مردم برای تزریق واکسن کرونا عجله کنند

به گزارش پزشکی مدرن، خبرنگاران/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان تأکید کرد: شهروندان فرصت را غنیمت شمرده و برای تزریق واکسن کرونا تعجیل کنند.

مردم برای تزریق واکسن کرونا عجله کنند

حسن ذبیحی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با توجه به شرایط شهرستان، از امروز (شنبه- 27 شهریورماه)، محدودیت سنی برای مراجعه به مراکز واکسیناسیون لغو و افراد بالای 18 سال با در دست داشتن مدارک شناسایی می توانند برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

وی با اشاره به شروع واکسیناسیون تمامی گروه های بالای 18 سال شهرستان اردستان از روز شنبه اضافه نمود: با برنامه ریزی اجرا شده روزهای شنبه و یکشنبه گروه سنی 35 تا 40 سال، روز دوشنبه گروه سنی 30 تا 35 سال، روز سه شنبه گروه سنی 25 تا 30 سال و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گروه سنی 18 تا 25 سال به مرکز تجمیعی و واکسیناسیون شهرستان مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه عده ای به اشتباه در جستجوی واکسن های مختلف هستند، گفت: این موضوع باعث به خطر افتادن دیگران و خودشان می شود. بهترین واکسن همان است که در دسترس واقع شده است بنابراین تأکید داریم مردم واکسیناسیون را در موقع مقرر انجام دهند.

ذبیحی شرح داد: تا انتها روز پنجشنبه 25 شهریور، تعداد 20533 نفر دوز اول واکسن و 12383 نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع عملیات واکسیناسیون در شهرستان تا به امروز 64.2 درصد از جمعیت روستا و اندازه 60.6 از جمعیت شهری شهرستان بر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند، گفت: با افزایش نیروهای مراکز واکسیناسیون شهرستان و شیفت بندی مراکز واکسیناسیون، به طور میانه می توانیم روزانه برای 1700 تا 2 هزار نفر واکسن تزریق کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با تأکید بر اینکه از همشهریان می خواهیم فرصت را غنیمت شمرده و برای تزریق واکسن کرونا تعجیل کنند و ثانیه ای این کار را به تاخیر نیندازند، اضافه نمود: برای قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا، نیاز مبرم به واکسیناسیون است تا درصد بالایی از مردم ایمن شوند و در این میان همراهی همه جانبه مردم و مسئولان امری ضروری است.

ذبیحی گفت: تعریف مشخصی برای اعلام رنگ بندی های شهرستان وجود ندارد و از روز گذشته رنگ کرونایی اردستان از قرمز به نارنجی تغییر کرده است. هم اکنون شرایط ما در شهرستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا شرایط پایدار و نسبتا با ثباتی است، اما در عین حال بسیار شکننده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 841

به "مردم برای تزریق واکسن کرونا عجله کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم برای تزریق واکسن کرونا عجله کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید