دموکرات ها خواهان جوابگو کردن عربستان به دلیل قتل خاشقجی شدند

به گزارش پزشکی مدرن، نمایندگان دموکرات از گزارش جدید اطلاعاتی آمریکا درباره نقش مهم و مستقیم ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی استفاده نموده اند تا خواهان جوابگو کردن ریاض به خاطر این جنایت هولناک شوند.

دموکرات ها خواهان جوابگو کردن عربستان به دلیل قتل خاشقجی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، پس از انتشار گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره نقش محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی، اکنون دموکراتها قصد دارند از این گزارش برای جوابگو کردن عربستان سعودی استفاده نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) روز آدینه در گزارشی درباره ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد آل سعود خاطرنشان کرد که محمد بن سلمان ولی عهد سعودی با ربودن یا قتل جمال خاشقجی در استانبول موافقت نموده بود.

خاشقجی در اکتبر 2018 پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. ریاض که در ابتدا نسبت به ناپدید شدن خاشقجی اظهار بی اطلاعی می کرد، تصدیق کرد که این روزنامه نگار در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

باب منندز سناتور دموکرات نیوجرسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنا از تعهد جو بایدن به شفافیت و اجرای قانون به واسطه انتشار این گزارش، تشکر و قدردانی نموده است.

دولت ترامپ سال گذشته یک نسخه محرمانه از این گزارش را به کنگره ارسال نموده بود ولی در برابر انتشار علنی نسخه غیرمحرمانه آن مقاومت نموده بود.

منندز اضافه کرد: در عین حال، امیدوارم این تنها گام نخست باشد و دولت تدابیر و اقداماتی قاطع را اتخاذ کند تا محمد بن سلمان ولیعهد سعودی شخصاً به خاطر این جنایت هولناک، مسئول شناخته گردد. آمریکا باید یک سیگنال و پیغام روشن را برای متحدان و دشمنانمان ارسال کند که ارزش های ساختاری و بنیادین، مثل احترام به حقوق اساسی انسانی، سیاست خارجی ایالات متحده را راهنمایی می نماید. باید برای افرادی مثل ولیعهد سعودی، تبعات جدی به خاطر اقداماتشان وجود داشته باشد.

ریچارد بلومنتال سناتور دموکرات کانکتیکات نیز با انتشار پیغامی در توئیتر نوشت: محمد بن سلمان نمی تواند به خاطر این قتل فجیع، رها گردد. یک بازنگری اساسی در روابط آمریکا و عربستان و همین طور جوابگو کردن ریاض، لازم و لازم است.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از دموکراتها خواست به فشارهای خود برای جوابگو کردن ریاض به خاطر قتل خاشقجی ادامه دهند. به مدت دو سال ما برای کشف حقیقت و علنی کردن آن کوشش کردیم. بالاترین سطوح دولت سعودی از جمله محمد بن سلمان مسئول این قتل هولناک و فجیع هستند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 551

به "دموکرات ها خواهان جوابگو کردن عربستان به دلیل قتل خاشقجی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات ها خواهان جوابگو کردن عربستان به دلیل قتل خاشقجی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید