دور جدید مذاکرات لیبی امروز در تونس

به گزارش پزشکی مدرن، دور جدید مذاکرات لیبی امروز(دوشنبه) در تونس برای توافق درباره نقشه راهی جهت تشکیل دولت متحد برگزار می شود.

دور جدید مذاکرات لیبی امروز در تونس

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، استفانی ویلیامز، نماینده موقت سازمان ملل در لیبی در کنفرانس مطبوعاتی در تونس گفت: هدف از مذاکرات گروه های سیاسی لیبی در تونس توافق با نقشه راهی است که شامل انتخاب شورای ریاستی جدید و دولت قدرتمندی است که نماینده طرف های مختلف باشد و بتواند انتخابات را برگزار کند.

ویلیامز گفت: مذاکرات سیاسی در تونس فرصتی برای لیبی جهت خروج از نزاع ها است. 75 شخصیت لیبیایی برای مشارکت در نشست با نظارت سازمان ملل انتخاب شده است.

ویلیامز اعلام کرد که به نتایج نشست های کمیته نظامی مشترک که اخیرا در شهر غدامس در جنوب غرب لیبی برای بررسی مکانیزم های اجرای توافق ژنو جهت تحقق آتش بس برگزار شد، خوش بین است.

وی گفت: کمیته نظامی اجرای نتایج توافق را برعهده خواهد داشت.

نشست تونس بعد از چند دور از مذاکرات میان شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی و مجلس طبرق و نشست های کمیته نظامی مشترک صورت می گیرد. این دیدارها به آتش بس میان دو طرف و توافق هایی درباره مکانیزم های تعیین پست های اصلی منجر شد. همچنین مذاکرات میان احمد معیتیق، معاون رئیس شورای ریاستی و نمایندگان خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی به خاتمه محاصره میادین و بنادر نفتی منجر شد.

از سوی دیگر نیروهای وفاق ملی لیبی اعلام کردند، گروه جدیدی از مزدوران روسی شرکت واگنر پایگاه هایشان را در غرب سرت تقویت کردند. این نیروها در کنار نیروهای خلیفه حفتر می جنگند.

قرار است کمیته نظامی مشترک نشست آینده خود را در شهر سرت برگزار کند. دولت وفاق ملی لیبی بر لزوم عقب نشینی نیروهای حفتر و حامیانش از سرت و الجفره تأکید دارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 351

به "دور جدید مذاکرات لیبی امروز در تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور جدید مذاکرات لیبی امروز در تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید