحد های خود شهر ها ساخته شده و از سوی دیگر بخشی از آن ها هم در بافت های فرسوده در حال ساخت است.

طاهرخانی بیان نمود: خدمات پایه در طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد و تمرکز ما بر روی ساخت این واحد ها با بهترین کیفیت است به طوری که آب و سایر مسائل را تأمین خواهیم کرد.

او توضیح داد: واحد های مسکن ملی نیازمند کار های زیرساختی است که در این طرح با توجه به آنکه واحد ها کوچک کوچک است امیدواریم سرعت اجرای واحد ها افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص آورده متقاضیان هم گفت: هر متر مسکن ملی 2 میلیون و 700 هزار تومان است که ممکن است این مقدار کمی بالا یا پایین برود.

طاهرخانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران درباره نحوه تحویل واحد های مسکن مهر و اشکالاتی که در تحویل واحد های مسکن مهر رخ می دهد هم گفت: این اشکالات عمومی نیست و پیمانکاران متخلف خلع ید خواهند شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه هفته گذشته در پرند مسئله ای در تحویل واحد ها ایجاد شده بود که این پیمانکار هم اکنون در مرحله خلع ید است گفت: فرآیند نظارت وجود دارد و سیستم قضایی در این بخش نظارت می نماید به طوری که کیفیت کار مسکن مهر در بسیاری از شهر ها مورد تایید بوده است.

او ادامه داد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و همچنین وزیر راه و شهرسازی به طور مدام اعلام نموده اند که واحد ها باید بدون هیچ نقصی به متقاضیان تحویل داده گردد و پیمانکاران موظف هستند که این مسائل را برطرف نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: متاسفانه بعضی از پیمانکاران اهلیت ندارند و این موضوع باعث ایجاد مشکل برای متقاضیان می شوند، اما نباید این موضوع را به تمامی واحد های مسکن مهر وصل کنیم.

طاهرخانی گفت: واحد های مسکن مهر با کمترین نقایص باید به متقاضیان تحویل داده گردد و هم اکنون در شهر جدید پردیس 33 هزار واحد در یک فاز قرار دارند که 18 هزار واحد آن بدون کمترین اشکالی تحویل داده شده در حالی که واحد ها دچار مشکل شوند، پیمانکاران موظف هستند که آن ها را برطرف نمایند.

او اضافه نمود: نباید ایجاد چنین اشکالاتی، شیرینی تحویل مسکن مهر را به کام مردم تلخ کند بسیاری از واحد ها با کیفیت به مردم تحویل داده می شوند و این به آن معنا نیست که کل مسکن مهر بد است و اگر بد باشد چرا بسیاری از دلالان برای خرید و فروش این واحد ها حضور فعال دارند.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید با بیان اینکه شهر های جدید کشور سه دهه است که با برنامه ریزی در حال ساخت هستند و همیشه دیدگاه های مختلفی در خصوص تحویل واحد های مسکن مهر و ساخت آن ها وجود داشته است، گفت: تمرکز ما در مجموع شهر های جدید آن است که موضوع ساخت واحد های مسکونی در کنار ساخت سایر دستگاه ها افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از شرایط اصلی و اولویت در شهر های جدید سیستم حمل و نقلی است و تامین سیستم حمل و نقلی شهر پردیس امروز در دستور کار قرار گرفته است.

طاهرخانی اضافه نمود: در سال گذشته هم با همت دستگاه های مختلف مترو هشتگرد را افتتاح کردیم و سال آینده هم متروی بهارستان اصفهان، گلبهار به مشهد و فولاد شهر اصفهان را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او گفت: تجربه نشان داده است که در هر شهری که دسترسی پایدار و مناسب وجود داشته باشد حمایت و استقبال مردم هم بیشتر خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر های جدید اظهار کرد: توسعه آزادراه ها هم از اولویت های اساسی ما است و در طرح ها و برنامه ها متعهد شده ایم که آزادراه ها را توسعه دهیم.

او اضافه نمود: مهمترین آزادراه در شهرهای جدید، آزادراه تبریز به سهند است که دسترسی مردم به کلانشهر ها را سهل می نماید.

این مقام مسئول همچنین در خصوص قانون مالیات از خانه های خالی هم گفت: طبق آنالیز های اجرا شده، نسبت اسکان در مناطق و فاز های مسکن مهر تفاوت معناداری با سایر قسمت ها نداشته و در پایلوت های که در سه نقطه شهر پردیس انجام داده ایم میزان اسکان تقریبا برابر است و تعداد واحد های خالی زیاد نبوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 310

به "پیمانکاران نااهل خلع ید می شوند؛ افتتاح 2 میلیون و 450 هزار واحد مسکن مهر در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیمانکاران نااهل خلع ید می شوند؛ افتتاح 2 میلیون و 450 هزار واحد مسکن مهر در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید