عربستان آخرین گروه از دولت مستعفی یمن را از هتل بیرون انداخت

به گزارش پزشکی مدرن، فارس نوشت: عربستان سعودی آخرین گروه از مقامات دولت مستعفی یمن در هتل ذواری در منطقه الملقا در شمال ریاض را بیرون کرد.

عربستان آخرین گروه از دولت مستعفی یمن را از هتل بیرون انداخت

بر اساس گزارش الخبر الیمنی، ریاض بعلاوه تصمیم گرفته ویزای دیگر مسؤولان دولت مستعفی از جمله وزرای این دولت را تمدید نکند.

در ادامه این گزارش آمده، عربستان سعودی این تصمیمات خود را اینگونه توجیه نموده که بازگشت مقامات دولت مستعفی یمن به کشورشان لازم است و پیشتر در بیانیه های مشترک با انگلیس، امارات و آمریکا به این موضوع اشاره نموده و گفته با توجه به شرایط مالی استان های تحت تسلط دولت مستعفی به ریاست عبد ربه منصور هادی، این دولت باید به یمن بازگردد اما واقعیت آن است که ریاض تازه پی برده مورد عظیمترین سوءاستفاده از سوی سران دولت مستعفی یمن قرار گرفته، کسانی که منطقه ها تحت کنترل خود را از دست داده و به نیروهای صنعاء واگذار نموده اند در حالی که با اموالی که از ائتلاف به رهبری سعودی می گیرند پول روی پول می گذارند.

الحسن ابکر فرمانده موسوم به مقاومت الجوف در همین زمینه گفت، سران دولت مستعفی و در رأس آن هادی و معاونشعلی محسن الاحمر عامل واقعی شکست های دولت مستعفی در یمن هستند زیرا آنها یاری های ارائه شده از سوی سعودی را به غارت برده اند.

وی اضافه نمود، زمانی که وی یک فرمانده نظامی در الجوف بوده عربستان سعودی یاریی به مقدار یک میلیون ریال سعودی (52 میلیون ریال یمن) فرستاده اما وی فقط 25 میلیون ریال دریافت نموده و مابقی را علی محسن الاحمر برداشته است.

در ادامه این گزارش آمده، حال که سعودی شاهد پیروزی های عظیم صنعاست و دیگری امیدی به نیروهای دولت مستعفی ندارد تصمیم گرفته از آنها خلاص گردد و به نیروهای دیگری متوسل گردد. موضوعی که در نبرد البیضاء تعیین شد و ریاض از نیروهای سلفی به جای دولت مستعفی حمایت کرد و در نهایت منجر به اختلافات و خیانت هایی شد که ائتلاف سعودی جبهه های البیضاء را یکی پس از دیگری از دست داد.

عبد ربه منصور هادی که از سال 2012 پست ریاست جمهوری را در یمن بر عهده گرفته بود در پی تحولات یمن در سال 2015، در 21 ژانویه از این سِمت استعفا کرد. وی ابتدا به عدن رفت و 21 فوریه با پس گرفتن استعفای خود، عدن را به اسم مرکز خود اعلام نمود.

منصور هادی سپس از عدن به عربستان سعودی گریخت و برای مقابله با انصارالله از این کشور یاری خواست. پس از آن بود که ائتلاف سعودی به بهانه بازگرداندن آنچه دولت قانونی خواند، در مارس 2015 جنگ علیه یمن را شروع کرد.

چند روزی است که اعتراضات مردمی در جنوب یمن علیه مزدوران وابسته به امارات و عربستان سعودی افزایش یافته است و بسیاری از تحلیلگران این اعتراضات را سرشروع انقلاب عظیم مردمی می دانند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 845

به "عربستان آخرین گروه از دولت مستعفی یمن را از هتل بیرون انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان آخرین گروه از دولت مستعفی یمن را از هتل بیرون انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید