خبرنگاران یک هزار و 200 هکتار از آب بندان های گیلان بهسازی شد

به گزارش پزشکی مدرن، رشت - خبرنگاران- رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان با اشاره به ساماندهی آب بندان ها گفت: در سال جاری حدود یک هزار و 200 هکتار از آب بندان های استان بهسازی شده است.

خبرنگاران یک هزار و 200 هکتار از آب بندان های گیلان بهسازی شد

علی درجانی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت: بهسازی این میزان از آب بندان های گیلان در 71 نقطه استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه از حدود 15 روز اخیر کشت سنتی برنج در استان گیلان آغاز شده، افزود: نشاء مکانیزه نیز بر اساس تقویم زراعی اعلام شده از سوی مراکز و موسسات تحقیقاتی هفته اول اردیبهشت است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان گفت: هم اکنون شخم شالیزارها به طور کامل اجرا شده و افزون بر 80 درصد از کار خزانه گیری نیز اجرا شده است.

وی با اشاره به بارندگی های شدید بهاری در یکی دو هفته اخیر در گیلان گفت: کشاورزانی که نکات مهم و فنی خزانه گیری شامل زهکشی اطراف خزانه و قرارگرفتن مکان خزانه گیری در ارتفاع مناسب و غیره را رعایت کرده اند، خسارت ندیده یا کمتر دچار خسارت شده اند.

وی از کشاورزان خواست تا با توجه به بارش های بهاری با ایجاد زهکشی در اطراف خزانه، آب باران را خارج کنند و از کارشناسان جهادکشاورزی مستقر تحت عنوان مروجان در مراکز دهستان و در روستاها مشورت بگیرند.

استان گیلان دارای 238 هزار هکتار شالیزار است که هر سال از تبدیل یک میلیون و 200 هزار تن شلتوک برداشتی آنها، حدود 750 تا 850 هزار تن برنج سفید به دست می آید.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 18

به "خبرنگاران یک هزار و 200 هکتار از آب بندان های گیلان بهسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک هزار و 200 هکتار از آب بندان های گیلان بهسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید