هفت خان منطقه ها گردشگری در 3 شهر توریستی ایران

به گزارش پزشکی مدرن، با اجاره ویلا یا اجاره سوییت می­توانید راهی یک سفر نو شوید. اگر عاشق طبیعت گردی هستید، طبیعت شمال ایران شما را شگفت زده می­کند. اگر در پی تماشا آثار تاریخی اصیل هستید، حتما به اصفهان بروید. اگر دوست دارید خوشمزه ­ترین شیرینی­های جهان را نوش جان کنید، تبریز را در فهرست مقاصد خود قرار دهید.

هفت خان منطقه ها گردشگری در 3 شهر توریستی ایران

نیم نگاهی به جذابیت های اقامت در منطقه ها شمال ایران

دوست دارید دریا را دیدن کنید؟ شب­ها را در ساحل قدم بزنید و به صدای امواج گوش فرا دهید. صبح­ها را در یک کلبه جنگلی بگذرانید و صبحانه محلی میل کنید. غذاهای ترش و سبز شمالی را امتحان کنید و در هوای تازه و سالم نفس بکشید. به دیدنی مه بنشینید و نم نم باران را استشمام کنید. چه جایی بهتر از شمال ایران؟ شهرهای شمالی ایران بهترین مقصد برای اقامتی کوتاه و چند روزه هستند.

از رشت زیبا و میدان شهرداری نوستالژیک آن گرفته، تا نمک آبرود سرسبز و جواهرده دوست داشتنی شما را وسوسه می­نمایند که همین حالا چمدان ببندید و راهی سفر شوید. می­توانید آب و هوایی تازه کنید و برای مدتی به دور از دود و ترافیک باشید و محصولات ارگانیک مصرف کنید و با طبیعت آشتی کنید.

اجاره ویلا در شمال

بهتر است پیش از این که به مقصد برسید، هماهنگی­های مرتبط به منطقه مورد نظر خود را انجام دهید. شرایط آب وهوایی را چک کنید و پیش از رسیدن به مقصد ویلای مورد نظر خود را اجاره کنید تا خستگی جهت به در گردد. برای اجاره ویلا شمال راه­های آسان را انتخاب کنید.

نصف دنیا را در اصفهان به نظاره بنشینید

هنگامی که شاه عباس بزرگ در سال 1587 به فرمانروایی سلسله صفوی ایران رسید، وی اصفهان را به اسم مرکز خود برگزید و متعهد شد تا همه شهرهای دیگر را تحت الشعاع قرار دهد. وی در زمان سلطنت خود آنقدر کاخ، مسجد، باغ و پل ساخت که ساکنان آن به خود می­بالیدند و می­گفتند:اصفهان نیمی از دنیا است. به گفته یک تاریخ نگار معاصر اصفهانی این شهر بزرگ دارای 162 مسجد، 48 دانشکده، 273 حمام عمومی و کمتر از 1802 کاروانسرا است. افتخارات گذشته آن به اندازه کافی از خرابی­های جنگ و نوسازی جان سالم به در برده است که هنوز هم در ایران توریست جذب می­کند.

اصفهان یک کلان شهر است که از شرق با منطقه ها کویری و نیمه بیابانی و از غرب با کوه­های زاگرس احاطه شده است. فاصله جنوب مرکز ایران و این شهر حدود 414 کیلومتر است و در ارتفاع 1575 متر از سطح دریا واقع شده است و از آب و هوایی معتدل و تا حدودی فصول منظم برخوردار است.

اصفهان متشکل از 6 منطقه، 14 شهر و 19 منطقه روستایی با میراث­های تاریخی و منظره ها طبیعی فراوان است که باعث شده اصفهان بعد از تهران و مشهد به اسم سومین شهر بزرگ ایران شناخته گردد. اصفهان منطقه­ای با تمدن و فرهنگ ایرانی است که حاوی میراث­های بسیاری از تمام دوره­های تاریخی است که در لیست آثار تاریخی ثبت شده­اند.

این شهر یکی از مراکز ارزشمند باستان شناسی به موازات منطقه ها کلاس دنیای است و بسیاری از آثار آن در لیست آثار به ثبت رسیده است و دارای موقعیت دنیای بالایی برای هنر، اقتصاد، علوم، صنعت، تجارت و توریستی است. نام اصفهان همواره همراه رودخانه زاینده رود آمده است.

اقامت در اصفهان

شما می­توانید برای یک سفرچند روزه برنامه ریزی کنید و با اجاره سوئیت در اصفهان با حداقل هزینه­ه ا یک سفر توریستی خاطره انگیز را رقم بزنید. اگر تا به امروز به اصفهان سفر ننموده­اید، نصف عمرتان برباد است. این شهر اماکن دیدنی فوق­العاده­ای دارد!

تبریز، شهری کهن با ظاهری مدرن

تبریز شهری بزرگ در محاصره کوه­ها است. تبریز از آب وهوای نسبتاً سردی مانند بقیه استان آذربایجان شرقی برخوردار است. دما در طول زمستان بین -8 تا 10 و در تابستان بین 24 تا 30 است. اندازه بارش سالانه در این شهر در حدود 330 میلی متر است. تبریز دارای زمستان­های سرد و تابستان­های معتدل است. این شرایط آب و هوایی آن را به یکی از محبوب ترین مقاصد تعطیلات تابستانی در ایران تبدیل نموده است.

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی و سومین شهر بزرگ ایران است. این شهر در دوره­های مختلف مرکز ایران بوده و پنجمین شهر بزرگ دنیا در دوران صفویه بوده است. تبریز یکی از مهمترین شهرهای تاریخی و مالی ایران است و دومین شهر صنعتی کشور است.

مسافران تبریز کجا اقامت می نمایند؟

شما می­توانید با اجاره سوئیت تبریز از سایت شب، یک سفر باشکوه را ترتیب دهید. این شهر باشکوه به خاطر فضای محبت آمیز و تمیزی خود معروفیت دارد. تبریز در استفاده از فناوری­ها و امکانات پیشگام بوده است. این شهر یکی از بهترین مقاصد سفر در ایران است و در سال 2018 به اسم مرکز توریستی کشورهای اسلامی لقب گرفته است. مردم تبریز به ترکی آذربایجانی صحبت می­نمایند. آن­ها فرهنگ، سنت­ها و هنرهای منحصر به فرد خود را دارند.

م. خ

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 18 مهر 1400 بروزرسانی: 18 مهر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 860

به "هفت خان منطقه ها گردشگری در 3 شهر توریستی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت خان منطقه ها گردشگری در 3 شهر توریستی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید