نوسازی بیش از 2000 تاکسی فرسوده پایتخت طی دو ماه گذشته

به گزارش پزشکی مدرن، شهر: از زمان موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو 4 و ابلاغ آن در مرداد 1399، تا به امروز در کشور 4 هزار و 600 دستگاه تاکسی شماره گذاری و تحویل متقاضیان شده است. در این میان، سهم شهر تهران از نوسازی تاکسی های فرسوده کشور، بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی است.

نوسازی بیش از 2000 تاکسی فرسوده پایتخت طی دو ماه گذشته

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در تبادل نظر با شهر، درباره شرایط نوسازی تاکسی های فرسوده شهر تهران، شرح داد: با توجه به گستردگی ناوگان پایتخت، عمده سهم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور هم مربوط به شهر تهران است. سال گذشته حدود یک سوم از ظرفیت ناوگان نوسازی شده کشور متعلق به شهر تهران بود. در دو ماه گذشته نیز حدود 50 درصد نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور برای شهر تهران اجرا شده است.

او با اشاره به هدف گذاری سازمان تاکسیرانی برای نوسازی 15 هزار دستگاه تاکسی فرسوده، گفت: البته تحقق این هدف گذاری منوط به فراوری و تحویل خودرو (صدور پیش فاکتور و فاکتور) به رانندگان تاکسی است. هدف گذاری نوسازی 15 هزار دستگاه تاکسی درحالی است که تا به امروز بیش از 15 هزار و 500 نفر متقاضی در صف نوسازی تاکسی فرسوده ثبت نام شده اند. همچنین برنامه ریزی سازمان تاکسیرانی بگونه ای اجرا شده که با توجه به برنامه های سخت گیرانه کاهش آلودگی هوا در شهرداری تهران، تعداد ثبت نامی های نوسازی تاکسی قطعاً از عدد فعلی بالاتر خواهد رفت.

قنادان با تأکید براینکه تمام تاکسیرانان ثبت نام شده برای پرداخت هزینه نوسازی به صورت نقدی و تسهیلاتی اعلام آمادگی نموده اند، اضافه کرد: باتوجه به برنامه ریزی های اجرا شده شهرداری تهران درباره تأمین منابع اقتصادی و ارائه تسهیلات نوسازی تاکسی، تحقق هدف نوسازی 15 هزار دستگاه تاکسی در پایتخت از سوی شهرداری تهران هیچ مسئله ای از نظر متقاضی ندارد.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران؛ طی دو ماه گذشته فرآیند نوسازی بیش از دو هزار دستگاه تاکسی با پلاک سال 1399 در شهر تهران نهایی شده است.

قنادان از انجام تعدادی مکاتبه در سطح کلان با دولت، معاون اول ریاست جمهوری، سازمان محیط زیست کشور و وزیر صنعت و معدن و شرکت ایران خودرو برای دریافت برنامه تحویل تاکسی ها اطلاع داد و گفت: البته با توجه به چالش های موجود، فرآیند فراوری و تحویل خودرو به متقاضیان مقداری دچار کندی است و از دولت تقاضا می گردد که با توجه به ثبت نام بیش از 15 هزار راننده تاکسی در شهر تهران، سهم پایتخت برای نوسازی تاکسی های فرسوده افزایش پیدا کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با بیان اینکه مطابق آمار، 65 تا 70 درصد متقاضیان نوسازی تاکسی خواهان دریافت خودروی سمند و 30 تا 35 درصد متقاضیان خواهان دریافت خودروی پژو هستند، شرح داد: جزییات نوع محصولات مورد تقاضای متقاضیان رسما به شرکت ایران خودرو اعلام شده تا این شرکت احتیاج ناوگان را در برنامه فراوری خود مورد توجه قرار دهد.

خبرنگار: ملیکا هاشمی

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 276

به "نوسازی بیش از 2000 تاکسی فرسوده پایتخت طی دو ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی بیش از 2000 تاکسی فرسوده پایتخت طی دو ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید