تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای از سرگیری روابط بین دو کشور

به گزارش پزشکی مدرن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، پس از نزدیک به 30 سال وخامت روابط عربستان و تایلند، دو کشور توافق کردند صفحه جدیدی در روابط خود باز نمایند، روابط دیپلماتیک کامل را بازگردانند و در آینده نزدیک تبادل سفرا نمایند.

تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای از سرگیری روابط بین دو کشور

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

بر اساس بیانیه مشترک عربستان و تایلند که به وسیله وزارت امور خارجه عربستان منتشر شد، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و چان او چا نخست وزیر تایلند که در ریاض به سر می برد، روز سه شنبه توافق کردند به طور کامل روابط دیپلماتیک بین دو کشور بازگردانده گردد و صفحه تازهی در روابط پادشاهی عربستان و پادشاهی تایلند باز گردد.

بر این اساس دو طرف در خصوص گام های مهمی که روابط دوجانبه را تقویت می نماید، از جمله معین سفرا در دو مرکز در آینده نزدیک و ایجاد مکانیسم مشورتی برای تقویت همکاری های دوجانبه با یکدیگر توافق کردند.

نخست وزیر تایلند در این ملاقات تأسف صمیمانه خود را نسبت به حوادث غم انگیزی که در دوره زمانی بین سال های 1989 تا 1990 میلادی در این کشور اتفاق افتاده است، ابراز کرد و تاکید کرد که دولت تایلند کوشش زیادی برای حل و فصل پرونده های قبلی انجام داده و آماده است تا در صورت پیدا کردن شواهد تازه مربوط به آن مسائل ناگوار، موارد را با مقامات ذی صلاح مطرح کند.

در این جلسه فیصل بن فرحان وزیر خارجه، عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز وزیر کشور و عبدالله بن بندر بن عبدالعزیز، وزیر گارد ملی حضور داشتند .

در راستای بهبود روابط دو کشور، خطوط هوایی عربستان بیان کرد که میخواهد پروازهای مستقیم خود به پادشاهی تایلند را در اوایل ماه مه 2022 از سر بگیرد.

لازم به ذکر است ملاقات چان او چا پس از سه دهه نزاع دیپلماتیک صورت می گیرد که در سال 1989 در پی دزدی جواهرات از خانه یکی از امیران سعودی درگرفت. در آن سال کریانکرای تچامونگ کارگر تایلندی، اندازه زیادی معادل با 20 میلیون دلار، جواهرات و سنگ های قیمتی از قصر امیر فیصل بن فهد، پسر پادشاه وقت عربستان، دزدید. در نتیجه، نزاعی درگرفت که تا امروز هنوز حل نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 1015

به "تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای از سرگیری روابط بین دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: توافق عربستان و تایلند برای از سرگیری روابط بین دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید