هیات های فعال در حوزه بانوان بودجه بیشتری دریافت می کنند

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران و به نقل از فدراسیون والیبال، نشست مشورتی لیگ های سال 99 بانوان امروز (شنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی و با حضور شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها و مسابقات، مهناز شاددل مشاور امور بانوان، نادر انصاری، علی شاکری، فریبا صادقی، میترا شعبانیان، نرگس افشین، مریم هاشمی، مریم روشن اخگر، لیلی توکلی و سپیده ضیایی برگزار شد.

هیات های فعال در حوزه بانوان بودجه بیشتری دریافت می کنند

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست اضافه نمود: هدف از برگزاری این نشست، مشورت و همفکری با نمایندگان باشگاه ها، ناظران، داوران، سرمربیان و دیگر عوامل برگزاری لیگ های بانوان است تا نکات مورد نظر آنان در تصمیم گیری ها رعایت و نقاط ضعف برگزاری مسابقات نیز برطرف شود.

داورزنی با بیان این که متاسفانه شرایط فعلی ایران و جهان از نظر گسترش ویروس کرونا مناسب نیست و شرایط نگران کننده و بحرانی است، شرح داد: امیدواریم شرایط عمومی فرایند بهتری یابد تا بتوانیم برنامه مسابقات سال 99 را به خوبی برگزار کنیم.

وی با تاکید بر این که ویروس کووید 19 طی ماه های آینده در کنار مردم خواهد ماند، گفت: باید زندگی جریان داشته باشد و با رعایت پروتکل های بهداشتی زمینه را برای زندگی سالم و با نشاط فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال در ادامه به پارامترهای تشویقی در نظر گرفته شده برای لیگ های بانوان اشاره کرد و گفت: استراتژی فدراسیون رشد و توسعه والیبال بانوان همانند مردان است و اعتقاد دارم که والیبال بانوان ایران ظرفیت و توانایی قرار دریافت در جمع چهار تیم برتر آسیا را دارد و با برنامه ریزی مناسب در پنج سال آینده می توان به این هدف دست یافت.

وی تاکید کرد: باید به دنبال هم افزایی در والیبال بانوان باشیم و فضای فعالیت بانوان را در همه استان ها مهیا کنیم. به همین دلیل هیات های فعال در حوزه بانوان، بودجه بیش تری دریافت خواهند کرد.

داورزنی با بیان این که به برگزاری لیگ های بانوان به صورت متمرکز اعتقادی ندارد، گفت: باید شرایطی در لیگ های ایجاد شود که رشد و توسعه والیبال بانوان به خوبی راستا خود را طی کند و بازیکنان خوبی برای تیم های ملی و رده های مختلف سنی بانوان پرورش یابند.

شهرام عظیمی سرپرست کمیته رویدادها و مسابقات فدراسیون والیبال نیز در این نشست، گفت: خوشبختانه والیبال بانوان تا به امروز فعالیت های بسیار خوبی داشته است و در بسیاری از فدراسیون های ورزشی دیگر ایران، این شرایط برای بانوان مهیا نیست.

عظیمی با تاکید بر این که از نظرات متخصصان کارگروه مشورتی در برگزاری لیگ های بانوان حتما استفاده خواهد شد، گفت: تعداد تیم های لیگ برتر بانوان با بازیکنان شاخص همخوانی ندارد و باید برای حضور فعال تر باشگاه ها در لیگ های بانوان تدبیری اندیشده شود.

وی شرح داد: هدف فدراسیون والیبال و کمیته رویدادها و مسابقات، حفظ توانایی و پتانسیل فدراسیون برای مشارکت بانوان در این رشته ورزشی است، زیرا بانوان 50 درصد جمعیت کشور هستند و باید در شرایط مساوی با مردان در والیبال مشارکت داشته باشند.

مشاور امور بانوان رئیس فدراسیون والیبال نیز با بیان این که باشگاه ها دغدغه ها و نظراتی برای برگزاری لیگ ها داشتند، گفت: این نشست به منظور مشورت برگزار شده است و حتما از نظرات ارائه شده در برگزاری لیگ ها استفاده خواهد شد.

مهناز شاددل، شرح داد: امسال برای باشگاه ها محدودیت جذب بازیکنان ملی پوش قرار دادیم تا سطح تیم ها از نظر فنی تفاوت زیادی بایکدیگر نداشته باشند و مسابقات نیز جذابتر شود. به همین دلیل از نظرات شما برای تعداد بازیکنان ملی پوش در تیم ها استفاده خواهیم کرد.

در ادامه این نشست، شرکت کنندگان نظرات خود را مطرح کردند که مهم ترین محورها به قرار زیر است:

* افزایش تعداد تیم های لیگ برتری در سال های گذشته، پیامدهای ناگواری به همراه داشته و سرمایه های زیادی از بین رفته است؛ بنابراین نباید به افزایش تیم ها اصرار داشته باشیم.

* اگر برای تعداد ملی پوشان در تیم ها سهمیه ای معین شود، اقدام مفیدی است به شرطی که همه باشگاه ها شرایط مالی مناسبی برای این کار داشته باشند.

* با توجه به شرایط کرونایی جامعه، برای برگزاری پلی آف لیگ ها در زمان شروع مسابقات تصمیم گیری شود.

* پیشنهاد می شود برای تیم های لیگ برتری، چهار تا پنج بازیکن بزرگسال، سه بازیکن امید و سه بازیکن رده سنی جوانان مد نظر قرار گیرد.

* سال های 97 و 98 برای معین فهرست ملی پوشان والیبال بانوان مبنا قرار گیرد تا بازیکنان باتجربه هم در فهرست دیده شوند و در این فهرست باید به پست بازیکنان نیز توجه شود.

* با توجه به این که 80 تا 90 درصد ملی پوشان در شهرستان ها اقامت دارند، می توانیم تیم های لیگ برتری را افزایش دهیم؛ البته به شرط وجود اسپانسرهای قدرتمند در لیگ والیبال بانوان.

* سقف قرارداد برای بازیکنان اعلام شود و شرایط برای لیگ ها به گونه ای فراهم شود که بازیکنان برای حضور در مسابقات با یکدیگر رقابت بیش تری داشته باشند.

* اگر شرایط تیم داری در مسابقات دسته یک خیلی آسان شود، رغبتی برای حضور در لیگ برتر برای باشگاه ها وجود نخواهد داشت.

* با تغییر روش برگزاری لیگ دسته یک و به عنوان مثال برگزاری آن در دو گروه مقدماتی، شرایط می تواند برای حضور بیش تر باشگاه ها فراهم شود.

* ضرورت دارد برای شرط سنی تیم های نونهالان تجدیدنظر شود تا آنان حداقل سه سال امکان حضور در این تیم ها را داشته باشند.

* برای لیگ برتر باید تابع ستاد ملی مقابله با کرونا باشیم؛ شاید امسال مجبور به برگزاری رقابت ها به صورت متمرکز باشیم.

* اضافه شدن یک بازیکن رده سنی نوجوان به تیم های لیگ برتری و دسته یک، اقدام پسندیده ای است.

* اگر امکان دارد، لیگ های بانوان به صورت رفت و برگشت برگزار شود تا تماشاگران و علاقه مندان والیبال بانوان از جذابیت این رشته ورزشی محروم نشوند. همچنین برای افزایش فعالیت در حوزه بانوان، لیگ های دسته دو و زیرگروه نیز فعال شوند.

* اگر همانند مردان، والیبال بانوان را در گروه سنی پایه متحول کنیم، در بزرگسالان بانوان نیز تحول ایجاد خواهد شد. به همین دلیل فدراسیون سرمایه گذاری بیش تری روی رده سنی پایه داشته باشد و به جوانان و نوجوانان بیش تری در لیگ های بانوان میدان دهد و مجوز تعداد نفرات تیم ها از رده های سنی را افزایش یابد.

* برخلاف فدراسیون که علاقه مند فعالیت بیش تر در حوزه بانوان است، باشگاه ها به دلیل مسائل تیم داری در حوزه بانوان و خطوط قرمز، علاقه ای به تیم داری ندارند و باید برای برون رفت از این موضوع، تدبیری اندیشیده شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 155

به "هیات های فعال در حوزه بانوان بودجه بیشتری دریافت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیات های فعال در حوزه بانوان بودجه بیشتری دریافت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید