دانشگاه تبریز در میان 150 دانشگاه برتر دنیا نهاده شد

به گزارش پزشکی مدرن، دانشگاه تبریز در جدیدترین اعلام نظام رتبه بندی تایمز در عرصه دانشگاه­ های عصر طلایی تایمز در رتبه میان 150 دانشگاه برتر دنیا نهاده شد.

دانشگاه تبریز در میان 150 دانشگاه برتر دنیا نهاده شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در آخرین رتبه بندی که در 24 ژوئن سال 2020 منتشر شد دانشگاه تبریز بعنوان یکی از باسابقه ترین دانشگاه­های ایران رتبه 150-101 را کسب کرده است.

نظام رتبه بندی دنیای تایمز دانشگاه ها را به سه نوع دانشگاه های قدیمی (با بیش از 80 سال قدمت)، دانشگاه های ایجاد شده در عصر طلایی آموزش عالی (با قدمتی بین 50 تا 80 سال) و دانشگاه های جوان (با قدمتی زیر 50 سال) دسته بندی می نماید. عصر طلایی نظام آموزش عالی به دوره ای اطلاق می­ گردد که در آن تشکیل دانشگاه های جدید و سرمایه گذاری در عرصه تحقیقات علمی شتاب بیشتری گرفته است.

این نظام رتبه بندی دانشگاه­ های ایجاد شده در فاصله زمانی 1945 تا 1967 را شامل می­ گردد و دانشگاه­ها بر اساس میزان امتیاز به دست آمده در شاخص های آموزش، پژوهش، استناد، انتقال دانش و چشم انداز بین المللی مورد سنجش و رتبه بندی قرار می­ گیرند.

شایان ذکر است؛ دانشگاه تبریز بعنوان دومین دانشگاه ایران در سال 1326 مصادف با 1947 میلادی با دو دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را شروع کرده و از بدو تاسیس در عرصه های بین المللی حضوری فعال داشته و اولین دانشگاه ایرانی عضو اتحادیه بین المللی دانشگاه های دنیا (IAU) است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 127

به "دانشگاه تبریز در میان 150 دانشگاه برتر دنیا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز در میان 150 دانشگاه برتر دنیا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید