طرز تهیه میگو پفکی رستورانی

به گزارش پزشکی مدرن، میگو یکی از آبزیانی است که بسیار مفید و لذیذ است و نسبت به بقیه آبزیان، سالم تر است. ویژگی منحصر به فرد این آبزی نسبت به بقیه آبزیان، آن را خاص نموده است. یکی از غذاهای خوشمزه ای که با میگو می توان درست کرد،میگو پفکی است. غذایی بسیار راحت و خوشمزه که برای مهمانی ها نیز مناسب است. غذاهای دریایی برای خوشمزه شدن باید درست طبخ شوند. هم چنین باید تازه و سالم باشند تا غذایی که درست می کنید، طعم لذیذ و خوبی داشته باشد. هواداران غذای دریایی حتما باید میگوی پفکی را امتحان نمایند. در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ با طرز تهیه میگو پفکی مجلسی آشنا شوید. از خواص میگو تا نکات ریزی که برای پخت میگو پفکی به شما یاری می نماید و طعم ویژه ای به میگو می دهد، را یاد بگیرید.

طرز تهیه میگو پفکی رستورانی
مواد لازم برای تهیه میگو پفکی:
آب2 لیوان
نمک2 ق غ خوری
میگو100 گرم به ازای هر نفر
پیاز1 عدد میانه
آبلیمو1 ق غ خوری
تخم مرغ 1 عدد میانه
بیکینگ پودر1.4 ق چ خوری
نوشیدنی گازدار مانند ماء الشعیر یا دوغ کفیر3 ق غ خوری
پنیر پیتزا1.3 لیوان یا 35 گرم
آرد سفید3 ق غ خوری
کره 10 گرم
نمک و فلفل و زعفران و فلفل قرمزبه مقدار لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میگو سوخاری

طرز تهیه میگوی پفکی:

  1. برای آغاز باید میگوها را داخل آب نمک ریخت. به این صورت که 2 لیوان آب را داخل ظرف ریخته و 2 ق غ خوری پر نمک به آن اضافه کنید. سپس همزده تا نمک داخل آب حل گردد. سعی کنید از میگوی پاک شده بهره ببرید.
  2. پشت میگوها یک شیار کم عمق زده و روده میگوها را خارج کنید. به این ترتیب میگوها پاک شده و آماده مصرف هستند. میگوها را داخل آب نمک به مدت 30 دقیقه گذاشته تا نرم شوند. بعد از 30 دقیقه آب نمک را خالی کنید و یک بار میگوها را بشورید تا نمک اضافی آن ها ازبین برود.
  3. یک عدد پیاز میانه را رنده کنید و چون فقط به آب پیاز نیاز دارید، پیاز رنده شده را از صافی رد نموده و آب پیاز را داخل ظرفی بریزید. میگوها را داخل آب پیاز ریخته و کمی مخلوط کنید.
  4. 1 ق غ خوری پر آبلیمو، کمی فلفل قرمز، نمک، زعفران ساییده شده و فلفل سیاه به میگوها اضافه کنید. با 2 قاشق میگوها را زیر و و کنید تا میگوها به مواد آغشته شوند. 30 دقیقه اجازه داده تا مواد کاملا به خورد میگوها برود و میگوها مزه دار شوند.
  5. بعد از مزه دار شدن میگوها نوبت مرحله آخر است. یک تخم مرغ میانه برداشته و زرده و سفیده آن را جدا کنید. سفیده را داخل ظرف همزن ریخته و با دور تند همزن چند دقیقه بزنید تا پف کند و کاملا فرم بگیرد و از ظرف نریزد. دوباره با همزن زده و در حین زدن زرده تخم مرغ را نیز اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه با دور تند همزن، هم بزنید.
  6. 1.4 ق چ خوری بیکینگ پودر و 1 ق غ خوری آبلیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس 3 ق غ خوری نوشیدنی گازدار را نیز به موادتان اضافه کنید و 3 دقیقه با همزن بزنید. (نوشیدنی گازدار مثل ماءالشعیر ساده یا تلخ و یا دوغ کفیرمناسب است و فقط باید گازدار باشد و شیرین نباشد).
  7. 1.3 لیوان پنیرپیتزا نیاز دارید که داخل کاسه بریزید و با دست ریز کنید تا دانه هایش درشت نباشند. پنیرپیتزای ریزشده یا رنده شده را به موادتان اضافه کنید و 20 ثانیه با همزن بزنید تا خوب با مواد مخلوط گردد و طعمش را به مواد بدهد. پس از اضافه کردن پنیر به موادتان پف مواد کمی می خوابد که طبیعی است.
  8. 3 ق غ خوری آرد سفید را به موادتان اضافه نموده و بدون همزن با لیسک مخلوط کنید. حالا خمیر آماده است. میگوها را از مواد بیرون آورید و داخل خمیر بریزید و خوب مخلوط کنید.
  9. بعد از اینکه خوب میگوها به مواد آغشته شدند، نوبت سرخ کردن آن ها است. داخل یک تابه تا ارتفاع 2 الی 3 سانتی متر روغن ریخته. یک کره ی 10 گرمی هم می توانید داخل روغن بریزید تا خوشمزه تر گردد.
  10. روغن که داغ شد، میگوها را یکی یکی از داخل خمیر بیرون آورده و داخل روغن بیندازید. 4 تا 5 دقیقه صبر کنید تا میگوها خوب سرخ شوند و پف نمایند. سپس از روغن بیرون آورید. میگوهای پفکی آماده هستند.

بیشتر بخوانید: از خاصیت های جالب میگو با خبرید؟

نکاتی درباره میگو:

گوشت میگو نسبت به سایر منابع پروتئینی راحت تر هضم می گردد. چربی میگو در مقایسه با چربی گوشت گوسفند، ماهی و مرغ بسیار کم و در حدود 1 درصد است. پس بدون هیچ شک و تردیدی میگو را مصرف کنید و لذت ببرید. اما مراقب کلسترول آن باشید، زیرا کلسترول بالایی دارد. میگو منبع ویتامین های A، B6، B12، C، B، E و املاحی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم، سدیم، روی، مس، منگنز و سلیم است.

روش تشخیص میگوی سالم از ناسالم:

میگو به علت دارا بودن اسیدهای چرب غیر اشباع خیلی سریع خراب می گردد. آغاز مرحله فساد از ناحیه اتصال سر با قسمت بدن است. میگوی تازه باید با سر بوده و سر آن سفت و محکم به بدنش چسبیده باشد. رنگ میگو بسته به گونه، نژاد و محیط زندگی میگو فرق دارد. پس از پخت تقریبا تمامی میگوها به رنگ صورتی مایل به قرمز در می آید. که شدت این رنگ نشانه سلامت میگو است. هر چقدر میگو پس از پخت کمتر صورتی گردد، کیفیت پایین تری دارد. رنگ میگو باید یکنواخت بوده و لکه های سیاه درشت مانند خال نداشته باشد. ولی خال های ریز پراکنده در سطح بدن میگو طبیعی است.

امیدوارم مطالب این پست برای شما مفید بوده باشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورشت قلیه میگو مجلسی

منبع: اُکالا
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 980

به "طرز تهیه میگو پفکی رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه میگو پفکی رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید