پرداخت سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری

به گزارش پزشکی مدرن، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در قانون مصوب تشکیل صندوق نوآوری ذکر شده است که سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به عنوان سرمایه اولیه به صندوق نوآوری پرداخت گردد.

پرداخت سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری

به گزارش گروه دانشگاهی خبرنگاران، دکتر سیاوش ملکی فر در ششمین یلدای کارآفرینان استارت آپی ایران با اشاره به جایگاه صندوق نوآوری در زیست بوم نوآوری کشور گفت: تشکیل این صندوق به موجب مصوبه سال 89 مجلس شورای اسلامی اجرا شده است. این صندوق با سرمایه سه هزار میلیارد تومانی در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و تامین اقتصادی طرح های نوآورانه تشکیل شد.

ملکی فر، خدمات صندوق نوآوری را در چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و توانمندسازی (یاری بلاعوض) دانست و ادامه داد: علاوه بر این ها بسته حمایتی صندوق نوآوری شامل معافیت های اقتصادیاتی و گمرکی و یاری به سازمان نیرو های مسلح و شهرداری برای گذراندن دوره سربازی مدیران و کارمندان شرکت های دانش بنیان تایید شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گفته وی، در قانون مصوب تشکیل صندوق نوآوری ذکر شده است که سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به عنوان سرمایه اولیه به صندوق نوآوری پرداخت گردد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد شرکت های دانش بنیان تاسیس شده در کشور را 6500 شرکت خاطرنشان کرد و اضافه کرد: ورودی شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها و شتابدهنده ها است که باید این مراکز تقویت شوند تا تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش یابد.

ملکی فر با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی با روش هم سرمایه گذاری به پشتیبانی از استارت آپ ها و طرح های سرمایه پذیر می پردازد، اظهار کرد: در این راستا ما تا به امروز با 13 شتابدهنده وارد هم سرمایه گذاری شده ایم و در 26 طرح استارت آپی به مقدار 32.3 میلیارد تومان با این شتابدهنده ها سرمایه گذاری نموده ایم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی در مدل هم سرمایه گذاری هیچگاه خود را رقیب بخش خصوصی نمی داند و در مدیریت طرح های نوآورانه دخالت نمی کند، اضافه کرد: امروز صندوق نوآوری به جای اینکه رقیب بخش خصوصی باشد، منابعش را در اختیار بخش خصوصی و بازیگران زیست بوم قرار داده است و تا به امروز نیز 844 میلیارد تومان به زیست بوم استارت آپی کشور تزریق نموده است.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه به فعالیت صندوق های جسورانه بورسی در کشور نیز اشاره نمود و گفت: در حال حاضر 17 صندوق جسورانه بورسی و خصوصی در حال پذیره نویسی هستند که مجموعه سرمایه آن ها 2800 میلیارد تومان است. صندوق نوآوری نیز تا به امروز در تاسیس 10 صندوق جسورانه بورسی مشارکت نموده است.

ملکی فر در خاتمه با اشاره به مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی با صندوق های پژوهش و فناوری در طرح های استارت آپی و سرمایه پذیر، یادآور شد: ما با 46 صندوق پژوهش و فناوری قرارداد سرمایه گذاری داریم و با 33 صندوق هم وارد سرمایه گذاری شده ایم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 986

به "پرداخت سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت سالانه نیم درصد از بودجه عمومی دولت به صندوق نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید