سریال گتسبی بزرگ در حال ساخت است

به گزارش پزشکی مدرن، استودیوهای A+E و ITV قصد دارند به کمک مایکل هرست، سازنده سریال پیروز وایکینگ ها، سریال گتسبی بزرگ را بسازند.

سریال گتسبی بزرگ در حال ساخت است

امروزه از رمان گتسبی بزرگ نوشته اف. اسکات فیتزجرالد به عنوان یکی از بهترین نمونه های ادبیات داستانی آمریکا یاد می شود و سبک روایی این داستان توجه بسکمک از دوست داران ادبیات را به خود جلب کرده است. گتسبی بزرگ یکی از آن آثار هنری است که سال ها پس از خلقشان توجه عموم را به خود جلب کرده اند. این رمان نخستین بار در سال 1925 منتشر شد، اما در آن سال ها اصلا مطرح نبود و تا هنگام مرگ فیتزجرالد در سال 1940 تنها 25 هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسید.

  • 5 فیلم مهم غایب در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر

ماجراهای این کتاب در نیویورک و لانگ آیلند و در تابستان سال 1922 رقم می خورد. گتسبی بزرگ داستان دورانی را توصیف می کند که فیتز جرالد خود آن را دوران موسیقی جاز یا عصر جاز می نامید. پس از جنگ جهانی اول شکوفایی مالی زیادی در آمریکا رخ می دهد و بهبود چشمگیر شرایط مالی طبقات متوسط و بالاتر اجتماع ایالات متحده باعث می شود بیشتر مردم توجه چندانی به نوشته فیتزجرالد نشان ندهند. هرچند یکی از شخصیت های اصلی و محبوب فیتزجرالد در رمان گتسبی بزرگ میلیونری زاییده شرایط دهه 1920 است، اما این نویسنده توانمند با سرمایه داری و سقوط اخلاقی ناشی از آن رابطه خوبی نداشت و در جامعه آن روزهای آمریکا چنین نوع نگاه هایی چندان خریدار نداشت. اما بعد از دوران رکود مالی بزرگ و پایان جنگ جهانی دوم نگرش عمومی مردم در غرب دستخوش تغییر شد و در دهه های 1940 و 1950 گتسبی بزرگ مظرح شد.

در سال 2013 فیلمی بر اساس این کتاب به کارگردانی باز لورمن و با بازی لئوناردو دی کاپریو، توبی مگوایر و کری مولیگان ساخته شد و با وجود این که منتقدان نظرات اغلب منفی یا متوسطی راجع به این فیلم داشتند (امتیاز فیلم گتسبی بزرگ در راتن تومیتوز 48 از 100 است)، اما عموم فیلم بین ها از آن راضی بودند. حالا استودیوهای A+E و ITV قصد دارند به کمک مایکل هرست سریال گتسبی بزرگ را بسازند. گتسبی بزرگ قرار است یک مینی سریال باشد و وظیفه تهیه کنندگی آن به مایکل لاندن سپرده شده است. لاندن بیشتر به خاطر تهیه کنندگی سریال راه های فرعی (Sideways) به کارگردانی الکساندر پین شناخته می شود.

هرست در صحبت های اخیر خود پیرامون نوشتن فیلم نامه این مجموعه تلویزیونی اعلام کرده است: من همیشه آرزوی ساخت نسخه ای وفادارانه و در عین حال گسترده تر از گتسبی بزرگ را داشتم. اثری که بتواند اوضاع جامعه امروز آمریکا را بازتاب دهد؛ نسخه ای که به ما اجازه دهد خود را به طور کامل در میان متن رمانتیک فیتزجرالد ببینیم.

استودیوهای A+E از سال 2000 و پس از فیلم تلویزیونی گتسبی با بازی توبی استفانز در نقش جی گتسبی، میرا سوروینو در نقش دیزی بوچانان و پال راد در نقش نیک کاراوی امتیاز ساخت محتوای تلویزیونی بر اساس این رمان را در اختیار داشته است. تا به امروز هیچ شبکه کابلی یا پلتفرم آنلاینی برای پخش سریال گتسبی بزرگ تعیین نشده است، اما بر اساس برخی شایعه ها احتمالا از طریق اپل تی وی پلاس باید شاهد پخش این مینی سریال باشیم.

منبع: Hollywood Reporter

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 499

به "سریال گتسبی بزرگ در حال ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال گتسبی بزرگ در حال ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید