شرح معاون وزیر ارتباطات درباره قطعی چند ساعته اینترنت

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، حمید فتاحی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: با وجود اینکه تدابیر لازم برای امنیت سامانه های ارتباطاتی به طور کامل دیده شده است، اما بعضی مواقع شاهد اتفاقاتی از جمله اتفاق روز گذشته هستیم.

شرح معاون وزیر ارتباطات درباره قطعی چند ساعته اینترنت

معاون وزیر ارتباطات درباره قطع شدن اینترنت در روز گذشته در بعضی منطقه ها تهران و کرج که برای بعضی ها و به ویژه رانندگان تاکسی های اینترنتی مشکل ایجاد نموده بود اضافه کرد: در پی حادثه قطع برق در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت و در پی آن ایجاد حریق در سامانه های برق رسانی در زیرساخت شرکت، برای ساعاتی بعضی از ارتباطات خدمات دهنده های مخابراتی کشور دچار اختلال شد که ظرف یکی دو ساعت با همکاری همکارانم و بعلاوه کارکنان سازمان آتش نشانی، حریق، مهار و اقدامات فنی برای بحث بازیابی مسیرها انجام شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این حادثه سابقه داشته است؟ گفت: مشابه این اتفاق بسیار کم می افتد و شبکه های برق و قدرت، حیاتی هستند و تدابیر لازم برای سامانه های ارتباطاتی به طور کامل دیده شده است و در هر حال اشکالی فنی رخ داد و در گذشته هم اختلالاتی به صورت یک دو ساعت داشتیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دلیل آتش سوزی اضافه کرد: فشار و اختلالی که در یکی از سامانه یو پی اس آن مجموعه رخ داد باعث آتش سوزی شد.

وی درباره منطقه ها درگیر بر اثر این حادثه گفت: عمدتاً اپراتورهایی که در شهر تهران و کرج خدمت می دادند بیشتر دچار اختلال شدند.

فتاحی در بخش دیگری از این تبادل نظر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به کندی اینترنت در چند ماه اخیر، چه برنامه ای برای افزایش پهنای باند اینترنت دارید؟ اضافه کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی شأن مفصل به این موضوع در این ایام اشاره داشته اند، اما عوامل مختلفی موجب شده است کاربران احساس نارضایتی داشته باشند.

فتاحی گفت: در هر حال ما عقب ماندگی در بخش توسعه اینترنت ثابت داریم و زمانی که کاربران در منزل هستند ترجیح می دهند که از ارتباطات پهن باند موبایل شان استفاده نمایند در حالی که همه جای جهان رسم و ترجیح است که وقتی در محل ثابتی هستیم برای ارتباط اینترنت از اینترنت ثابت استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1401 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1088

به "شرح معاون وزیر ارتباطات درباره قطعی چند ساعته اینترنت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح معاون وزیر ارتباطات درباره قطعی چند ساعته اینترنت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید