بهداشت روان و کلاس های مجازی

به گزارش پزشکی مدرن، باید به دانش آموزان تبیین کرد که آموزش مجازی یکی از انواع آموزش است و اگرچه در حال حاضر او مجبور به چنین آموزشی است اما در گذشته بعضی از همین طریق به آموزش می پرداختند.

بهداشت روان و کلاس های مجازی

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبر فوری، یک روانشناس با بیان اینکه بهداشت روان دانش آموزان با مدیریت درست سیستم آموزشی در آموزش مجازی به خطر نمی افتد اظهار کرد: در گام نخست باید به دانش آموزان تبیین کرد که آموزش مجازی یکی از انواع آموزش است و اگرچه در حال حاضر او مجبور به چنین آموزشی است اما در گذشته بعضی بنا بر مزیت های این نوع آموزش، از همین طریق به آموزش می پرداختند. اینگونه دانش آموز درک درستی از آموزش مجازی پیدا می نماید که ادراک گام نخست بهداشت روان است.

شبنم طلوعی با بیان اینکه برای بچه ها خود باید از مزیت های آموزش مجازی و تجربه های پیروز این نوع آموزش در گذشته صحبت کنیم تا بتوانند ادراک درستی از آموزش مجازی داشته باشند اظهار کرد: انسان دارای ادراک ویژه ای است و توسط حواس پنجگانه این ادراک را درونی می نماید، بر همان اساس تفکر می نماید و دست به رفتارهای متفاوتی می زند، بنابراین گام نخست در جهت حفظ بهداشت روان برای همگان از جمله دانش آموزان، ادراک سالم، تفکر سالم و رفتار سالم در برابر موضوعات و مسائل است و در این صورت است که می توان گفت فردی دارای بهداشت روان است.

این روانشناس ادامه داد: بهداشت روان دارای سه مرحله پیشگیری، مداخله و ارتقاء است، در مرحله نخست باید شناختی از جامعه پیدا کنیم و تمام کوشش خود را در این راستا قرار دهیم تا اختلالات رفتاری شکل نگیرند چرا که اگر افراد جامعه ای با یکدیگر همکاری داشته باشند می توانند زمینه های عدم ایجاد اختلال در جامعه را فراهم نمایند.

به گفته وی، در مرحله مداخله سیستم بهداشتی و مداخله گر در راستا دارو و مشاوره برای درمان گام بر می دارد و در مرحله ارتقاء این تفکر در افراد ایجاد می گردد که از سطحی که در آن قرار دارند بالاتر بروند و پیشرفت نمایند، بنابراین اگر ادراک افراد نسبت به موضوعات و مسائل دچار اشکال گردد، تفکر پیرامون این ادراک و به دنبال آن رفتار نیز دچار مشکل می گردد.

طلوعی درباره بهداشت روان در دانش آموزان اضافه کرد: بهداشت روان در دانش آموزان درواقع آن دسته از موضوعات و عناوینی است که دانش آموزان برای ادراک، تفکر و رفتار مناسب و خوب به کار می گیرند تا بتوانند فعال و فراورینماینده باشند و شادی را تجربه نمایند.

به گفته این روانشناس، فراوری نمایندگی بچه ها در سیستم ارتباطی آن ها با خانه، خانواده و دوستان ایجاد می گردد و هرچه تعامل آن ها با اعضای خانواده و دوستان و هم سالان و... به درستی شکل گیرد یعنی آن ها در فراوری نمایندگی پیروز بوده اند.

وی در ادامه به تاثیر مهم خانواده در ایجاد بهداشت روان دانش آموزان تاکید نمود و گفت: در خانواده ای که زوجین ادراک، تفکر و رفتاری را در حیطه بهداشت روان داشته باشند درنتیجه همین ارتباط سالم و درست را به بچه ها و فرزندان خود منتقل می نمایند و می آموزند، در نتیجه بچه ها نیز همین بهداشت روان و ارتباط سالم را وارد ارتباطات خود با هم سالان، آموزگار و محیط آموزشی می نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بهداشت روان کادر آموزشی مدارس نیز اشاره نمود و گفت: از طرفی بهداشت روان را باید از طرف مدرسه و کادر آموزشی نیز خواهان باشیم چراکه کادر آموزشی که ادراک، تفکر، رفتار، فراورینمایندگی و شاد بودن را در محیط آموزشی ایجاد نمایند قطعا در بهداشت روان دانش آموزان نقش ایفا خواهند کرد، همچنین راستا برعکس این فرایند خطر بهداشت روان دانش آموزان را به همراه دارد.

طلوعی معتقد است که در ایام همه گیری بیماری کرونا به علت افزایش تفکرات دردناک و ناراحت نماینده در میان خانواده ها و فرزندانشان نیازمند تقویت مراکز مشاوره هستیم چرا که در بعضی موارد برای جلوگری و غلبه با این تفکرات ناراحت نماینده نیازمند آموزش مهارت های ذهن، آگاهی، پذیرش و شفقت هستیم تا بتوانیم به احساسات خود غلبه کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آبان 1399 گردآورنده: diabetesngo.ir شناسه مطلب: 303

به "بهداشت روان و کلاس های مجازی" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهداشت روان و کلاس های مجازی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهداشت روان و کلاس های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید