تور روسیه ارزان: روسیه همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی را متوقف می نماید

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از ورج، دیمیتری راگوزین رییس سازمان فضایی روسیه در یک رشته توئیت گفت احیای روابط نرمال میان شرکای ایستگاه فضایی بین المللی و پروژه های دیگر فقط زمانی ممکن است که تحریم های غیرقانونی به طور کامل و بدون هیچ شروطی لغو شوند.

تور روسیه ارزان: روسیه همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی را متوقف می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

طبق نسخه ترجمه شده توییت های راگوزین، او ادعا می نماید با ارسال نامه هایی به ناسا، اتحادیه اروپا و سازمان فضایی کانادا خواستار تتازهنظر درباره تحریم ها شده است. وی بعلاوه تصاویری در توئیتر پست کرد که به نظر می رسد پاسخ هریک از سازمان ها به نامه وی باشد. سازمان فضایی کانادا صحت نامه را تایید نموده اما از اظهار نظر بیشتر درباره آن خودداری نموده است.

البته ناسا و سازمان فضایی اروپا هنوز در این باره اظهار نظری ننموده اند.

در نامه ای با امضای بیل نلسون مدیر ناسا آمده است: آمریکا همچنان از همکاری های دولتی فضایی در سطح بین المللی به خصوص فعالیت هایی مربوط به عملیات ها در ایستگاه فضایی همراه روسیه، کانادا، اتحادیه اروپا و ژاپن است، پشتیبانی می نماید. قوانین تازه و فعلی برای کنترل صادرات همچنان به روسیه و آمریکا اجازه همکاری می دهد تا از ادامه فعالیت ها در ایستگاه فضایی بین المللی پشتیبانی نمایند.

رییس سازمان فضایی کانادا نیز در پاسخی مشابه به راگوزین نوشته است: به شما تضمین می کنم که کانادا همچنان از برنامه ISS پشتیبانی می نماید و نسبت ایمن و موفقیت آمیز بودن فعالیت های آن متعهد است.

از سوی دیگر جوزف آشباکر رییس سازمان فضایی اروپا در پاسخ نامه راگوزین نوشته بود درخواست وی را جهت ارزیابی به کشورهای عضو این آژانس ارائه می نماید.

رییس سازمان فضایی روسیه در رشته توئیت خود نوشته بود: موضع شرکای ما واضح است؛ تحریم ها لغو نمی شوند. هدف این تحریم ها از بین بردن اقتصاد روسیه، افسرده کردن مردم و گرسنگی کشیدن آنها و به زانو درآوردن کشور است.

او در ادامه افزاد راسکاموس به زودی تاریخی برای متوقف کردن فعالیت های روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی مشخص می نماید وکه به مقامات دولتی این کشور گزارش می گردد.

این در حالی است که روز پنج شنبه هفته گذشته ناسا خاطرنشان کرد روسیه همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی را تا 2030 میلادی ادامه می دهد اما با توجه به بیانیه راگوزین این امر بعید به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1094

به "تور روسیه ارزان: روسیه همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: روسیه همکاری در ایستگاه فضایی بین المللی را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید