رونمایی از پروژه جداسازی محوطه کاخ صفی آباد بهشهر

به گزارش پزشکی مدرن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از رونمایی شروع پروژه جداسازی محوطه کاخ صفی آباد بهشهر اطلاع داد.

رونمایی از پروژه جداسازی محوطه کاخ صفی آباد بهشهر

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، سیف الله فرزانه صبح امروز 1 خرداد 99 با اشاره به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه و برگزاری جلسه ای به منظور شروع پروژه جداسازی کاخ صفی آباد در محل شهرداری بهشهر، گفت: این پروژه به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های وزارت میراث فرهنگی در راستای پیگیری مطالبات مردمی پس از 4 دهه صورت پذیرفت.

او با اشاره به اهمیت تاریخی کاخ صفی آباد به عنوان یکی از عناصر مهم مجموعه باغ شهر بهشهر، اضافه کرد: طرح معماری فضای جداکننده از فرم های منطبق با معماری دوره صفویه برای هماهنگی کالبدی الگوبرداری شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: به منظور رعایت مبانی نظری بازسازی و تضاد بین الحاقات معاصر با ساختار تاریخی، این طرح بسیار ساده و با بهره گیری از مصالح نوین و رنگ های خنثی پیش بینی شده است.

فرزانه با اشاره به مشخصات فنی پروژه جداسازی مجموعه تاریخی از محوطه اصلی گفت: این دیوار در دو جبهه شرقی و جنوبی به متراژ تقریبی 150 متر و ارتفاع 4 متر با مشارکت شهرداری بهشهر اجرا خواهد شد.

او همچنین اضافه کرد: بلافاصله پس از این مرحله، عملیات بازسازی و بازسازی و در نهایت تغییر کاربری به فعالیت موزه ای در دستور کار ویژه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و طبیعی شرق مازندران و همچنین شهرستان بهشهر گفت: رونمایی از شروع فعالیت های اجرایی در مجموعه کاخ صفی آباد، به طور حتم در آینده نه چندان دور، می تواند نویدبخش رونق گردشگری و اقتصاد این کهن شهر مازندران باشد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 62

به "رونمایی از پروژه جداسازی محوطه کاخ صفی آباد بهشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از پروژه جداسازی محوطه کاخ صفی آباد بهشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید