خبرنگاران زالی: بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است

به گزارش پزشکی مدرن، تهران- خبرنگاران- فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، با اشاره به این که بازگشایی مدارس تهران مسأله ای جدی در این کلانشهر تلقی می گردد، شرح داد: بدون شک بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است؛ چرا که تحقیقات جهانی و مطالعات در مناطقی که بازگشایی ها اجرا شده، نشان داده که دانش آموزان می توانند تا سه هفته حاملان کم علامت و یا بی علامت ویروس کرونا باشند.

خبرنگاران زالی: بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه با بیان این که بازگشایی مدارس و آموزشگاهها می تواند بر حجم ترددهای درون شهری بیفزاید، اظهار داشت: به طور طبیعی بازگشایی مدارس، فشار قابل توجهی بر ناوگان حمل و نقل عمومی وارد خواهد نمود؛ بنابر این باید قبل از هر گونه اقدامی برای فعل و انفعالات مشاغل آموزشی، بحث مدیریت سفرهای درون شهری به خصوص مترو را در نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی سفرهای بین استانی در تهران، گفت: آمارها بیانگر این موضوع است که بالاترین میزان تردد در سطح شهر و مسافرت ها متعلق به شهر و استان تهران بوده و این حجم از مسافرت در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

زالی با اشاره به آمار قطعی مبتلایان به کرونا در 24 ساعتی که گذشت، اظهار کرد: بالغ بر 380 نفر با تشخیص کرونا در بخش های درمانی بیمارستانهای تهران بستری شدند که از این تعداد 90 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار گرفتند.

وی با بیان این که تراز بستری شدگان در مقایسه با ترخیص ها کماکان منفی است، از مراجعه 2512 مورد مراجعه بیماران مبتلا و یا مشکوک به کرونا به بخش های بهداشتی اطلاع داد و اضافه نمود: 24 درصد این افراد با تشخیص قطعی کرونا در بخش های درمانی بستری شدند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران تأکید کرد: تا زمانی که تعداد بستری شدگان به ترخیص شدگان کرونایی پیشی بگیرد، با بالانس متفاوتی در استان تهران روبرو خواهیم بود.

وی ضمن ابراز نگرانی از ترددها و مسافرت های اخیر تهرانی ها اظهار داشت: حجم بالای مسافرت های روزهای اخیر، هشداری برای بروز پیک جدید کرونا، زودتر از پاییز و زمان پیش بینی شده دارد.

زالی با اشاره به افزایش 10 درصدی سفرهای بین استانی در تهران گفت: آمارها بیانگر این موضوع است که بالاترین میزان تردد در سطح شهر و مسافرت ها متعلق به شهر و استان تهران بوده و این حجم از مسافرت در مقایسه با سال قبل 10 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان این که در هفته های آینده تغییرات آماری مبتلایان به کرونا که نتیجه رفتارهای پرخطر و ترددهای غیرضروری بوده تعیین خواهد شد، شرح داد: در بازه زمانی چهار تا شش هفته ای میزان فوتی ها، در دوره چهار تا پنج روزه تعداد مبتلایان سرپایی و در طول دو تا سه هفته آینده آمار مبتلایان نیازمند به بستری تعیین خواهد شد.

او با تأکید بر شرایط ناپایدار و شکننده استان تهران، یادآور شد: شرایط تهران به دلیل چگالی و تراکم بالای جمعیت به لحاظ شیوع بیشتر پاندمی کووید-19 هشدار دهنده و نیازمند توجه بیشتر است.

اجرای اقدامات جدی و پیشگیرانه تا ریشه کنی کرونا

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلانشهرتهران با اشاره به این که در 158 کشور دنیا برای عدم استفاده از شیوه نامه های بهداشتی و ماسک، جرایمی در نظرگرفته شده، اظهار کرد: باید اقدامات جدی پیشگیرانه با هدف رعایت دقیق پروتکل ها، تا ریشه کنی کرونا در کشور اجرا گردد.

وی اظهار کرد: در پاندمی ها و برای کنترل شیوع بیماری باید با نظم تعیین تری ضمن رعایت اصول مدنی حرکت کرد.

زالی با تأکید بر این که بی توجهی به هشدارهای بهداشتی می تواند خسارت های جدی برای جامعه به بار بیاورد، اضافه نمود: کنترل اپیدمی و پاندمی خطرناکی همانند کرونا، با توصیه و خواهش ممکن نیست و باید از روش ها و ابزارهای خاص، ضمن رعایت حقوق افراد استفاده کرد.

وی ضمن ابراز نگرانی نسبت به سفر بعضی شهروندان به استان های شمالی کشور، این مقاصد را استان های قرمز کرونایی توصیف کرد و گفت: آثار سفرهای روزهای اخیر بین 5 روز تا دو هفته آینده در نرخ مبتلایان کرونایی نمود خواهد داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 238

به "خبرنگاران زالی: بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زالی: بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل های مدون و جدی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید